Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Brava '98 1.4 12v
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
SneeuwbaL
Hallo allemaal,

Ik rij een brava 1.4 12v uit 1998.
Nu heb ik de laatste tijd erg veel last van haperingen en het servicelampje gaat ook branden.
Dit is vaak continue en wanneer dit gebeurd het ik soms het gevoel dat me auto niet op het volle motorvermogen rijd.

Nu ben ik al bij de garage geweest en die hebben mijn gashuis vernieuwd.
Het heeft 2 dagen goed gewerkt en nu is het probleem terug.

Iemand die mij advies kan geven of hier ervaring mee heeft??

gr
tamael^
QUOTE (SneeuwbaL @ Jun 15 2009, 10:21) *
Hallo allemaal,

Ik rij een brava 1.4 12v uit 1998.
Nu heb ik de laatste tijd erg veel last van haperingen en het servicelampje gaat ook branden.
Dit is vaak continue en wanneer dit gebeurd het ik soms het gevoel dat me auto niet op het volle motorvermogen rijd.

Nu ben ik al bij de garage geweest en die hebben mijn gashuis vernieuwd.
Het heeft 2 dagen goed gewerkt en nu is het probleem terug.

Iemand die mij advies kan geven of hier ervaring mee heeft??

gr

temp sensor en lmbda sensor is checken. de 1.4 is erg simpel dus kan niet veel zijn.

enige wat je moet checken is of er geen slijtage van de nokkenas is. dat is het enige enge bij deze motoren.

tamael
SneeuwbaL
Die sensoren hebben ze dus gechecked en me temp sensor zelfs nog vervangen, maar dit heeft niet mogen baten.

Verder nog suggesties?

gr
tamael^
QUOTE (SneeuwbaL @ Jun 15 2009, 13:40) *
Die sensoren hebben ze dus gechecked en me temp sensor zelfs nog vervangen, maar dit heeft niet mogen baten.

Verder nog suggesties?

gr

bougies, kabels en bobine checken. die willen ook nog wel is voor meuk zorgen.

tamael
SneeuwbaL
QUOTE (tamael^ @ Jun 15 2009, 20:18) *
bougies, kabels en bobine checken. die willen ook nog wel is voor meuk zorgen.

tamael

gechecked, is ook niet het probleem
tamael^
QUOTE (SneeuwbaL @ Jun 17 2009, 08:36) *
gechecked, is ook niet het probleem

omwisselen met die van een andere is mijn advies. dit omdat de problemen niet na te meten zijn. dus alleen ff controleren heeft geen zin.

tamael
SneeuwbaL
Hij is nu uitgelezen, problemen die die aangeeft:

- Potentiometer smoorklep 1+2 niet gesynchroniseerd.
- Statianaire actvator defect of geblokkeerd.

Nu hebben ze het 1 en ander aangepast kwa "inleren", teminste zo werd het mij verteld maar nu is mij gestotter nog steeds niet weg.
Tevens brand nog steeds constant het service lampje....

iemand?

gr
tamael^
QUOTE (SneeuwbaL @ Jun 25 2009, 11:11) *
Hij is nu uitgelezen, problemen die die aangeeft:

- Potentiometer smoorklep 1+2 niet gesynchroniseerd.
- Statianaire actvator defect of geblokkeerd.

Nu hebben ze het 1 en ander aangepast kwa "inleren", teminste zo werd het mij verteld maar nu is mij gestotter nog steeds niet weg.
Tevens brand nog steeds constant het service lampje....

iemand?

gr

hmm, defect of verkeerd gasklep huis gemoteerd. dit heb ik niet meer genomen om dat het reeds vervangen was. laat de garage maar weer is een andere monteren. kan je meteen zien of het wieweet de kabelboom is.

tamael
bjornpanhuis
dit verschijnsel heeft de mijne ook!
QUOTE (tamael^ @ Jun 26 2009, 10:44) *
hmm, defect of verkeerd gasklep huis gemoteerd. dit heb ik niet meer genomen om dat het reeds vervangen was. laat de garage maar weer is een andere monteren. kan je meteen zien of het wieweet de kabelboom is.

tamael
tamael^
QUOTE (bjornpanhuis @ Aug 29 2009, 00:57) *
dit verschijnsel heeft de mijne ook!

1.4 onderdelen zijn cheap. gewoon is de boel vervangen en controleren. succes met zoeken. heb nooit een oplossing gehoord dus geen idee of vorige persoon het opgelost heeft gekregen.

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.