Help - Search - Members - Calendar
Full Version: roest aan de Marea Weekend
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
gait
Gedverrederrie. Bodemplaat, bestuurderskant doorgerot. Kwam aan het licht, tijdens de APK. Kosten laten lassen € 250,=. Ga vanmiddag in het afrikaanse circuit, kijken wat dit gaat kosten.

Peterman, Fiat dealer Enschede, laten zien, geen coulance. Reden: onderhoudshistorie niet meer bekend... Schrale troost, de monteur had dit nog niet eerder meegemaakt bij een Marea (gegalvaniseerde bodem?).

Ander afkeurpunt, mistlampen branden niet. Wordt vervolgd....
FMC WEEKEND
hier nog 1 met roest aan de bodem

er is net onder de achterbank een nieuw stuk ingezet
en bij het puntje van het spatbord linksvoor (dus onderzijde auto) zit ook een plek die niet zo best is maar ook dat wordt opgelost
beetje schuren en dichtlassen en hoppa hij is weer roestvrij

iig succes
gait
QUOTE (gait @ Mar 4 2009, 12:53) *
Gedverrederrie. Bodemplaat, bestuurderskant doorgerot. Kwam aan het licht, tijdens de APK. Kosten laten lassen € 250,=. Ga vanmiddag in het afrikaanse circuit, kijken wat dit gaat kosten.

Peterman, Fiat dealer Enschede, laten zien, geen coulance. Reden: onderhoudshistorie niet meer bekend... Schrale troost, de monteur had dit nog niet eerder meegemaakt bij een Marea (gegalvaniseerde bodem?).

Ander afkeurpunt, mistlampen branden niet. Wordt vervolgd....

Mistlampen klaar, stekkerverbinding slecht. Kwastje kopervet, alles brandt weer.

Morgen naar de lasser, € 70,=, niet slecht!
Marea HLX
Je bent niet de enigste hier. Bij mij hebben ze m van voor tot achter aan de bestuurderskant kunnen lassen. Schrok wel ff toen ze m afkeurde op de bodemplaat. Misschien toch een zwak punt bij de Marea? Naar mijn idee wel erg vlug in 10 jaar tijd.Weet niet hoe oud jullie auto's zijn?
Gwboes
Raar dat ze bij de dealer dit nog nooit hebben gezien het is namelijk een bekend probleem van marea's in een bepaalde serie.

de peklaag op de bodem heeft bij deze serie geen goede hechting waardoor er water achterkomt wat op den duur voor roest kan zorgen. De roest valt niet op totdat er een stuk van de peklaag weggehaald wordt of als er al een gat in zit.

wij hebben er hier iig al een stuk of wat gehad.
John U
om welke serie Marea's gaat het ?

gr,

john
FMC WEEKEND
de mijne is van begin 2000 mei geloof ik

maar indd de laag zit ook gewoon los op sommige punten
daar zat roest is nu weg gehaald en de rest pak ik aan als het wat droger en warmer weer is.
gait
Onze Marea is van maart 2000. Het verhaal van de peklaag die loslaat, is ook bij ons van toepassing.

grtz.,

Gait
tamael^
QUOTE (gait @ Mar 5 2009, 10:39) *
Onze Marea is van maart 2000. Het verhaal van de peklaag die loslaat, is ook bij ons van toepassing.

grtz.,

Gait

daarom elke paar jaar tectyl laag nazien en bijwerken. kost niet veel maar helaas word dat tegenwoordig niet meer gedaan.

tamael
gait
QUOTE (tamael^ @ Mar 5 2009, 18:07) *
daarom elke paar jaar tectyl laag nazien en bijwerken. kost niet veel maar helaas word dat tegenwoordig niet meer gedaan.

tamael

Hoi Tamael,

Je hebt helemaal gelijk... Ware het niet....

Dat die k..roest, tussen de kunstoflaag en metaal z'n gang gaat...

Je komt er pas achter, als de kunststoflaag los laat.

grtz.,

Gait
tamael^
QUOTE (gait @ Mar 5 2009, 19:51) *
Hoi Tamael,

Je hebt helemaal gelijk... Ware het niet....

Dat die k..roest, tussen de kunstoflaag en metaal z'n gang gaat...

Je komt er pas achter, als de kunststoflaag los laat.

grtz.,

Gait

dat is ook tectyleren. kijken waar het losgelaten is met een soort haakje en dan die stukken schoon maken en opnieuw coaten. punto's hadden daar last van bij achterste kriksteunen en achterbrug. altijd een fiat kwaal geweest.

tamael
gait
QUOTE (tamael^ @ Mar 5 2009, 20:10) *
dat is ook tectyleren. kijken waar het losgelaten is met een soort haakje en dan die stukken schoon maken en opnieuw coaten. punto's hadden daar last van bij achterste kriksteunen en achterbrug. altijd een fiat kwaal geweest.

tamael

In hoeverre, als je spreekt over een fiat kwaal, is naar jouw mening FIAT nog aansprakelijk?

Het argument van onderhoudshistorie niet meer bekend sinds 2005, kwam bij mij een beetje flauw over!

grtz.,

Gait
tamael^
QUOTE (gait @ Mar 5 2009, 21:02) *
In hoeverre, als je spreekt over een fiat kwaal, is naar jouw mening FIAT nog aansprakelijk?

Het argument van onderhoudshistorie niet meer bekend sinds 2005, kwam bij mij een beetje flauw over!

grtz.,

Gait

er zijn technische memo's geweest dat dat moest. (ook alfa's hadden dit.) als niet te vinden is of dit gedaan is is het begrijpelijk dat zij niet aansprakelijk willen zijn. fiat nederland is nu eenmaal lax daar in. denk maar is aan het veren probleem van de stilo/coupe. ben bang dat je heel vast op je voeten moet staan om iets los te peuteren van fiat nederland. ook omdat er niet te achterhalen is of er schade is geweest. fiats rotten namelijk als een gek na een gedeukte koker.

tamael
gait
Goedgekeurd (69-FG-KD).

Kosten APK: € 29,95 (incl. roetmeting). Herkeuren voor nop.

Laskosten + bijwerken bodemplaat € 70,=.

Grote beurt (nieuwe olie 5W30, oliefilter, interieurfilter, luchtfilter) in eigen beheer € 150,=.

Totaal € 250,=.

grtz.,

Gait
glennetje987654
halo bij mijn fiat marea weekend van 96 dacht ik ook redelijk want rotte plekken plek van 70 op 30 rot ook de bodem bij mij aan de pasagiers kant vanvoor
verder mijn chassies balken onde de achterste deuren ook rot had et perongeluk dook geduwd want ik vond de blaasjes raar op mijn lak op die plek
en waar je de trek pin in steekt om een auto te trekken vanachter die is ook rot ik durf eerlijk gezegt geen auto trekken cry.gif
ik denk dat roest een probleem zal blijven van fiat
ik vind als je een nieuwe auto koopt dat je hem best eens binnen steek in een bedrijf die auto's denitrolt weet niet of ik het goed geschreeven heb
maar ja mijn pa heeft dat zelf gedaan toen hij zijn tempra nieuw kocht en nu na 15 jaar nog geen spikeltje roest shiny.gif
Rayman19876
Fiat kwaal? Nu niet meer. Ik heb een hgt van 95'', geen plekje roest te vinden, ook op mijn hgt van 2001, geen plekje roest te vinden. Dit is gewoon een probleem van de marea, van een bepaald bouwjaar. Misschien heeft die een schade gehad, die niet goed is gerepareerd.
tamael^
QUOTE (glennetje987654 @ Apr 4 2009, 01:28) *
halo bij mijn fiat marea weekend van 96 dacht ik ook redelijk want rotte plekken plek van 70 op 30 rot ook de bodem bij mij aan de pasagiers kant vanvoor
verder mijn chassies balken onde de achterste deuren ook rot had et perongeluk dook geduwd want ik vond de blaasjes raar op mijn lak op die plek
en waar je de trek pin in steekt om een auto te trekken vanachter die is ook rot ik durf eerlijk gezegt geen auto trekken cry.gif
ik denk dat roest een probleem zal blijven van fiat
ik vind als je een nieuwe auto koopt dat je hem best eens binnen steek in een bedrijf die auto's denitrolt weet niet of ik het goed geschreeven heb
maar ja mijn pa heeft dat zelf gedaan toen hij zijn tempra nieuw kocht en nu na 15 jaar nog geen spikeltje roest shiny.gif

als een fiat rot is het 9 van de 10 gevallen een schade auto. al meer dan eens gezien.

tamael
355el-camino
mijn marea van 2000 heb ook een paar gaten onder de auto, bij mij zit de slechte plek net achter het rqandje waar je de krik onder ken zetten bij de dorpel dus.
me schoonvader heb een marea van 96 en die heb een gat onder de passagiers stoel.

gelukkig ben ik zelf lasser dus probleem opgelost thumbsup.gif
marcelvg
ik heb een marea weekend hlx uit 97 geen spatje roest te vinden
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.