Help - Search - Members - Calendar
Full Version: schade hersteld + Foto's
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
Snowboardfreak
Het is er na 3 jaar schadevrij toch van gekomen..

Mijn vriendin (net half jaartje haar rijbewijs).
heeft mijn achterbumper te samen met het deel dat vlak na het achterlicht komt geraakt..frown.gif
Het gevolg een behoorlijke schuur in de achterbumper en en vlinke deuk in de auto zelf.
Oja en een droevige vriendin omdat ze weet dat ik zo zuinig op mijn autotje ben hypocrite.gif
gelukkig heeft ze zelf niets. maar daar is de aanrijding ook niet naar..
Jammer is dat het haar schuld is gezien ze achteruit reed....

hier wat foto's:

morgen even kijken wat de schadehersteller zegt qua kosten.. en hopen dat het allemaal meevalt..
Red Turtle
en je had hem er nog niet zo lang onder zitten toch ?

wle echt zonde kerel, suc6 met herstel
Snowboardfreak
valt wel mee,
bumper zat er net een half jaartje onder ongeveer 7 maanden denk ik zo..
voorbumper wordt nu even uitgesteld.. eerst deze schade herstellen
vind de achter bumper nog niet eens zo erg.. die dikke deuk met lak schade op het metaal dat vind ik erger.. liever zo snel mogelijk herstellen ivb. met roest wat in nederland denk ik niet zo lang zal duren..

morgen weet ik meer..
Gelukkig had de andere auto (opel astra vorige model:loser: ) maar 4 streepjes lakschade schade dus dat betalen we zelf.. (dit ivb met noclame)
belde ze echter net op dat het ongeveer 1200 euro gaat kosten omdat de hele zijkant opnieuw gespoten moet worden..
geloof niet dat ik daar mee accord ga loser.gif .. die willen ffies geld kloppen.. kneuzen..

eerst morgen mijn eigen auto laten bekijken qua schade en kosten.. en vrijdag even een afspraak maken met haar om langs te gaan..
ze heeft een 1 tonige lak wel metalic maar dat is volgens mij best bij te werken zonder de hele zijkant opnieuw te spuiten..

het bedrijf waar ik mijn bumpers laat spuiten rekent 200 euro voor een getunde bumper een 150 voor bijv. motorkap, acherklep of standaard bumper

volgens haar kon he ook zwart zonder bon voor 200 euro anders kwam het om 250 euro neer.. omdat het een vriend is..

greats Robert
Danny
cry.gif cry.gif cry.gif cry.gif cry.gif cry.gif cry.gif cry.gif cry.gif cry.gif cry.gif
je hebt de bumper zo mooi kunnen maken, dus dit komt ook wel weer goed. Alleen jammer van het geld he, en dat de voorbumper nu wat langer duurt.
Ferry
klote van je schade man, hopelijk snel hersteld !

Oh enne ... apart, dat ze 150 voor een standaard bumper en 200 voor een getunede bumper rekenen. Alsof d'r ineens een uur meer werk/een liter meer lak opgaat als de bumper "getuned" is loser.gif Vriendin is zelf spuiter, las dit net, en lacht zich eigen echt rot daarom. Noemt 't puur afzetten , en ik heb er bij geen enkel schade-herstel bedrijf ooit van gehoord. Spuiten is spuiten, zeker als er geen dingen als flakes/parelmoer/etc. door de lak zitten.
BartR
Ik denk dat ze die €50 extra rekenen als je met een after market 'tuning' bumper komt aanzetten. Om deze mooi strak te krijgen zijn ze meestal wat langer aan het voorbewerken.

Maar aan de andere kant, lak is lak he smile.gif
Snowboardfreak
Ze reken dat extra omdat vaak als je een bumper koopt er nog wel het nodige aan geschuurd moet worden.. staat altijd wel bij spuitklaar maar dat is het niet.
Ze zeggen de prijs ook pas zodra jij met je bumper komt.. kleur etc is natuurlijk ook nog van belang want er zit natuurlijk verschil in prijs als het gaat om metalic parelmoer en flakes..

Goede service en qualiteit vind ik wel belangrijk en voor een mooie prijs is altijd mooi meegenomen.
de kosten van mijn auto bij alacar zou volgens een vlugge look van de baas toch neerkomen op zo'n 1200 euro uitdeuken en herstellen van de bumper.. echter doe ik de bumper wel zelf gezien ik deze hiervoor ook zelf gemaakt hebt.. toen ik dat vertelde kwam het met spuiten mee op zo'n 1000 euro (zodra ik de bumper klaar afleverde)
beetje prijzig.. maar hun werken altijd met verzekerings werk dus denk dat hij nu winst wil maken..
Hij liep ook nog even snel een rondje op mijn auto.. de andere deukjes in de deuren etc eruit halen (zitten er totaal 5 rondom) kwam dan totaal (inclusief deze schade op zo'n 2000 euro neer)

loser.gif heb ik bijna een nieuwe bravo voor met airco loser.gif

Vanmiddag weet ik meer.. indien er trouwens iemand is die weer iemand kent die schadehersteller is en mij een mooie prijs kan geven (ongeacht het aantal KM wat ik moet rijden dat boeit mij niet) graag een PM.

heb het al niet breed maar als het echt op zo'n 1000 euro neerkomt ga ik zelf wel een cursus uitdeuken en spuiten voor dat geld volgen hypocrite.gif lol

Greats Robert
Logan
Jeetje, wat vervelend zeg. Je hebt zoveel aandacht aan je auto geschonken en nu dit @_@

Zelf heb ik ook hier en daar kleine krasjes en deukjes (van andermans portieren frown.gif) En zit ook over na te denken om mijn hele auto opnieuw te laten uitdeuken en spuiten. Maar ja....dat kost nogal wat.

Succes met het herstellen!
Snowboardfreak
Zo langs nog wat andere bedrijven geweest..
De goedkoopste (tevens een goedenaam) komt neer op 600 euro.
Deze doet alles en ik ben de auto 3 dagen kwijt.

Volgende week gaat hij waarschijnlijke tijdelijk op vakantie om na 3 dagen weer stralend terug te komen! shiny.gif

en voor het vriendinnetje zijn we op zoek naar een fiat bakkie (panda oid).. hypocrite.gif heeft zo zijn redenen hypocrite.gif

Greats Robert
Danny
dat is goed nieuws thumbsup.gif
Snowboardfreak
Ik heb nog even een nieuwtje

Mijn auto wordt a.s. maandag weggebracht waarna ik hem 3 dagen later weer op kan halen geheel hersteld thumbsup.gif
Nog even vragen wat het zou kosten als ik de zijstrips op de auto (die nu zwart zijn) ook in de kleur van de auto laat spuiten (ze zijn toch bezig)
Zo heb ik dan weer een geluk bij een ongeluk.. hypocrite.gif

Greats Robert
Snowboardfreak
Zo vandaag de bolide weer opgehaald nopompom.gif
jammer genoeg is er nadat de auto buiten stond iemand langs de pas gespoten verf gelopen waardoor er een klein krasje in zin.
Tevens zit er op de bumper (gezien ze het racegase weer mooi zilver gespoten hebben) wat spuitnevel gekomen en ook op mijn velg nopompom.gif
pluspunt is wel dat ze bij mijn uitlaat een mooie uitsparing gemaakt hebben.. shiny.gif staat echt superrrrr strak shiny.gif

a.s. zaterdag de auto wegbrengen vervolgens zondag vertrekken naar londen en donderdag na aankomst de auto hopelijk weer volledig hersteld ophalen cheer.gif

Neem aan dat het goed komt gezien ik alleen maar goede verhalen over het bedrijf CCC hoor.. (goedkoop,klantvriendelijk en hopelijk nu wel goed afleveren van hun product (schadeherstel)

hou jullie op de hoogte..

PS: stootstrips zijn niet meegespoten.. dit omdat ik nu wat korting kreeg op het schadeherstel gezien ze dan geen verf bij hoefte te kopen (dit moet echter nu wel maar dat ben ik vergeten te vragen... ach volgende keer beter) anders kwam er 100 euro bij en tja zoveel geld heb ik nou ook weer niet als student..

Greats Robert
Snowboardfreak
Hierbij de foto's..
afgelopen donderdag nadat ik terug kwam uit londen (half 8 's ochtends.. pff geheel gebroken) mijn bakkie opgehaald shiny.gif

Geheel tevreden.. shiny.gif

Hierbij wat foto's
Tevens de raamband verwijderd.. schild me nekklachten shiny.gif

Bumper hersteld zie nu de rondingen om de uitlaat.. 100x beter als voorheen..

deuk eruit.. weer een mooie bravo zij/achterkand shiny.gif

Het racegaas tevens opnieuw meegespoten.. behalve bij de uitlaat.. dat kregen ze niet los hypocrite.gif

nog met raamband

Zonder raamband..

Greats Robert
Marea 1.8-16V
dat ziet er weer netjes uit, die uitsparingen bij de uitlaat hebben ze ook mooi gedaan thumbsup.gif
Snowboardfreak
ben er ook erg blij mee.. gelijk toen de auto terug was de rest gepoets..
je raad het al de dag erna de hele motorkap vol met vogelkak!!..

vandaag nog even begonnen met het dvd scherm met de poly wat begin volgende week zeker afkomt shiny.gif ... het geheel moet maar eens af shiny.gif
Nu heb ik ook nog wat meer motivatie om die voorbumper af te maken thumbsup.gif zodra ik daar aan ga beginnen.. zal ik weer wat foto's posten bij mijn project..

Greats Robert
mr-brava
ziet dr goed uit! mooi hoor! thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.