Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Iets gemist: 105pk wordt niet meer geleverd?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
Padbuffel
Hoi,

bij het rondstruinen op de site van autoweek zie ik dat de 105-pk multijet-bravo vanaf augustus niet meer geleverd wordt? multijet-gamma gaat van 90pk naar 120pk. heb ik iets gemist?

groeten,

een tevreden 105pk-mj-rijder ;-)
Eddos
Misschien werd hij te weinig besteld? Ik zou het wel raar vinden, aangezien de stap van 90 naar 120 naar mijn mening vrij groot is.
Bordewolf
105pk is niet meer te krijgen inderdaad. Alleen 90, 120 en 150 pk. Het prijsverschil is inderdaad behoorlijk.
Christiaan
QUOTE (Bordewolf @ Aug 9 2009, 11:33) *
105pk is niet meer te krijgen inderdaad. Alleen 90, 120 en 150 pk. Het prijsverschil is inderdaad behoorlijk.

De 105pk en 120pk zijn technisch bijne dezelfde diesel motor, met enkel een ander turbowiel op de 120pk dacht ik. De 105pk was toch ook alleen maar onder een lagere CO2 norm (in BE?) te komen?
Op de website van fiat belgie staat hij nog gewoon in de catalogus.. (maar misschien in augustus dan niet meer?)

edit: ook de overbrengingen zijn anders in de 105pk versie, om zuiniger te zijn...
http://www.amt.nl/web/Nieuws/Autotechniek/...g-downsizen.htm

wij rijden ook een 105pk 1.6 m-jet...
Gwboes
de 105pk is niet meer leverbaar omdat per 1 augustus de mileu eisen strenger geworden zijn. Hierdoor komt de 105pk niet meer in aanmerking voor een a-label (zat hij eerst ook nog maar net in, 1 maat grotere velgen was al een b-label) waardoor hij niet meer financieel aantrekkelijk meer is. de 90 en 120 zullen waarschijnlijk wel in dezelfde klasse blijven dus die blijven wel.

Fiat nederland is hier heel erg mee bezig om modellen te schrappen die niet meer aantrekkelijk zijn. Ik heb van een betrouwbare bron gehoord dat de Croma waarschijnlijk volgend jaar niet meer geimporteerd wordt omdat hij een dikke 2000 euro duurder wordt door deze regelingen.
Bordewolf
Hoe zit het met de nieuwe auto's welke Fiat levert, kun je daar nu al standaard een Tomtom op kopen??
Sidharta
dunno.... zal hier eens polsen bij FAB...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.