Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tempratuur sensor
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
MichelLWD
Hallo, ik heb een fiat marea weekend 1.6 '97.
De tempratuur meter loopt bij mij nooit hoger op als het eerste en tweede streepje. Meestal blijft hij hangen bij het eerste streepje, Ook als de auto koud is wil hij wel eens stotteren, heb al nieuwe bougies en kabels geplaatst en nieuwe luchtfilter maar dit heeft dusver niet geholpen.
1 Hoelang duurt het gemiddeld voor dat de temrpatuur meter in het midden staat? of is het normaal door het koude weer?
2 Heeft het schokken mogelijk met de tempratuur sensor te maken?
3 Is het verbuik ook hoger door een niet goed functionerende temp. sensor? Omdat hij erg veel neemt.
4 Wat kost het uitlezen van de comp bij een fiat dealer ongv?

Please help!

Mvg. Michel shiny.gif
Mean Green
QUOTE (MichelLWD @ Mar 5 2009, 20:10) *
De tempratuur meter loopt bij mij nooit hoger op als het eerste en tweede streepje. Meestal blijft hij hangen bij het eerste streepje, Ook als de auto koud is wil hij wel eens stotteren, heb al nieuwe bougies en kabels geplaatst en nieuwe luchtfilter maar dit heeft dusver niet geholpen.
1 Hoelang duurt het gemiddeld voor dat de temrpatuur meter in het midden staat? of is het normaal door het koude weer?

Binnen 5 - 10 minuten moet je meter in het midden staan, als je thermostaat goed functioneert. Ik denk daarom dat je thermostaat is 'overleden'. Heb hetzelfde probleem gehad, nieuwe thermostaat heeft dit opgelost.

Zou kunnen, dat weet ik niet.

3 Is het verbuik ook hoger door een niet goed functionerende temp. sensor? Omdat hij erg veel neemt.

Misschien is je Lambda sensor wel kapot, Tamael weet wel hoe je dat kunt checken

Al gauw 3 tientjes. Verschilt nogal.

Please help!

Mvg. Michel shiny.gif
rookee
QUOTE (MichelLWD @ Mar 5 2009, 19:10) *

90% termostaat kapot, gewoon vervangen(let op, zijn type's in. met 1 of 2 sensoren op de bovenkant van de termostaat)
En let op dat je de juiste koelvloeistof in je systeem hebt!!!!!!!!!!!
http://www.mpmoil.nl/index.php?id=database&language=nl, ff invullen en je weet precies wat er aan vloeistof in je auto gaat :-)

Het kan zijn dat je je bougie kabels vervangen moet, na de revisie van mijn 1.6 16v liep hij ook heel beroert en stotterend.
Nieuwe bougie kabels en hij liep weer als nieuw :-)

Please help!

Mvg. Michel shiny.gif

Groetjes,
Jaap
Midago
Nadat mijn injector is vervangen, stottert hij niet meer tijdens het rijden.
Wel bonkte hij stationair heel erg, dat is verholpen nu omdat de stekker naar de injector is vervangen.
Nu loopt de motor weer als een zonnetje, maar ook de temperatuur loopt weer op.
Die kwam tot vanmorgen ook nooit voorbij het 1e stipje.
tamael^
QUOTE (rookee @ Mar 6 2009, 16:56) *
Groetjes,
Jaap

verbruik kan omhoog gaan bij defecte temp sensor, ook lambda meten is simpel. tussen grijs en zwart een springende waarde tussen de 200 en 700 mV. is die vlak 1 spanning is daar iets niet goed.

boven de 700 mV is te rijk onder de 300 mV is te arm. als die lager als 500 stabiel is is meestal je sonde defect.

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.