Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sideskirt beschadigd
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Schade
Christiaan
OMG, ik heb nog nooit iets serieus voorgehad met mijn wagen, maar nu ik net deze week mijn fiat bravo (occasion) ben gaan halen heb ik al meteen schade.
Ik had mijn onnozele kop een randje niet gezien, waar ik dus op en over ben gereden, met als gevolg een flink beschadigde side skirt (verder niets). Deze moet opnieuw gespoten worden, en misschien ook uitgedeukt... Iemand enig idee wat dit grapje mij gaat kosten? Iets van 200 euro zeker? cry.gif (gelukkig krijg ik eind juni nog wat belasting centen terug... Maar het is zo stom geld uitgeven cry.gif )
Harbrink1
Hallo,

Dat is echt zonde.
Wat voor bravo heb je dan?
Brooklyn
Dat is zonde ja, maar bedoel je je skirt of je dorpel? Zit nogal een verschil in ook qua reparatie...

Groetjes Rick
Christiaan
QUOTE (Brooklyn_Brava @ May 10 2009, 10:07) *
Dat is zonde ja, maar bedoel je je skirt of je dorpel? Zit nogal een verschil in ook qua reparatie...

Groetjes Rick

Ik heb een Bravo Racing uit 2008. Deze heeft af fabriek dus kleine sideskirts.

Op deze foto zie je ze duidelijk zitten, bij mij is deze dus vlak achter het voorwiel flink beschadigd.

Het is ook een kunststof stuk, dus zeker niet de dorpel. Ik zal proberen morgen een foto van mijn auto te maken.
Sidharta
wordt volgens mij nieuze skirt... en zal idd op iets van een 200 euro komen.

trouwens bravo op foto ziet er strak uit... enige gelijkenis met de jouwe?
Christiaan
Hmm... ik kom net van een schade expert, en die heeft laten zien dat ook de dorpel beschadigd (geknikt) is. Enkel de dorpel is een 400-500 euro, dan de strip nog. Die kunnen ze repareren of vervangen, zal ook een 200 zijn ofzo.... Alleen deel ik die mening over de dorpel niet echt, het deel wat hij aanwees maakt volgens mij helemaal geen deel uit van de mechanische constructie van de auto, en hij zij dat het deel uitmaakt van de draagconstructie. In ieder geval ga ik deze week nog wat andere schade experts bezoeken, wordt vervolgd!

Schade aan de skirt, achter het voorwiel
Sidharta
schade ziet er inderdaad zwaar genoeg uit om ook dorpel mee te hebben genomen. Maar of dit dragende dorpels zijn bij de Bravo, dat zou ik niet weten. Je kunt inderdaad niet genoeg experts er op loslaten om een duidelijk beeld te krijgen...
Snowboardfreak
Tja ik ken het schadegebeuren nu ook wel..
Ben ook overal hier in de buurt langsgeweest.. de 1 vroeg 1200 en dan moest ik zelf de bumper maken..
de ander tussen de 1200/1400 dan werdt alles gedaan
uiteindelijk bij CCC (denhaag.. weet niet of het voor jouw in de buurt is?)
voor 600 euro gemaakt. moest nog wel een keertje terug omdat er na het spuiten iemand tegenaangelopen was maar dat hebben ze weer netjes opgelost thumbsup.gif zonder extra kosten voor mij uitteraard!

Gewoon rondvragen bij iedereen wat het zou kosten als je het bij hun laat maken.. vragen kan natuurlijk altijd..
indien Den Haag niet te ver is zou ik ook even bij CCC langsgaan.. die hadden voor mij wel een nette prijs vergeleken met de rest..

Greats Robert
Sidharta
Er is geen enkele zaak of ding waar ik niet voor verschillende prijzen ga vragen... een neen heb je, een ja kan je krijgen.

Feit is dat de meeste firma's er van uitgaan dat er niet ergens anders een prijs wordt gevraagd...
_-_Robin_-_
Miss helpt dat ook als je dat tussen neus en lippen door verteld.
Verstaan ze toch wel:P
Sidharta
dat wel... maar ze rekenen op de 'naieve' klanten, die niet stilstaan bij die vraag te stellen...
martinus
anders schroef je gewoon aan alletwee de kanten die skirt eraf en hou je de normale dorpels ( mits onbeschadigd)
Sidharta
tja... maar als je betaald voor een optie om die er dan toch af te halen... dunno... is ook maar dom, niet?
Christiaan
Het is uiteindelijk hersteld door een neef van mij, die werkt ook bij een schadehersteller. Het was wel even een heel stuk verder rijden, maar die heb ik ruim terug verdiend! Herstellen van de skirt+dorpel heeft me uiteindelijk slechts 350euro gekost.
Sidharta
nice solution...

nog veel rijplezier...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.