Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Afstandbediening CV
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Auron
Hoera! Eindelijk hebben we een ECHTE auto. Na aanklooien met een Astraatje en een (overigens wel lekkere) 309 zijn we aangekomen bij een 1999 Marea Weekend JTD 105 ELX. Wat een weelde!

Nu wil ik graag dat niet iedereen in die weelde gaat delen. En dus dat de boel op slot blijft als ik hem op slot heb geklikt. Nu heeft onze wagen dus CV met afstandbediening (klein knopje op de sleutel). En ik ben een man en stop dus altijd mijn sleutel in mijn broekzak.
Als ik dan ga zitten, of juist weer ga staan, gebeurt het wel eens dat het knopje ingedrukt wordt. En dan gaat (dwars door de muur heen) de Marea open. Zonder dat ik dat in de gaten heb.

Iemand anders ook dit "probleem"? En wellicht een oplossing?
MR. HGT
Ik heb er ook wel eens last van dat als ik de volgende morgen de auto open wil doen ik hem op slot druk.

Maar probeer het maar eens op een bepaalde afstand als je de auto nog ziet dan zal hij het niet doen, dus door een muur heen zal het niet wezen lijkt mij.
Het zal wel gebeuren als je de sleutel vast houdt of als je bij de auto weg loopt en je stopt hem in je broekzak.
Dutch Dimension
Ik heb ook een afstandbediening voor mijn auto.
Hij is wel achteraf in gebouwd en niet van fiat.

Maar deze gaat ook door muren heen
Auron
Net even proefondervindelijk bewezen vanachter mijn computer: dwars door de muren heen (een muur gasbeton 10 cm en een spouwmuur :wink: ). Knopje drukken is auto open.

Meteen maar weer even dichtgeklikt (door de deur; eikenhout met stukje dubbelglas, ook geen probleem).
MR. HGT
mmmm :? Dan moet ook maar iets beter gaan oppassen.
SNEEKY
idd,die afstandbedieningen werken met een frequentie,vroeger was het allemaal infra-rood,die gaan niet door muren en andere dingen heen,maar deze wel
Wilco
Bij de mijne (alarm met koppeling naar cv) is het zo ingesteld dat 'ie na twee minuten automatisch weer op de vergrendeling gaat, juist om dit soort grappen te voorkomen.
Dream Hitchers
Ik mag voor jullie hopen dat je niet eens een keertje het knopje vergeet in te drukken om je auto af te sluiten.
dat zal een stunt zijn kom je de volgende dag bij je auto.
AUTO leeg ja en dan puh2.gif geen verzekering die het dekt.

hehe
SNEEKY
je heb verschillende instellingen voor je alarm(is met de fiat-computer bij de dealer in te stellen)
Maar als je er een beetje op let zal je'm wel nooit openmaken,zo let ik erop als ik em ergens vast maak,steek ik de sleutel maar in me zak,buiten het bereik van de afst. bediening.
Nog nooit probleme gehad
Auron
@Wilco: Dat klinkt als handig. Zal es bij Jelle Talsma vragen of hij dat kan fiksen.

@BravoDriver: Ik mag voor je hopen dat je niet eens een keertje vergeet je auto op slot te draaien.... enz. enz. Hoe je de auto ook op slot drukt of draait, dat maakt dus niet uit. Moet je gewoon niet vergeten. Het vervelende is dat je zo'n knopje per ongeluk kunt indrukken als de wagen wel op slot stond. Vat je'm?
Auron
Helaas helaas, de afstandbediening kan niet anders ingesteld worden. Dan maar wat voorzichtiger zijn; zal ook wel weer wennen.

Verder absoluut geen klachten over de superwagen coool.gif .
marea weekend 20v
Wat zou je dan allemaal kunnen instellen van het alarm bij de fiat dealer, als ik zo mag zijn het te vragen??
Auron
Volgens Sneeky:
je heb verschillende instellingen voor je alarm(is met de fiat-computer bij de dealer in te stellen)

Volgens Jelle Talsma: nada, noppes, njente. Niets dus.
marea weekend 20v
Oke bedankt, mijn marea komt daar ook weg en ik zou het wel makkelijk vinden dat ie automatisch na een bepaalde tijd, mocht je vergeten hem op alarm te zetten, daar automatisch op gaat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.