Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Brandstofmeter doet raar..
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Antiliani
Beste mensen,

Heb al een hele tijd het probleem dat de brandstofmeter van helemaal vol uitslaat naar helemaal leeg en dat het oranje lampje gaat branden.
En een minuut later ofzo is alles weer normaal.
Ook gebeurt het bijvoorbeeld van halfleeg naar leeg of bij welke stand dan ook.
Er zit in ieder geval geen regelmaat in deze storing.
Iemand die hier ook last van heeft (gehad)? en ervaring heeft met het oplossen van deze storing?.

Zou erg fijn zijn als ik dit zo zou kunnen oplossen.

groetjes Bob..
Mondo
QUOTE (Antiliani @ Mar 19 2009, 23:10) *
Beste mensen,

Heb al een hele tijd het probleem dat de brandstofmeter van helemaal vol uitslaat naar helemaal leeg en dat het oranje lampje gaat branden.
En een minuut later ofzo is alles weer normaal.
Ook gebeurt het bijvoorbeeld van halfleeg naar leeg of bij welke stand dan ook.
Er zit in ieder geval geen regelmaat in deze storing.
Iemand die hier ook last van heeft (gehad)? en ervaring heeft met het oplossen van deze storing?.

Zou erg fijn zijn als ik dit zo zou kunnen oplossen.

groetjes Bob..

Hey Bob,

Het zou kunnen dat de vlotter in je benzinepomp vervuild is en daardoor blijft hangen. Heb het zelf ook gehad. Je zou even kunnen kijken, hij zit in je achterbak onder een zwate dop die met 3 schroefjes vast zit. Of er is iets met de bedrading, maar zou eerst die vlotter in de pomp nakijken.

Groet Mondo
tamael^
QUOTE (Mondo @ Mar 20 2009, 06:12) *
Hey Bob,

Het zou kunnen dat de vlotter in je benzinepomp vervuild is en daardoor blijft hangen. Heb het zelf ook gehad. Je zou even kunnen kijken, hij zit in je achterbak onder een zwate dop die met 3 schroefjes vast zit. Of er is iets met de bedrading, maar zou eerst die vlotter in de pomp nakijken.

Groet Mondo

wil nog wel is een probleempje in de stekker op de vlotter zitten. niets schokkends en meestal met een goede contact spray op te lossen.

tamael
Antiliani
Bedankt jongens smile.gif

Ging er ook niet van uit dat het iets schokkends zou zijn.
Ik denk dat ik eerst maar naar die stekker ga kijken inderdaad.
Laat jullie wel weten van hoe of wat.
Dutch Dimension
Tellers zijn al eens vernieuwt ,samen met de complete brandstofpomp.

wink.gif
Antiliani
ja klopt remco daarom vind ik het ook zo raar snap je.
Heb vandaag ff de stekkers los gehad en schoongemaakt.
Even kijken wat er gebeurt morgen.
Mondo
Jah dan word het tog je pomp uit je tank halen en die maar eens bekijken. Flotter schoonmaken is enige optie. Owjah ik weet niet of je een dikke sub achterin hebt liggen, maar ik heb het gevoel dat die van mij nog wel eens raar doet daardoor. Want ik heb zo een verschrikkelijk harde bass en die zit precies boven die pomp, dus ken daar mee te maken hebben.

Succes

Mondo
Dutch Dimension
Lijkt mij raar dat een vlotter na 1 jaar volledig vervuilt is al

Auto heeft begin 2008 groot onderhoud gehad.

-Complete pomp met vlotter vervangen
-Tank schoongemaakt van binnen (tank is eronder vandaan geweest)
-Nieuwe klokkentellers uit HGT (dacht dat het eerste setje stuk was ,maar was niet zo)
-Brandstoffilter vervangen
-Injectierails schoongemaakt
-Nieuwe Injectoren

Wijzertje heeft bij mij toen een hele poos goed gewerkt ,heb toen na de verkoop nog een setje orignele niet HGT tellers verzonden omdat ik dacht dat de ontstaande problemen hiermee verholpen zouden zijn. (rest van de tellers werkt wel goed ,geen storingslampjes ofzo meer??)

Ben benieuwt of het stekkertje schoonmaken helpt
Anders eens proberen om hem een extra massa punt te geven ,wellicht dat dit een oplossing bied

p.s die dikke audioinstall die erin zat staat hier nog onder mn buro ,word binnenkort ingebouwt in een andere Bravo yummie.gif wink.gif
Antiliani
QUOTE (Mondo @ Mar 21 2009, 21:25) *
Jah dan word het tog je pomp uit je tank halen en die maar eens bekijken. Flotter schoonmaken is enige optie. Owjah ik weet niet of je een dikke sub achterin hebt liggen, maar ik heb het gevoel dat die van mij nog wel eens raar doet daardoor. Want ik heb zo een verschrikkelijk harde bass en die zit precies boven die pomp, dus ken daar mee te maken hebben.

Succes

Mondo

Nee heb nog geen subs achterin liggen dus daar ligt het niet aan.
Antiliani
Stekkers met contactspray ingespoten..
nog steeds geen positief resultaat..
denk toch aan een rare storing in de vlotter zelf..
Mondo
jah hij zal wel vies zijn dat die een beetje aanloopt ofzo.... dat word um eruit halen ben ik bang!! en wens je veel sterkte en KIJK UIT met bezine van de dop halen want er komt nog wat uit dan n kijk uit dat die aansluitingen niet afbreken zoals bij mu ut geval was bij 1tje..... dan moet je hele nieuwe unit n das best duuur
Psycho
we zullen zeer binnenkort wel eens die vlotter eruit trekken nu we er nog makkelijk bij kunnen bob wink.gif

@ Tamael,

weet jij of dat de vlotter van mk1 en mk2 1.8 gelijk zijn???
tamael^
QUOTE (Psycho @ Apr 23 2009, 09:05) *
we zullen zeer binnenkort wel eens die vlotter eruit trekken nu we er nog makkelijk bij kunnen bob wink.gif

@ Tamael,

weet jij of dat de vlotter van mk1 en mk2 1.8 gelijk zijn???

sorrie, geen idee. dacht dat er wel wat verschil tussen zit met name de reactie is verbeterd bij mk2.

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.