Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ervaring Nieuwe Fuel save benzine
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
Rayman19876
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand al ervaringen heeft met de nieuwe benzine van Shell.

Ik wel namelijk, en dat lijkt nu niet positief. Het zou er op neer moeten komen, dat je 1 liter zuiniger zou kunnen rijden, dus dat je 1 liter van elke tank bespaard. Voor ik fuelsave ging tanken, reed ik nog zo'n 520 km op 1 tank met veelal kleine ritten.

Daarna ging het over naar fuelsave, dus dat maar proberen. Ik ben met de afgelopen tank heen en weer naar Rosmalen, en Gorinchem geweest, dus merendeel snelweg, en ik haalde opeens maar 480 km op 1 tank, met dezelfde rijstijl.

Ik ben nu aan het kijken of ik met de v-power nog verder kom, anders kost die ''brandstofbesparende benzine'' mij alleen maar geld.

MVG Raymond
Psycho
en je belt niet ff als je in gorinchem bent...
heheheheeh
Rayman19876
QUOTE (Psycho @ May 8 2009, 19:31) *
en je belt niet ff als je in gorinchem bent...
heheheheeh

Haha, nou ja niet in gorinchem. Maar in de buurt, Meerkerk. Oja, dat kennen we hier natuurlijk van de jaarmeeting hypocrite.gif .
Maarja, 31 Mei ben ik wel in gorinchem, weliswaar niet met de bravo, want die krijgt dan in Dordrecht een behandeling van Arjan cheer.gif .
Mijn tante woont daar, dus als hij een lekkere wasbeurt krijg, ga ik daar even langs.

MVG Raymond

P.s: Ik heb je telefoonnummer niet eens puh2.gif
tamael^
QUOTE (Rayman19876 @ May 8 2009, 19:46) *
Haha, nou ja niet in gorinchem. Maar in de buurt, Meerkerk. Oja, dat kennen we hier natuurlijk van de jaarmeeting hypocrite.gif .
Maarja, 31 Mei ben ik wel in gorinchem, weliswaar niet met de bravo, want die krijgt dan in Dordrecht een behandeling van Arjan cheer.gif .
Mijn tante woont daar, dus als hij een lekkere wasbeurt krijg, ga ik daar even langs.

MVG Raymond

P.s: Ik heb je telefoonnummer niet eens puh2.gif

uit meerdere tests is gebleken dat fuel save benzine niet werkt. heel erg jammer maar de beizine werkt alleen in de kleine wagentjes die licht zijn. dit ivm minder krachtige brandstof.

en dan nog. 1 liter op een tank. met 98 ron doe ik het nog een boel beter met mijn 1.6. denk dat het alleen maar geldklopperij is. goedkopere benzine en stiekem toch meer verbruik voor een hogere prijs.

tamael
Triforce
Ik tank het elke keer maar merk er geen sodemieter van..ok de motor loopt wel soepeler door dat merk k wel maar zuipen doet hij net zo hard.

Grtz Tri
Dutch Dimension
Tank het ook in de Swift

Verbruik bij mij is wel afgenomen

Reed eerst met de 17inch en openluchtfilter op de oude shell benzine 1 op 12.8 en nu 1 op 13.5 (volgens de boordcomputer).

Is dus niet veel ,maar ben Shell gaan tanken omdat de Swift daar ,toch wel beter op lijkt te lopen
reddevil
QUOTE (Dutch Dimension @ May 10 2009, 17:39) *
Tank het ook in de Swift

Verbruik bij mij is wel afgenomen

Reed eerst met de 17inch en openluchtfilter op de oude shell benzine 1 op 12.8 en nu 1 op 13.5 (volgens de boordcomputer).

Is dus niet veel ,maar ben Shell gaan tanken omdat de Swift daar ,toch wel beter op lijkt te lopen

Tank sinds dat ik in Noordeloos woon bijna altijd shell, gewoon omdat die om de hoek zit.
Maar ben het met Remco eens kwa ervaringen.
Mijn marea 1.6 16v Doet het ook iets zuiniger sinds dat ze het aangepast hebben....
mr-brava
is die v-power ook goed voor mn 1.2 brava of alleen voor de snellere onder ons??
NEO
QUOTE (mr-brava @ May 10 2009, 21:52) *
is die v-power ook goed voor mn 1.2 brava of alleen voor de snellere onder ons??

Is wat je wilt.
Je zult eerst een aantal weken moeten tanken, want verschil heb je echt niet binnen een week.
Dat is echt lulkoek. Je auto moet sowiezo al de oude resten van 95 benzine eruit filteren voor je echt helemaal op 98 rijd.
En je motor zal zich ook moeten wennen op de nieuwe benzine soort. Het gaat iedergeval niet van het ene op het andere moment.

98 heeft een hoger octaan gehalte, waardoor de verbranding beter is. Dus een vermogen winst, en ook als je dan rustig rijd heb je besparing.

Maar over shell ben ik zeker niet zo over te spreken. Het is echt niet beter dan andere merken.
Daar moet je nog maar achter zien te komen vind ik. Ik heb het eerlijk waar zelf getest hier bij mij in de buurt.
Na weken op shell gereden te hebben heb ik toen geconcludeerd dat ik na een gemiddeld rijeigenschap, minder kilometers maakte dan dat ik bij een ander vast merk waar ik voorheen tankte.

Maar dat verschilt natuurlijk overal. Ik wil ook niet zeggen dat shell overal slecht is, maar dat het altijd beter is dan andere merken is grootste onzin.
MartinP
Ik tank ook altijd Shell, maar moet zeggen dat ik weinig verschil merk in verbruik..
Logan
Ik tank ook sinds 2 maanden bij Shell, en ik het lijkt ook dat ik minder KM maak per tank op 'Fuel Save 95'. Ik ga even goed opletten, 1 maand op 'Fuel Save 95' en dan 1 maand op v-power.
forbidden
maak mij geen ene reet uit waar ik tank. bloos.gif

ik tank waar mijn autootje dortst heb thumbsup.gif
Rayman19876
ow, mij maakt het ook niet uit waar ik tank, alleen ligt shell op de route van en naar me werk, dus vandaar. Esso tank ik ook af en toe
BravoUser
Ik heb laatst de "stoute schoenen" aangetrokken...
En heb Aceton in me tank gekieperd.!! (50ml op 45liter)

Minder verbruik..(+-100km meer per tank) en soepeler lopen van de motor.
Zowel stationair als op snelheid. yes_new.gif

Ging bij dezelfde rijstijl van 1 op 11,1 naar 1 op 13,6

Doe het er nu om de twee tankbeurten erbij.
Werkt super.!!

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
Gwboes
LOL @ Bravouser

hoop alleen wel voor je dat de brandstofleidingen het uithouden.

Maar ik rij al vrolijk 1:12.85 met ouderwetse total benzine met m'n 1.6 en dat zonder m'n best te doen dus ik blijf hier gewoon vrolijk hier naast de deur tanken. shiny.gif
BravoUser
QUOTE (Gwboes @ May 10 2009, 23:49) *
LOL @ Bravouser

hoop alleen wel voor je dat de brandstofleidingen het uithouden.

Maar ik rij al vrolijk 1:12.85 met ouderwetse total benzine met m'n 1.6 en dat zonder m'n best te doen dus ik blijf hier gewoon vrolijk hier naast de deur tanken. shiny.gif

Ach ja,

Ik heb via Google.. al zoveel recensies gelezen.
Positief..en Negatief.
Voor de een werkt het wel (merk afhankelijk).. en voor de ander niet.

Mijn wagen is nu 10 jaar oud..en heeft 165.000km erop zitten.
Het rammelt wat her en der.. met parkeerdeukjes enzo.
Dus dacht.. wat kan mij het schelen.
Heb er de 10 jaar dat ik hem heb.. al genoeg aan verspijkert.

Gaat ie kapot.. jammer dan.!! (krijg er toch niet voor terug, wat ik er heb ingestoken.)

Maar tot nog toe doet ie het prima met Aceton hoor..!!
Niks geen problemen met brandstofleidingen of brandstofpomp ofzo..

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

P.S Die +- 1 op 12,85 die jij rijd....haal ik ook wel als ik normaal rij hoor.(zonder aceton)
Maar ik heb nu eenmaal een vlotte rijstijl..dus boven de 1 op 11 kwam ik bijna niet.

Met de Grande Punto zat ik zelfs vroeger 1 op 8,6..... Nu 1 op 11 yes_new.gif
Snowboardfreak
Ik tank zelden bij chell dit omdat ik bij damsigt hier in voorburg het voordeligste tank..

Zit hier ook nog langs de vliet een onbemand tank station dat schilt nog eens 3 cent per litter echter loopt mijn bravo daar behoorlijk duur op voor een 1.2 1:9/10 met dezelfde rijstijl.

Haal dan ook met moeite de 400/450 km per tank.. terwijl dit normaal door de stad woon werk/school verkeer heen 550 is.. rijd ik veel snelweg en rustig lange stukken is de 700 tot 800 km nog wel te halen voordat het lampje gaat branden.

Laatst richting venlo zo'n 400 km heen en terug ook gehaald op een halve tank hypocrite.gif

Greats Robert
GeMiNi
Ze zijn allemaal bezig met die "nieuwe" brandstoffen. Overal word de gewone octaan 98 vervangen door fuel save 95, excelium 95 en bla bla bla. Maar 98 is steeds slechter te verkrijgen. Je kunt mij niet wijs maken dat fuelsave 95 net zo klopvast is als benzine met 98 octaan (of 100 zoals in Duitsland)
Sidharta
er is in Belgie een test geweest waaruit bleek dat er inderdaad een miniem verschil op zit, maar dat dit voor 80% afhankelijk is van de soort rijstijl. Vlotte rijstijl, of wat ze noemen 'sportief', gaf geen km winst, integendeel eerder verlies met verandering van oude naar 'milieu'-brandstof. Terwijl rijstijl van de gemiddelde huismoeder profijt gaf bij lange afstanden en niets van verschil bij korte afstanden...

Ik blijf voor normale Diesel bij DATS (Colruyt) omdat die op de baan ligt en nog voordelig is ook. (Dit enkel omdat er drie tankstations op nog geen 100m liggen. Dit drukt de prijs een beetje thumbsup.gif

en dan nog, prijsschommelingen intresseren mij niet. ik tank toch altijd voor 50 Euro... lol.gif
Rayman19876
Ik denk dat ik dan lekker bij v-power blijf, rijd naar mijn idee lekkerder, en nog zuiniger ook. Kom ik ongeveer op hetzelfde bedrag uit. Maarja, met een sportieve auto kost het je dus alleen maar geld. Maar 40 km minder gaan rijden, vind ik toch wel vrij grof, dat is voor mijn wagen 4 liter benzine die hij er extra doorheen jaagt met ''fuel save''. Als ik dan op v-power een paar km verder rijd, is het prijsverschil ook weer teniet gedaan. wink.gif
boreal Bravo
met mijn 1.4 op makro benzine rijd ik op voornamelijk snelweg nog steeds 1:16.6 en gecombineerd met stad 1:14.
laatst ffe injectiereiniger eringegooid filters verschoond en gasklephuis schoongemaakt biggrin.gif
10 euro naar antwerpen vanuit breda heen en terug en nog overhouden ook loser.gif

enkele weken eerder reed ik nog 1:8 in de stad je auto af en toe verzorgen en niet tot je lege tank rijden helpt dus goed.
Ruudje
Ik tank altijd v-power.. Werkt prima voor een rustige motor en bij normaal rijgedrag merk ik het enorm in mijn verbruik.
Op 95 doe ik net 1 op 10 maar met v-power kan ik 1 op 13 rijden.. Maarja dat wil niet altijd met zo'n HGT xD
lsp
QUOTE (boreal Bravo @ May 11 2009, 20:49) *
met mijn 1.4 op makro benzine rijd ik op voornamelijk snelweg nog steeds 1:16.6 en gecombineerd met stad 1:14.
laatst ffe injectiereiniger eringegooid filters verschoond en gasklephuis schoongemaakt biggrin.gif
10 euro naar antwerpen vanuit breda heen en terug en nog overhouden ook loser.gif

enkele weken eerder reed ik nog 1:8 in de stad je auto af en toe verzorgen en niet tot je lege tank rijden helpt dus goed.

Die injectorreiniger werkt echt super goed! Ik heb mijn verbruik ook gewoon echt zienderogen achteruit zien lopen! Heen en weer vanaf Enschede naar Amsterdam met 4 personen, voor 20/22 liter!
BeHa
QUOTE (lsp @ May 13 2009, 15:45) *
Die injectorreiniger werkt echt super goed! Ik heb mijn verbruik ook gewoon echt zienderogen achteruit zien lopen! Heen en weer vanaf Enschede naar Amsterdam met 4 personen, voor 20/22 liter!

Je hebt toch twee verschillende soorten reiniger? Injector- en ....reiniger. Welke moet ik nu hebben voor mn 1.4 benzine uit '96?
Rayman19876
Gewoon een flesje injector reiniger, dat helpt altijd wel.
Secrifice
BP Ultimate (Y)
SjefG
Gewoon hier bij de 'merkloze' pomp, zelfde verbruik, €6,- per tankbeurt goedkoper... biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.