Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bravo TDs 75PK vraagjes
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Peer
Hey guys,

Heb er nu een dag rondvragen en foldertjes rapen erop zitten.
Ben gaan kijken voor nieuwe velgen en nog wat performance tuning spul.

Daar kleven dus gelijk wat vraagjes aan vast ...
Komen ze !

1. Als ik 4 x Dotz Le Mans 16x7 met Dunlop SP9000 205/40/16 krijg voor 1000 euro inc. montage en balanceren: krijg ik dan een nette prijs ? Zo nee, Iemand een betere deal ?
De Brock velgen die ik eerder had gezien zijn erg gaaf, maar net te onpraktisch voor me. Kan namelijk niet teveel aan de auto veranderen en extreme banden komt me letterlijk en figuurlijk duur te staan.

2. Heeft er iemand hier een Remus onder z'n wagen hangen? Ben namelijk er benieuwd naar het geluid binnen de wagen (ik rij 60.000 km per jaar dus dat moet niet te overweldigend zijn.) Een beetje *ronk* is okay ... maar het moet niet te gek worden.

3. Een leuke open air filter voor mijn wagen is moeilijk te vinden en ik was eigenlijk benieuwd of die van een 105 JTD gaat passen.
Heb gelijk wat foto's onder de kap gemaakt zodat er nog wat te vergelijken valt. Misschien dat van een ander model het past ?

Foto 1

Foto 2

En weer bedankt allen !
Pestventje
QUOTE (Peer)
1. Als ik 4 x Dotz Le Mans 16x7 met Dunlop SP9000 205/40/16 krijg voor 1000 euro inc. montage en balanceren: krijg ik dan een nette prijs ? Zo nee, Iemand een betere deal ?  
De Brock velgen die ik eerder had gezien zijn erg gaaf, maar net te onpraktisch voor me. Kan namelijk niet teveel aan de auto veranderen en extreme banden komt me letterlijk en figuurlijk duur te staan.  

2. Heeft er iemand hier een Remus onder z'n wagen hangen? Ben namelijk er benieuwd naar het geluid binnen de wagen (ik rij 60.000 km per jaar dus dat moet niet te overweldigend zijn.) Een beetje *ronk* is okay ... maar het moet niet te gek worden.  

3. Een leuke open air filter voor mijn wagen is moeilijk te vinden en ik was eigenlijk benieuwd of die van een 105 JTD gaat passen.  
Heb gelijk wat foto's onder de kap gemaakt zodat er nog wat te vergelijken valt. Misschien dat van een ander model het past ?

1) Lijkt mij een mooie aanbieding, aangezien die banden al een hoop geld kosten. Maar heb er verder geen verstand van, dus misschien dat andere wat meer hierover weten.

2) Keb ook een Remus uitlaat eronder hangen. Het geeft wel een zwaarder, brommend geluid, maar niet dat het storend is ofzo. Keb er ook mee naar Frankrijk gereden zonder er hoofdpijn van te krijgen.

3) Op die vraag kan ik je geen antwoord geven.
Slider
1. Klinkt als een leuk prijsje. Denk dat je voor 250 a 300 euro meer 17 inch hebt.
2. Heb Sebring, wat lijkt op Remus. Alleen andere einddemper geeft een beetje een brom.
3. Ga je er ook een open air filter plaatsen dan krijg je een nog iets diepere brom in je uitlaat. Volgens mij kun je desnoods een universele nemen, als de maat maar goed is.
Glen
je motor lijkt fel op men JTD hoor. Dus luchtfilters zullen bij jou ook wel passen.
td75sx
Hey Peer,

Ik ben zelf ook in het bezit van een td75sx,

Ik heb de aanpassingen al gedaan die jij nog in de planning hebt.
Heb een dubbele Remus einddemper en een K&N luchtfilter.
Maar een echte diepe brul komt er nog niet uit.

suc6 met je aanpassingen!!!!!

Groeten td75sx
Monstra16v
dat filter huis is precies het zelfde als mijn 1.2 16 v we kunnen het welleens opmeten als ik in dordt ben dan weet je et zejker voor de 1200 zijn wel filters te krijgen .

en waar ben je wezen kijken voor de velgen vin et nog wat duur.

tip kijk eens bij reedijk banden in strijen die is goedkoper en heb een enorm aanbod.. en hij is ook groothandel dus je zit bij degene waar iedereen zijn velgen haald dus bij de goedkoopste suc6
evill bravo
van k&n bestaan ze zeer zekers wel !!!! biggrin.gif
Peer
Ah .... kijk ... hier heb ik wat aan ...
Van remus Sebring weet ik dat ze voor mijn wagen een dubbele roetsproeier hebben ... dus dan kan ik die dus wel halen qua geluid.
Voor die open air filter heb ik wel 10 brochures ondersteboven gekeert, maar niemand geeft de 75 SX specifiek aan. En dat terwijl ze dat bij andere modelllen wel doen.
Maar dat gaat dus ook lukken aangezien iemand anders dat al eens geprobeert heeft.

@Monstra : klinkt goed ... ik probeer het liever eerst voordat ik een filter koop.
Die velgen ... gaat dat bij die gast in Strijen goedkoper ?
Hoeveel kost het me dan ? Heeft ie een website of zo ?

@iedereen : 17" ziet er geweldig uit, maar ben er al achter dat ik geen banden moet nemen dunner dan 45 aangezien me dat ongelooflijk veel poen gaat kosten om die banden om de zoveel kilometer te vervangen. Met 60.000 km het jaar blijft zoiets lastig.
The Master
T probleem is met een diesel dat je er niet echt een super hard geluid uit kunt halen... Een K&N op een benzine motor heeft een veel diepere brom dan op een diesel... In princiepe kan alles erop... Je moet alleen ff kijken naar de aansluiting... Daarvan de grootte moet je weten. Dan kan je m gewoon van een ander model bestellen.

Velgen... Tsja, tis net waar je je alles haalt... €130 voor een 205/40/17 vindt ik niet super veel... Voor dezelfde band betaal je bij de dealer rond de € 230... :shock: :shock: :shock:

Zelf was ik 1200 kwijt voor 17" incl de banden.
Mechanic
Probeer eens bij EPS ben gister zelf geweest voor mijn nieuwe einddemper 100 keer beter dan Remus of iets dergelijks :twisted: kost wat maar dan hebie ook wat :twisted: :twisted: :twisted:
Monstra16v
die kerel in strijen maakt veel prijsjes vaak velgen voor inkoop etc etc mijn broer was daar voor 22inch chrome 2400 euro kwijt das echt nie veel.

ik zou daar voor 17 inch chrome zon 1300 kwijt zijn van een bekend merk das ook nie veel ik denk dat je daar voor 700 een leuk setje 16 inch lm heb
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.