Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Olieprojectje
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
BluePhantom
Ben m'n Brava 1.2 motorisch een beetje aan het tunen. heb een aantal weken terug een Pipercross Viperkit VFC7000 kit en een Cyclone erin gezet (foto komt dit weekeinde), en van het weekeinde eens aan de slag met APX en ACC3000.

Nou kwam ik op marktplaats echter een leuke polyester behuizing met een oliedruk en -temperatuur meter voor de Brava tegen en besloten deze te installeren.

En omdat het oliefilter er dan toch af moet gelijk maar het filter en de olie vervangen. Nou heb ik echter op diverse fora gelezen dat de olie bij je oliefilter een stuk kouder is dan in de motor zelf. Als oplossing hiervoor hebben ze het over een sandwichplate of je olietemperatuurmeter aansluiten op de olietemperatuursensor. Heeft iemand hier dat al gedaan en heeft m'n Brava een olietemperatuursensor waar ik mijn meter op aan kan sluiten?

Verder is de installatietekening mij niet helemaal duidelijk:

Bij plaatje 6 (beide zijn identiek) moet ik de draden hierop aansluiten?

a - Grond
b - op de oliesensor
c - Op contact geschakelde 12 volt ???
Purple - Verlichting
Black - Grond
Orange - ???
yellow - Op continu 12 volt

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Stefan
BluePhantom
Niemand een idee?
Dutch Dimension
Ik zou gewoon die specialering van Autostyle kopen

Maar ff over die meterhouder.
Is die pasklaar leverbaar ,of heeft iemand die zelf gemaakt ( komt me bekent voor)
BluePhantom
QUOTE (Dutch Dimension @ Apr 6 2009, 17:20) *
Ik zou gewoon die speciale ring van Autostyle kopen

Maar ff over die meterhouder.
Is die pasklaar leverbaar ,of heeft iemand die zelf gemaakt ( komt me bekent voor)

Wat voor ring bedoel je? Die je tussen je oliefilter en blok zet? Die heb ik. Is ook geen probleem om die er tussen te zetten, gaat meer om de electronica.

Is zelf gemaakt door iemand die hier ook op het forum zit/zat: bellezza italiana.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.