Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Brava, levering karterpan, hoelang?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Ervaringen
marcv8
Beste Fiat rijders hier ff een vraagje,

Ik heb een Fiat Brava 1,4 en ben laatst bij me dealer geweest (geen fiat maar officiel Citroen) en daar bleek dat er een gaatje zat ik de karterpan erg vervelend maar nu staatie inmiddels al een week en het onderdeel, de karterpan is nog steeds niet aangekomen vanuit Fiat.

Hebben julie ervaringen gaat dit bij Fiat altijd zo traag??

bedankt alvast voor julie reacties,
marcv8
TheLizard
de vraag is natuurlijk of Fiat zo traag is of de citroen dealer waar je hem naartoe gebracht hebt
marcelv8
ja dat begrijp ik,
ik had hem als occacion gekocht dus bij die citroen dealer, en jah dan ga je daar vanzelf snel heen, ik dan. ze zeggen dat ze direct besteld hebben en dat hun ook steeds fout ingelicht worden door Fiat, maar ik heb zo me twijfekls dus ik ga nu even langs bij eene chte Fiat daler en even vragen hoe snel hun dat onderdeel kunnen hebben ik ben benieuwd.
Slider
QUOTE (marcv8)
...dus ik ga nu even langs bij een echte Fiat dealer en even vragen hoe snel hun dat onderdeel kunnen hebben, ik ben benieuwd.
Dat zou ik ook doen. Ik heb eens een radiofrontje (voor normale autoradio) besteld, bij Auto Kuijer (Fiat Dealer Veenendaal).
Die was er met 3 dagen...
marcelv8
nau ik ben dus geweest bij die dealer, blijkt niet eens een officiele fiat te zijn dat wist ik niet maar die zegt datie gewoon bij de fiat distributie in Frankrijk besteld en dat het er binnen 1 dag kan zijn mits besteld voor 13,00 smiddags en in het ergste geval zou er 2 dagen of een weekend tussen kunnen zitten, ben met dit verhaal naar 'mijn' citroen dealer geweest en die zeggen dat die andere immitatiemateriaal besteld en dat hun bij wel een echte fiat besteld hebben en het kwma er op neer dat het maar afwachten was.
Nu weet ik het helemaal niet meer :?

hopelijk begrijpen julie het berichtje nog een beetje al die dealers :cry:
Slider
Hoe kan die Citroen Dealer nou weten dat die Fiat Dealer namaak spullen besteld? Mogen ze bij elkaar in de boeken kijken :?:
Hij gokt maar wat...
En ik heb nog nooit van een imitatie karterpan gehoord.
Dus das raar verhaal, imho.
Het is een Fiat, dus als ik jou was zou ik voor echt (groot) onderhoud en grote reparaties een officiele Fiat garage opzoeken. Is vaak wat duurder, maar dan heb je wel kwaliteit.
stifler_gt
QUOTE (marcv8)

Ik heb een Fiat Brava 1,4 en ben laatst bij me dealer geweest (geen fiat maar officiel Citroen) en daar bleek dat er een gaatje zat ik de karterpan erg vervelend maar nu staatie inmiddels al een week en het onderdeel, de karterpan is nog steeds niet aangekomen vanuit Fiat.  

marcv8

Wat kost dat nou zo'n nieuwe karterpan ? Bij mij hebben ze er een nieuwe schroefdraad in gelast omdat deze dol was. is dat niet iets goedkoper ?
marcelv8
die dealer waarvan men zegt dat die immitatie karterpan heeft, is geen officiele fiat, maar hij verkoopt ze wel. weet niet of die evengoed goed is maar kga foortaan naar een ECHTE Fiat dealer. er werd nu gezegd dat ze hem maandag hebben hopelijk.

Over die katrerpan kost tussen de 30 en 120 euro duidelijk he! maar ik zal volgende week ff melden wat het nu echt koste!
en nee er zat een gaatje in dus lekte olie, moest wel vernieuwd worden dit kwam omdat ik over een uitlaat reed die op de weg lag..stom!!! maja kon 'm niet meer ontwijken :?
stifler_gt
QUOTE (marcv8)
die dealer waarvan men zegt dat die immitatie karterpan heeft, is geen officiele fiat, maar hij verkoopt ze wel. weet niet of die evengoed goed is maar kga foortaan naar een ECHTE Fiat dealer. er werd nu gezegd dat ze hem maandag hebben hopelijk.

Over die katrerpan kost tussen de 30 en 120 euro duidelijk he! maar ik zal volgende week ff melden wat het nu echt koste!
en nee er zat een gaatje in dus lekte olie, moest wel vernieuwd worden dit kwam omdat ik over een uitlaat reed die op de weg lag..stom!!! maja kon 'm niet meer ontwijken :?

Je kan proberen de wegbeheerder aansprakelijk te stellen. Het is hun verantwoording om de weg schoon te houden. (dus mocht het een erg duur geintje worden, het is mogelijk)
marcelv8
zou eens kunnen informeren maar tis vorige week donderdag al gebeurd, had wel getuigen maaja weet niet meer wie dat waren..geen kenteken dus denk dat ik het er maar bij laat zitten, maar evengoed een goede tip voor de volgende keer, dankjewel!
marcelv8
heb vandaag weer gebeld met me garage en ook met fiat nederland, ze gaan het ff uitzoeken maar als die karterpan op backorder staat kan het nog wel eens 5 a 6 weken gaan duren is toch niet normaal???? Fiat zou wat meer service gericht moeten werken of ben ik zeker de enige die er last mee heeft :?
marcelv8
Nau me Brava is weer veilig thuis hoor!!!

Karterpan was niet geleverd (kon niet geleverd worden :? ) dus toen dachten ze na 3 weken dat ze hem ook wel ff konden lassen.

iemand daar eigelijk ervaring mee? Blijft dat altijd goed of gaatie alsnog lekken na een tijd? :shock:
Slider
Als ie goed gelast is niet. smile.gif
Maar lasnaden roesten wel sneller... Je kunt hem nog een beetje zwart maken met verf, dan bescherm je de lasnaad ook.
marcelv8
QUOTE (Slider)
Als ie goed gelast is niet. smile.gif
Maar lasnaden roesten wel sneller... Je kunt hem nog een beetje zwart maken met verf, dan bescherm je de lasnaad ook.

dat heeft de garage al gedaan, was maar even teruggegaan om te vragen biggrin.gif
Riande
QUOTE (stifler_gt)
QUOTE (marcv8)

marcv8

Wat kost dat nou zo'n nieuwe karterpan ? Bij mij hebben ze er een nieuwe schroefdraad in gelast omdat deze dol was. is dat niet iets goedkoper ?

Dat hebben ze bij mij ook gedaan (officiele Fiat dealer) uiteindelijk heb ik (ongemerkt) enkele maanden met lekkende carterpan gereden: bleek dat het schroefdraad gewoon losgelaten had.... Stel je voor dat de plug losgeschoten was... moet er niet aan denken aan de schade...
Bij een vakgarage nieuwe carterpan besteld (volgens mij niet officieel fiat onderdeel) en die was er (dankzij de feestdagen) pas na ruim een week.
Tevens heb ik de tip meegekregen deze aluminium carter pan niet via de plug te legen, maar van bovenaf (zoals bij Mercedes) leeg te laten zuigen... Mijn vakgarage doet dat nu dan ook...
bd
@riande hoeveel heb jij moeten betalen voor die carterpan? en welk motertype heb jij? want bij de fiat zeiden ze me dat het 184 euro ex btw kost :shock:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.