Dat reparatiekitje is leuk spul, maar het hangt van de situatie af of het bruikbaar is. Toen ik mijn auto kocht had de dealer daarna een demonstratie van zo'n reparatie kitje. Het begint al met het feit dat het alleen bruikbaar is als het gat in je band niet groter is dan een paar milimeter. Dus bij een dikke jaap kun je jezelf de moeite besparen.
Het spul doet z'n werk wel. Bij een klein gaatje laat je het in het ventiel lopen met het pompje en als de hele inhoud erin zit rol je een stukje op met de auto en vervolgens zit dat spul verspreid over de binnenband (we hebben de binnenkant ook gecheckt).
Voordelen: Je kunt binnen 20 minuten weer verder rijden (wel je snelheid minderen)
Nadelen:
- Het spul vreet aan je band. Als je band nog te repareren is moet je binnen 24 uur naar een dealer om je band schoon te laten maken. Doe je dit niet dan heeft het spul al te aggresief huisgehouden en moet je een nieuwe band hebben.
- Bij vooral bredere banden zoals bijv die van de bravo heb je niks aan de kit. Ook niet als je de band aan de zijkant lek rijdt met bijv een stoeprandje meenemen of iets.
- Je bent simpel weg sneller met een krik en band dan met de reparatieset.
Hopelijk hebben jullie er wat aan, maar ik hoop dat je het nooit hoeft te doen