Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Injectorreiniger zinvol ?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Flymo
Is het zinvol om zo nu en dan (preventief) injector-reiniger te gebruiken van b.v Wynn's, STP o.i.d. en helpt het dan echt om de levensduur te verlengen. Of hoort het tot de categorie, zinloze producten?
Roberto
Het helpt echt hoor. Vooral bij de 1.6 waar de injectoren gevoelig zijn voor vervuiling.

Groetjes
Robert
tamael^
QUOTE (Roberto @ Mar 10 2009, 20:42) *
Het helpt echt hoor. Vooral bij de 1.6 waar de injectoren gevoelig zijn voor vervuiling.

Groetjes
Robert

idd iedere 10.000 zal zorgen dat je geen injectoren meer verslijt bij normale brandstof. ook een brandstof filter plaatsen heeft zin ben ik nu achter.

tamael.
loossie
QUOTE (tamael^ @ Mar 10 2009, 17:42) *
idd iedere 10.000 zal zorgen dat je geen injectoren meer verslijt bij normale brandstof. ook een brandstof filter plaatsen heeft zin ben ik nu achter.

tamael.

zou er op mijn bravo 1.6 ook zo een branstof filter kunnen worden gezet wat zouden de koste er van zijn.
want zoals ik overal lees zijn de injectoren niet zo goed heb er zelf nog geen problemen mee maarjah dat wil ik ook graag zo houden. en gooi er vandaag zelf ook zo een flesje wyns in.
groetjes loossie
tamael^
QUOTE (loossie @ Mar 11 2009, 07:32) *
zou er op mijn bravo 1.6 ook zo een branstof filter kunnen worden gezet wat zouden de koste er van zijn.
want zoals ik overal lees zijn de injectoren niet zo goed heb er zelf nog geen problemen mee maarjah dat wil ik ook graag zo houden. en gooi er vandaag zelf ook zo een flesje wyns in.
groetjes loossie

geen idee wat de kosten zijn. iig is het niet makkelijk te monteren bij de tank. dit omdat het daar allemaal van die harde plastic leidingen zijn.

tamael
Logan
QUOTE (Roberto @ Mar 10 2009, 20:42) *

Groetjes
Robert

Merk je hier iets van tijdens het rijden?
tamael^
QUOTE (Logan @ Mar 11 2009, 11:11) *
Merk je hier iets van tijdens het rijden?

als ze vuil waren zeker. vooral een iets lager verbruik. al doet het geen wonderen. natuurlijk niet vergeten dat zo ook de injectoren niet beginnen te klagen. (spontaan brandende lamp)

tamael
Mean Green
Ik tank af en toe (1 of 2 keer per kwartaal) een tank V-Power. Heeft hetzelfde effect volgens mij. En omdat ik op V-Power ook zuiniger rij merk je het haast niet in de kosten.
Flymo
QUOTE (tamael^ @ Mar 10 2009, 22:12) *

tamael.

Het brandstoffilter schijnt idd in of bij de tank onder te zitten en hoeft volgens de dealer nooit vervangen te worden.
Maar is het niet makkelijker een losse brandstoffilter te plaatsen op de (rubberen) leiding onder de motorkap ?
Vincent Engel
ik heb zelf een 1.6 maar daar heb ik laatst zelf het brandstoffilter vervangen maar is dat dan achteraf gemonteerd. of is was dat in 1996 normaal.

en ja ik ben van mening dat de brandstof reinigers echt werken. bij ons op het werk wordt dat ook in iedere auto gegooit met een beurt.
tamael^
QUOTE (Vincent Engel @ Mar 11 2009, 19:56) *
ik heb zelf een 1.6 maar daar heb ik laatst zelf het brandstoffilter vervangen maar is dat dan achteraf gemonteerd. of is was dat in 1996 normaal.

en ja ik ben van mening dat de brandstof reinigers echt werken. bij ons op het werk wordt dat ook in iedere auto gegooit met een beurt.

meestal is dat filter achteraf geplaatst. dit omdat in het begin vooral problemen waren met injectoren.

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.