Hallo allemaal,
Vreemd probleem?
Laatst heb ik de bougie kabels vervangen van mijn Fiat bravo 1.2sx, maar direct nadat ze waren vervangen ontstond er het probleem dat de bougie kabels steeds omhoog komen. Indien ze te ver los komen gaat de auto vreemd doen, stationair draait niet goed en in erge gevallen loopt de auto tijdens het rijden ook gewoon slecht.
Na het vervangen direct terug naar de garage, met als gevolg dat ze de bougie kabels met bindbandjes vast hadden gezet. Althans als je dat vastzetten kunt noemen?! Dit hielp ook niet, omdat vrij snel de kabels weer los gaan zitten. Na weer terugkomen bij de garage hebben ze nog meer bind bandjes gebruikt. Dit heeft het een week vol gehouden, maar nu schieten ze weer steeds los.
Ik druk de kabels wel steeds weer vast, maar na een stuk rijden is het weer gedaan. De kabels moet je heel hard drukken om ze beneden te krijgen. En eruit krijgen lukt ook haast niet.
In eerste instantie zijn de originele kabels vervangen omdat in 1 van de kabels een klein gaatje in zat, precies waar de bougie zit. De bougies zijn een paar dagen vervangen voordat de nieuwe kabels erin kwamen.
Kan het iets zijn dat de kabels gewoon niet geschikt zijn? Het zijn volgens mij geen originele kabels voor de fiat, maar universele. Morgen gaan we weer even langs de garage, maar als het nu niet wordt opgelost dan maar ergens anders heen.
Iemand dit probleem al eens gehad?
Bedankt,
groeten,
Ronald