Help - Search - Members - Calendar
Full Version: [Audio] Radio vervangen ... maar...
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Steve
Hey Allen,

Sinds een jaartje ben ik een Bravo eigenaar. (Modelletje SX 105 van 2001)
De prijs van 1300euro (met 60.000km) voor dat dieseltje kon ik zeker niet laten liggen... ook al zat er nog een oud casettespelertje in.

Doch onlangs werd deze eruit gehaald (met dank aan 't forum voor de how-to ;-) ) en vervangen door een JVC speler.
De DIN connectie aansluiten samen met 't speaker-gedeelte en ja muziek hiep hiep hoi...

Maar blijkbaar speelt de radio enkel als er contact is, alsook de gepersonaliseerde instellingen van de radio moeten telkens maal gekozen worden.
Kan die "goede ziel" die ik zoek me vertellen (in absolute lekentaal) welke draad ik met wat moet verbinden om dat te verhelpen?

De connectie van de JVC-radio (KD-G342) is als volgt:

1: leeg
2: leeg
3: blauw wit (genaamd: A5)
4: Acc +12V (genaamd: A7)
5: bruin (genaamd: A2)
6: MemBackup +12v (de boosdoener vermoed ik:)) (genaamd: A4)
7: leeg
8: Mass (genaamd: A8)

tnx alvast!
Steve
tamael^
QUOTE (Steve @ May 25 2009, 15:02) *
Hey Allen,

Sinds een jaartje ben ik een Bravo eigenaar. (Modelletje SX 105 van 2001)
De prijs van 1300euro (met 60.000km) voor dat dieseltje kon ik zeker niet laten liggen... ook al zat er nog een oud casettespelertje in.

Doch onlangs werd deze eruit gehaald (met dank aan 't forum voor de how-to ;-) ) en vervangen door een JVC speler.
De DIN connectie aansluiten samen met 't speaker-gedeelte en ja muziek hiep hiep hoi...

Maar blijkbaar speelt de radio enkel als er contact is, alsook de gepersonaliseerde instellingen van de radio moeten telkens maal gekozen worden.
Kan die "goede ziel" die ik zoek me vertellen (in absolute lekentaal) welke draad ik met wat moet verbinden om dat te verhelpen?

De connectie van de JVC-radio (KD-G342) is als volgt:

1: leeg
2: leeg
3: blauw wit (genaamd: A5)
4: Acc +12V (genaamd: A7)
5: bruin (genaamd: A2)
6: MemBackup +12v (de boosdoener vermoed ik:)) (genaamd: A4)
7: leeg
8: Mass (genaamd: A8)

tnx alvast!
Steve

4 en 6 omwisselen. is meestal geel en rood. zoekfunctie had dit zo laten zien. is veel voorkomend.

tamael
EARTHQUAKE
als je steeds opnieuw je instelingen moet instaleren
dan moet je ff de rode en (als ik de goede kleur heb) het gele draadje
omwisselen achter op je radio stekker
dit is makelijk te doen het zijn mannetje vrouwtje stekkertjes

groeten corne
Steve
Inderdaad... Mea culpa... confused.gif M'n zoektocht was nét niet groot genoeg.

5 minuutjes na m'n post kwam ik de juiste tegen... En die zei inderdaad rood en geel te wisselen..

Maar omdat ik niet echt de kabeltjes wil doorknippen... wie weet gaat die Bravo ooit terug de deur uit (hoewel ik dat betwijfel)... heb ik een klein converterke aangeschaft.
ebay artikeltje

groetjes (en nog eens thanks)
Steve
tamael^
QUOTE (Steve @ May 25 2009, 16:11) *
Inderdaad... Mea culpa... confused.gif M'n zoektocht was nét niet groot genoeg.

5 minuutjes na m'n post kwam ik de juiste tegen... En die zei inderdaad rood en geel te wisselen..

Maar omdat ik niet echt de kabeltjes wil doorknippen... wie weet gaat die Bravo ooit terug de deur uit (hoewel ik dat betwijfel)... heb ik een klein converterke aangeschaft.
ebay artikeltje

groetjes (en nog eens thanks)
Steve

ff pennetjes omwisselen in de iso stekker kan ook. word ook veel gedaan.

tamael
Mean Green
QUOTE (tamael^ @ May 25 2009, 16:51) *
ff pennetjes omwisselen in de iso stekker kan ook. word ook veel gedaan.

tamael

Is mij nog nooit gelukt om die eruit te krijgen, is daar een truukje voor?
BravoUser
QUOTE (Mean Green @ May 25 2009, 16:31) *
Is mij nog nooit gelukt om die eruit te krijgen, is daar een truukje voor?

Jazeker,
Met een klein en lang "instrumenten" schroevendraaier.
Kun je de "lipjes" in de Iso-stekker terugbuigen.
Waardoor je de draden via de achterzijde kunt terug schuiven.

Na verwisselen van rood en geel..buig je de lipjes terug..en klikken ze weer vast op hun plaats in de Iso-stekker.

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

P.S Als ik morgen tijd heb maak ik wel een foto..of How-Too.!!
Werkt ook fantastisch bij Scart-kabels..mono/stereo/y-splitsing.. noem maar op.!!
Rayman19876
He, dat is handig om te weten. Vroeg het me ook al af.
Mean Green
QUOTE (BravoUser @ May 25 2009, 18:53) *
Jazeker,
Met een klein en lang "instrumenten" schroevendraaier.
Kun je de "lipjes" in de Iso-stekker terugbuigen.
Waardoor je de draden via de achterzijde kunt terug schuiven.

Na verwisselen van rood en geel..buig je de lipjes terug..en klikken ze weer vast op hun plaats in de Iso-stekker.

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

P.S Als ik morgen tijd heb maak ik wel een foto..of How-Too.!!
Werkt ook fantastisch bij Scart-kabels..mono/stereo/y-splitsing.. noem maar op.!!

Bedankt voor de tip! smile.gif
Steve
Grappig...

't ISO-verloopstukje is vandaag toegekomen.. En ra ra ra .. zonder te testen weet ik nu al dat 't niet het gewenste effect gaat hebben.
De reden: elke kabeltje (speakers & stroomgedeelte) zijn rechtstreeks.

@Tamael: Inderdaad die lipjes zijn goed zichtbaar en zelfs met een uit elkaar gerokken paperclip kunt ge dat lipje terug induwen ;-)
4 & 6 (of Geel & Rood) zijn omgewisseld.

kant 1
1 2 3 4
5 6 7 8

kant B
1 2 3 6
5 4 7 8

biggrin.gif
Grtz & tnx for the hint ;-)
Straks het resultaat wel posten... Als de werkdag erop zit hé... (waar zou je anders zo'n paperclip vinden wink.gif)
Logan
Mijn cd-radiospeler onthoud de instellingen ook niet, waarschijnlijk moet ik deze stekkers ook even omdraaien. Foto's zal zeker helpen wink.gif
RARARA
ff zoeken jongens idea.gif

Er staan al tal van topics over dit onderwerp MET foto's...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.