Help - Search - Members - Calendar
Full Version: bravo naar de knoppen
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
dj_pepie
een update:

een maand geleden heb ik een bravo uit 97 aangeschaft, met wat werk zoals nieuwe speigel nieuw achterlicht, bumper een baarstje.

allemaal gefixt, ga ik 17 juli naar italie en ik wou graag dat hij 100% goed was/is.

dus distrubutieriem vervangen groter beurt apk en ik zou een leuke vakantie tegemoet gaan.

maaaar... afgelopen zater heb ik samen met een collega van me die beweerde dat hij al heel vaak een distrubutie riem had vervangen en hij kon me vertellen dat het ongeveer 4-5 uur werk wat(dus ik denk die kan het echt(stupid me))

zogezegt zo gedaan zaterdag 9 uur in de werkplaats half 12 zat hij er om, ik een test rit gemaakt hoor ik mijn motor tikken(plastic getik)
mijn collega heeft hem weer opengemaakt bleek het mijn (splinternieuwe) spanrol te zijn uiteindelijk de distrubtie riem zo'n 4 keer er op en er af gehad tot het probleem verholpen was(door de oude spanrol er weer op te zetten). Ik heb wel aan hem gevraagd bij het indrukken van de riem of hij niet te los hing."nee dit is geen probleem, dan knapt hij teminste ook niet".

ik alles voor lief genomen en zo goedgelovig als ik was ben ik met mijn auto gaan rijden, helemaal geen probleem.

tijdens het vervangen van mijn riem hadden we ook gezien dat de remblokken aan vervanging toe waren, dus ik nieuwe remblokken besteld want die kon mijn collega er wel even in zetten in een half uurtje(dit was 29 juni). Toen kwam hij tot de conclusie dat de remblokken(na dat hij ze eruit had gehaald) niet zo makelijk te monteren waren, en zei hij dat ik het beter door de garage kon laten doen waat ik op 30 juni(vandaag) een afspraak had staan voor een grote beurt en een apk keuring.

Ik rij naar huis merk ik bij elke keer dat ik rem(met mijn ouder blokken) dat hij een soort van schaaft langs mijn remschijf, dus ik voorzichtig rijden en voor al terug remmen op mijn versneling en met mijn hand rem remmen.

vandaag naar de garage geweest voor de grote beurt en apk, wordt ik halver wegen de midag gebeld door de garage.
"ja goededag het zat niet helemaal goed met je remblokken maar dat had je zelf ook al gemerkt denk ik?"
"ja inderdaad"
"de linker remschijf is daar door beschadigd"

dat kost me 54 euro per stuk ex btw. dus 108 ex btw.

nouw vooruit dan weet ik zeker dat ik met een gerust hart op vakantie kan.

wordt rond half 5 gaat mijn telefoon, de garage.

"ik heb slecht nieuws voor u"
ik denk natuurlijk shit mijn auto is vandaag nog niet klaar dat wordt morgen zeker.

maar nee was dat maar zo.

"uw distrubutie riem is er tijdens de test rit hier voor de deur afgelopen"

KUT!!!

toen hebben ze gekeken en zijn ze tot de conclusie gekomen dat mijn distubutie riem niet de goeie spaning had!!

nu is het dus de vraag of mijn bravo nog te reparenen is voor een normaal bedrag of dat mijn hele motor in de soep is gedraait:(

zo heb ik mijn frustraties ook ff van me af kunnen schrijven:D:P

heeft iemand hier ervaring mee en enig idee wat me dit geintje gaat kosten.

ze gaan bij de grage een "begroting" maken......dat is dus niet een paar onderdelen vervangen:( dat gaat me veel geld kosten, mischien wel een nieuwe auto......frown.gif en ik heb mijn bravo pas een maandje.

en het ergste nog ik mag dus zometeen waarschijnlijk als ik er niks aan laatr doen zo'n 500 euro brengen en daar krijg ik een auto voor terug die minder kan dan toen ik hem bracht....frown.giffrown.gif
Danny
dat is echt zwaar klote duh.gif
BravoUser
Als je inlaatkleppen krom zijn..zoals ik denk.
Kost het je +- 1600Euro incl. materiaal en btw en arbeid.

Succes ermee iig

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
Rayman19876
Daar ben je lekker mee. Ik weet wel dat je distributieriem erg veel schade kan aanrichten, wil hij niet goed gemonteerd zijn. Ik weet niet of dat bij te zwak gespannen riem ook is. Het is triest, ik heb hem ook pas 3 maanden, en nu al aan een motor en bak revisie, voor mijn vakantie naar kroatie.

Wat voor een type motor heb je?
dj_pepie
QUOTE (Danny @ Jun 30 2009, 23:32) *
dat is echt zwaar klote duh.gif

dat dacht ik ook ja het kutte is nog dat ik de riem er niet zelf om gelegd heb en er niet zelf af heb gereden maar waarschijnlijk wel de geldschieter mag zijn:(
en ik was juist zo trots op mijn waggie en begon al bravo verslaafd te worden want hij reed gwn heerlijk
tamael^
QUOTE (dj_pepie @ Jun 30 2009, 23:35) *
dat dacht ik ook ja het kutte is nog dat ik de riem er niet zelf om gelegd heb en er niet zelf af heb gereden maar waarschijnlijk wel de geldschieter mag zijn:(
en ik was juist zo trots op mijn waggie en begon al bravo verslaafd te worden want hij reed gwn heerlijk

als het een 1.6 is kan ik je helpen. pm me even kan ik je mijn idee vertellen.

tamael
dj_pepie
QUOTE (Rayman19876 @ Jun 30 2009, 23:34) *
Daar ben je lekker mee. Ik weet wel dat je distributieriem erg veel schade kan aanrichten, wil hij niet goed gemonteerd zijn. Ik weet niet of dat bij te zwak gespannen riem ook is. Het is triest, ik heb hem ook pas 3 maanden, en nu al aan een motor en bak revisie, voor mijn vakantie naar kroatie.

Wat voor een type motor heb je?

iuk heb er een 1.6 16v in liggen
GeMiNi
Van je collega's moet je het hebben, soms is goedkoop duurkoop

Als ie te slap is en tijdens het stationair draaien is geklapt heb je kans dat het meevalt
tamael^
QUOTE (GeMiNi @ Jul 1 2009, 08:33) *
Van je collega's moet je het hebben, soms is goedkoop duurkoop

Als ie te slap is en tijdens het stationair draaien is geklapt heb je kans dat het meevalt

mijn ervaring is andersom. meestal verspringt die door te slap staan en loopt de motor nog even door. de schade is dan meestal veel heftiger doordat die heeft kunnen hameren op de kleppen. ben bang dat kleppen, geleiders, drijfstang lagers en stoters beschadigd zijn. soms ook de zuiger maar dit weet je nooit zeker totdat het petje er af is.

hoop dat het in orde komt.
Marea 1.8-16V
wat een kutzooi, en dat vlak voor de vakantie

laat die "collega" van jou maar betalen, hij heeft er tenslotte voor gezorgd dat de

distributieriem te slap gemonteerd is, al zal hij zeggen van niet loser.gif
dj_pepie
Hij is weer helemaal gemaakt!!!

hij rijd weer als een zonnetje helemaal perfect uiteindelijk waren er 3 kleppenkorm
moest er een nieuw koppakingset in, nieuwe oli
en heeft hij mijn spruitstuk vevangen(was hij tegen gekomen)
heb het niet bij de garage laten doen maar bij "een mannetje".

en die heb het helemaal tip top inorde gemaakt.

ook heeft hij natuurlijk een nieuwe distrubutie riem er om gelegd en een nieuwe spanrol er op gezet.

wat dit geintje me intotaal gaat kosten weet ik niet. hij moest het nog brekenen.

dus dat hoor ik na mijn vakantie.

ik had er een nieuwe band omgelegd maar nu trilt mijn stuur als ik rond de 120 km per uur rij.

dus ik laat hem vanmidag even balanceren, en even kijken of ik mijn voorwielen nog even moet uitlijnen.
Marea 1.8-16V
mooi dat ie weer klaar is thumbsup.gif

geniet er maar van

zolang je de rekening niet hebt gezien hypocrite.gif
tamael^
QUOTE (Marea 1.8-16V @ Jul 15 2009, 20:35) *
mooi dat ie weer klaar is thumbsup.gif

geniet er maar van

zolang je de rekening niet hebt gezien hypocrite.gif

/me legt vast een kussen klaar.

denk dat jij toch niet hoeft te betalen voor zijn fout? anders had je maar beter naar een echte garage kunnen gaan.

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.