Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Boven 3000 toeren geen trekkracht meer.
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
bravoke
ik rij met een bravo td 75
nu het probleem is dat hij boven de 3000 toeren bijna niks meer trekt, en dat de topsnelheid maar 130 km/u is
iemand die me kan helpen?
greez
bravoke

Edit by Slider: Titel aangepast.
Oxygen
EEuuhhhh je luchtmassa meter misschien?
Deze kun je door laten meteen bij de garage.
Bij ons is ie ook kapot geweest en hadden een soortgelijk probleem als jij nu hebt. Het is helaas wel een duur geintje als blijkt dat ie kapot is. Kosten zijn ongeveer 350 euro! Maar goed daarna rijd je weer super
bravoke
QUOTE (Monique)
EEuuhhhh je luchtmassa meter misschien?
Deze kun je door laten meteen bij de garage.
Bij ons is ie ook kapot geweest en hadden een soortgelijk probleem als jij nu hebt. Het is helaas wel een duur geintje als blijkt dat ie kapot is. Kosten zijn ongeveer 350 euro! Maar goed daarna rijd je weer super

mijn bravo is nen 19 td 75, dus daar zit toch geen luchtmassameter tussen? dacht ik altans
greetz
TheLizard
geen idee eigenlijk maar dat kan je zo zien

bij ons zit er vlak na de luchtfilter een tussenstuk in de luchtslang waarop een stekker zit met flink wat draden. Dit hele ding is de luchtmassameter.
den_coppy
Gevonden op internet:

Bij 205000 km trok de auto heel traag op. Net of de turbo niets meer deed. De dealer heeft hier 2 uur na gezocht, andere luchtmassameter geprobeerd(is dan vaak stuk), ander motormanagement maar allemaal zonder gewenst resultaat. Op den duur ook maar wat slangetjes gecontroleerd en voor de veiligheid vervangen, en dat was het dus. Bij Century in Groningen uitgevoerd, kosten 65 euro. Erg tevreden over deze reparatie.

Vraagje, is dat een 1.4 Tubo uw motor ?
den_coppy
K denk dat die uw type motor is:
Is toch voor TD's.
Dan weet je waar de luchtmassameter normaal zit.

De afbeelding heb ik in een véél groter formaat op mijn server gezet.
Die is duidelijk dan deze hieronder.
Als die die wil zien, klik dan hier:
http://www.bartcoppens.com/brava/forum/hul...tmassameter.JPG

V!N
Ik had/heb dit ook gehad.

Ik heb de stekker die op de luchtmassameter zat losgetrokken zodat de ecu een standaard waarde aanneemt.

Misschien wat voor jou om te proberen?
SNEEKY
TD 75 heeft geen massameter :wink:
Peer
QUOTE (den_coppy)
K denk dat die uw type motor is:
Is toch voor TD's. 
Dan weet je waar de luchtmassameter normaal zit.

Helaas, het is een prachtige plaat, maar het is niet voor een 75 TD.
De plaats van de luchtfilter is anders en ik moet eerlijk bekennen dat ik nog geen debietmeter heb kunnen ontdekken in die TD van mij.
Is dit misschien het plaatje van een 100 TD ?
Of een JTD ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.