Help - Search - Members - Calendar
Full Version: koelfan sensor
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
gusmano
Hallo,
kan iemand mij vertellen welke sensor het aanslaan van de koelfan regelt ?
De sensor op het thermostaat huis heb ik al vervangen,(Met het blauwe stekkertje)
Maar de koel fan slaat nog steeds niet aan als hij echt warm wordt.
De fan zelf is niet stuk,want ik had hem al doorverbonden,en hij liep gewoon als ik er spanning op zet.
Nu zie ik op de radiator ook een drie polige sensor zitten,is dit hem misschien?
Het gaat hier om een 1.4 12v Brava.
Vanmiddag kwam hij bij het stoplicht aan de kook.
Bvd Gusmano coool.gif
Rayman19876
Ik weet wel dat de blauwe stekker op je thermostaat, je koude start sensor is. Ofwel je automatische choke sensor.

MVG Raymond
tamael^
QUOTE (Rayman19876 @ May 2 2009, 19:39) *
Ik weet wel dat de blauwe stekker op je thermostaat, je koude start sensor is. Ofwel je automatische choke sensor.

MVG Raymond

de thermoschakelaar van je fan zit net boven de onderste slang van je radiator. deze heeft bij een 1.4 2 aansluitingen en werkt als een thermostaat in huis. bij een bepaalde temperatuur aan en daar onder weer uit.

Even doorlussen met een stukje draad verteld je zo of die wel of niet goed is.

tamael
gusmano
QUOTE (tamael^ @ May 3 2009, 13:08) *
de thermoschakelaar van je fan zit net boven de onderste slang van je radiator. deze heeft bij een 1.4 2 aansluitingen en werkt als een thermostaat in huis. bij een bepaalde temperatuur aan en daar onder weer uit.

Even doorlussen met een stukje draad verteld je zo of die wel of niet goed is.

tamael

Hallo Tamael,
Ik had zelf al een vermoeden dat deze het was,alleen bij mij heeft hij een drie polige aansluiting...
Ik heb hem gisteren al besteld,en ga hem van de week wel plaatsen.
Ik heb tegen mijn vrouw gezegd,(haar auto)als hij iets te warm wordt gewoon even de airco aan zetten dan slaat de koelfan wel thermisch aan.
Dan zakt dus de temperatuur van het koelwater ook meteen wink.gif
Groetjes Gusmano coool.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.