Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 1.6 16 v benzine computer problemen !help!
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
m
hallo ik ben overgestapt van bmw naar fiat ,en wel een bravo 1.6 16v.
dus ik ben een nieuwbie op dit gebied.
mijn volgende probleem is mijn bravo stottert bij 2500 toeren als je rustig optrekt bij koud meer als bij een warme motor.
dit stoorde mij enorm dus naar een non fiat garage .,lamda sonde niet in orde dus vervangen die hap, kost +-190 euro.
nu het volgende probleem de garage houder wil beweren dat mijn computer kappot is hierdoor kon hij hem niet afgestelt krijgen en de afstel gegevens niet opslaan . :evil:
dus ik een 2 de hands computer zoeken.
later beweerde de garage houder dat er ook sleutels bij moetten zijn ivm de startonderbreker., maar dan moet ik ook zeker nieuwe sloten hebben lijkt mij
dus mijn vraag is klopt dit alemaal of word ik hier gewoon belazert?
wie kent dit euvel?
mvg m :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Roos
Gaat er op je dashboard ook een lampje branden als hij stottert???

Het is inderdaad zo dat er in de Bravo een startonderbreker met code sleutel zit ingebouwd. Als het goed is heb je 3 sleutels gekregen 2 blauwe en 1 rode. De rode is om de conmputer in te stellen. Mocht dat niet werken dan heb je ook nog 2 kaartjes gekregen met een code erop. Waar deze voor zijn weet ik eigenlijk niet zeker maar staat prima beschreven in je boek wat je bij de auto moet hebben gehad.
Ik zou voor het instellen van de code voor de startonderbreker gewoon even naar de fiat dealer gaan. Die hebben als je geluk hebt toch iets meer kennis van de computer dan ja en alleman...

Hoop dat het je niet nog meer geld gaat kosten....
Vincent
Hoi

Als jou nou echt je ECU moet vervangen kan je bv Geuzendam Fiat in almelo bellen. Een enorm bedrijf met 2e hands Fiat onderdelen. Hebben echt bijna alles.

succes
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.