Help - Search - Members - Calendar
Full Version: nieuwe voorruit
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
the sidewinder
Hoi,

Gisteren was het dan zover; de voorruit is vervangen.

Nu blijkt dat de afdichtingstrip onderaan (bij de ruitenwissers) en in het midden niet meer goed aansluit.
Volgens de Autotaalglas-man heeft hij dit vaker meegemaakt bij de Fiat Bravo's en is het te wijten aan de constructie.
Volgens hem kon het geen kwaad.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en is er wat aan te doen. idea.gif

alvast bedankt
Logan
Ik heb gisteren ook mijn voorruit laten vervangen, en de monteur kwam dit ook tegen. De schroef in de midden ging niet helemaal erin. Dus er is een ruimte van 1.5 cm tussen het raam en plastic, je ziet het niet echt alleen als je erop drukt, dan merk je het op.

Om het toch netjes strak te krijgen ga ik er zelf wel naar kijken.
Sidharta
Logan? ook op een 2007?

Want ik zie een oudere op je avatar...
Logan
QUOTE (Sidharta @ Mar 13 2009, 14:04) *
Logan? ook op een 2007?

Want ik zie een oudere op je avatar...

Dat weet ik niet, maar het is wel toevallig dat dit op de oude als nieuwe voorkomt.
Sidharta
Raar dat dit door Fiat niet opgelost is.... als het al geweten is in Turijn.
Harnak
QUOTE (Sidharta @ Mar 13 2009, 17:54) *
Raar dat dit door Fiat niet opgelost is.... als het al geweten is in Turijn.

ik heb van de week toevallig die strip los gehad omdat ze op het forum gezegd hadden dat daar het interieurfilter onder zou zitten was dus niet zo maar was niet zo erg want heb er een halve stofzuigerzak uitgezogen.maar bij het terugplaatsen had ik dus ook dat probleem tot ik door had pas na 4 keer proberen dat je een geleide pen goed moest richten en dan kwam het wel weer prima opzijn plaats in de eerst instantie zat die geleide pen dus dubbel
misschien heb je iets aan dit verhaal.
Freakies
I heb zelf niet het probleem zoals hierboven beschreven, maar ik heb wel een gerelateerde vraag.
Ik heb op dit moment een scheur in m'n voorruit van onderaan. Niet door een ster, maar de scheur begint aan de rand van het glas.
Dit is me al eerder gebeurd en ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben gehad.
Naast 2 scheuren vanuit de rand van het glas heb ik ook nog 2 grote sterren gehad waardoor ik op dit moment op 4 kapotte voorruiten sta...
En dat in 2 jaar... leuk is anders!
Rayman19876
Ik had met mijn oude bravo ook opeens een scheur vanaf de zijkant van de ruit. Bestuurderskant, niet zo heel groot. Was een rechte hoek laat maar zeggen. Vond het ook wel vreemd dat die daar opeens zat, maar ik dacht komt vast door de kou ofzo, het vroor toen regelmatig.
Sidharta
hmmm..nog geen last van gehad...

maar vrieskou en dergelijke meer zijn geen bondgenoten van voorruiten...
simpel voorbeeld : vocht tussen ruit en dichtingsstrip + vrieskou kan wel eens krak zeggen...
Freakies
Gelukkig zit de scheur niet echt in de weg (20cm lang horizontaal langs de onderkant van de ruit) dus ik wacht wel even met het laten vervangen van de voorruit.
Ik wilde afgelopen september overstappen naar een andere autoverzekering, maar door de vele kruisjes achter m'n naam (voornamelijk door het vervangen van 3 voorruiten) werd ik niet geaccepteerd...
Dus ik hoop dat ik tot september door kan rijden zonder dat de scheur groter wordt.
Logan
QUOTE (Harnak @ Apr 7 2009, 22:06) *
ik heb van de week toevallig die strip los gehad omdat ze op het forum gezegd hadden dat daar het interieurfilter onder zou zitten was dus niet zo maar was niet zo erg want heb er een halve stofzuigerzak uitgezogen.maar bij het terugplaatsen had ik dus ook dat probleem tot ik door had pas na 4 keer proberen dat je een geleide pen goed moest richten en dan kwam het wel weer prima opzijn plaats in de eerst instantie zat die geleide pen dus dubbel
misschien heb je iets aan dit verhaal.

Tnx voor de tip, ik zal even kijken als dit helpt!

Maar ik ben bang dat daar juist een zwakke plek is voor de voorruit. Misschien teveel druk of te ver inschroeven zegt ie KRAK! frown.gif

Maar een nieuwe voorruit is wel fijn, geen krassen of strepen. Mooi helder en snel schoon. thumbsup.gif
Freakies
QUOTE (Logan @ Apr 8 2009, 11:18) *
Maar een nieuwe voorruit is wel fijn, geen krassen of strepen. Mooi helder en snel schoon. thumbsup.gif

Maar na 4 nieuwe voorruiten a 75 euro eigenrisico per stuk is die lol er ook snel af...
Sidharta
lol..kan ik best inkomen...

Medunkt dat je toch op slechte wegen rijdt daar.

Heb zelf na 8 maanden tuffen nog geen enkele steen mijn voorruit weten raken...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.