een maand geleden heb ik een bravo uit 97 aangeschaft, met wat werk zoals nieuwe speigel nieuw achterlicht, bumper een baarstje.
allemaal gefixt, ga ik 17 juli naar italie en ik wou graag dat hij 100% goed was/is.
dus distrubutieriem vervangen groter beurt apk en ik zou een leuke vakantie tegemoet gaan.
maaaar... afgelopen zater heb ik samen met een collega van me die beweerde dat hij al heel vaak een distrubutie riem had vervangen en hij kon me vertellen dat het ongeveer 4-5 uur werk wat(dus ik denk die kan het echt(stupid me))
zogezegt zo gedaan zaterdag 9 uur in de werkplaats half 12 zat hij er om, ik een test rit gemaakt hoor ik mijn motor tikken(plastic getik)
mijn collega heeft hem weer opengemaakt bleek het mijn (splinternieuwe) spanrol te zijn uiteindelijk de distrubtie riem zo'n 4 keer er op en er af gehad tot het probleem verholpen was(door de oude spanrol er weer op te zetten). Ik heb wel aan hem gevraagd bij het indrukken van de riem of hij niet te los hing."nee dit is geen probleem, dan knapt hij teminste ook niet".
ik alles voor lief genomen en zo goedgelovig als ik was ben ik met mijn auto gaan rijden, helemaal geen probleem.
tijdens het vervangen van mijn riem hadden we ook gezien dat de remblokken aan vervanging toe waren, dus ik nieuwe remblokken besteld want die kon mijn collega er wel even in zetten in een half uurtje(dit was 29 juni). Toen kwam hij tot de conclusie dat de remblokken(na dat hij ze eruit had gehaald) niet zo makelijk te monteren waren, en zei hij dat ik het beter door de garage kon laten doen waat ik op 30 juni(vandaag) een afspraak had staan voor een grote beurt en een apk keuring.
Ik rij naar huis merk ik bij elke keer dat ik rem(met mijn ouder blokken) dat hij een soort van schaaft langs mijn remschijf, dus ik voorzichtig rijden en voor al terug remmen op mijn versneling en met mijn hand rem remmen.
vandaag naar de garage geweest voor de grote beurt en apk, wordt ik halver wegen de midag gebeld door de garage.
"ja goededag het zat niet helemaal goed met je remblokken maar dat had je zelf ook al gemerkt denk ik?"
"ja inderdaad"
"de linker remschijf is daar door beschadigd"
dat kost me 54 euro per stuk ex btw. dus 108 ex btw.
nouw vooruit dan weet ik zeker dat ik met een gerust hart op vakantie kan.
wordt rond half 5 gaat mijn telefoon, de garage.
"ik heb slecht nieuws voor u"
ik denk natuurlijk shit mijn auto is vandaag nog niet klaar dat wordt morgen zeker.
maar nee was dat maar zo.
"uw distrubutie riem is er tijdens de test rit hier voor de deur afgelopen"
KUT!!!
toen hebben ze gekeken en zijn ze tot de conclusie gekomen dat mijn distubutie riem niet de goeie spaning had!!
nu is het dus de vraag of mijn bravo nog te reparenen is voor een normaal bedrag of dat mijn hele motor in de soep is gedraait:(
zo heb ik mijn frustraties ook ff van me af kunnen schrijven:D:P
heeft iemand hier ervaring mee en enig idee wat me dit geintje gaat kosten.
ze gaan bij de grage een "begroting" maken......dat is dus niet een paar onderdelen vervangen:( dat gaat me veel geld kosten, mischien wel een nieuwe auto......
en het ergste nog ik mag dus zometeen waarschijnlijk als ik er niks aan laatr doen zo'n 500 euro brengen en daar krijg ik een auto voor terug die minder kan dan toen ik hem bracht....