Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 3 cilinders?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Aphraell
hoi hoi... lange tijd niet geweest, nu toch even een vraagje:

vorige week ging m'n fiat bravo 80sx (2000) ineens inhouden met gas geven...bokken zeg maar...
hij ploft soms ook in de uitlaat en vermogen heb ik helemaal niet meer lijkt het wel...

je zou dus zeggen dat ie op 3 cilinders rijdt ...
naar de garage gebracht
andere bougiekables erop
bobine vervangen
d-riem vervangen

kreeg m mee terug en hij leek goed te rijden... heel klein stukje is het trouwens maar naar huis dus echt vermogen
vroeg ie niet.. tot ik gisteren over de snelweg moest...
man man wat een drama... was al bang dat ik helemaal de brienenoordbrug niet meer over zou komen , verder als 2000 toeren en 40 km p/u kwam ie niet.

gelijk geparkeerd bij de garage.. die krijgt ie morgen gelijk terug.
wil wel even zeker weten dat er ook echt NIEUWE bougiekabels in zijn gegaan.

Maar wat ik me nou afvraag is:
als ie echt op 3 cilinders loopt, dan zou ie stationair toch ook niet mooi moeten lopen?
hij loopt als een zonnetje namelijk stationair en als ik gas geef in z'n vrij is er ook niet veel aan de hand..
de ellende begint pas als ie moet gaan trekken...

enig idee iemand?
BLUE ICE
heb ik ook eens gehad.
was bij mij toen een injector.
alleen liep hij stationair toen ook slecht
Aphraell
QUOTE (BLUE ICE @ Mar 1 2009, 14:46) *
heb ik ook eens gehad.
was bij mij toen een injector.
alleen liep hij stationair toen ook slecht

ik had dat idd al onder de aandacht gebracht van de garage, maar hij zegt dat het alleen een elektrisch probleem kan zijn?

hij belde de eerste keer nog wel om te vragen hoe het met het vermogensverlies zat omdat de d-riem "los" hing
hij zou niet op tijd kunnen staan... maar omdat die nu vervangen is, is dat het dus ook niet...
ik twijfel zelf een beetje over de kabels die erop zijn gegaan omdat ie ze eigenlijk stel op sprong had... dus ze zijn of tweedehands , of van het verkeerde
type...
maar dan rijst bij mij weer dezelfde vraag... moet ie stationair dan ook niet klote lopen?
tamael^
QUOTE (Aphraell @ Mar 1 2009, 13:56) *
ik had dat idd al onder de aandacht gebracht van de garage, maar hij zegt dat het alleen een elektrisch probleem kan zijn?

hij belde de eerste keer nog wel om te vragen hoe het met het vermogensverlies zat omdat de d-riem "los" hing
hij zou niet op tijd kunnen staan... maar omdat die nu vervangen is, is dat het dus ook niet...
ik twijfel zelf een beetje over de kabels die erop zijn gegaan omdat ie ze eigenlijk stel op sprong had... dus ze zijn of tweedehands , of van het verkeerde
type...
maar dan rijst bij mij weer dezelfde vraag... moet ie stationair dan ook niet klote lopen?

is ben ik bang allemaal overbodig geweest. klinkt als een defecte map of lambda sensor. zijn 2 overbekende punten bij dit soort klachten. als je er mee doorrijd brand je kat er uit. de garage heeft denk ik met opzet verkeerd begonnen met zoeken. gebeurt helaas te vaak.

tamael
Aphraell
QUOTE (tamael^ @ Mar 1 2009, 18:16) *
is ben ik bang allemaal overbodig geweest. klinkt als een defecte map of lambda sensor. zijn 2 overbekende punten bij dit soort klachten. als je er mee doorrijd brand je kat er uit. de garage heeft denk ik met opzet verkeerd begonnen met zoeken. gebeurt helaas te vaak.

tamael

sja... daar was ik al bang voor...
tis gewoon een buurt garage... goeie vent hoor, maar hij gaf al aan dat ie voor de d-riem ook de fiat experts heeft moeten bellen omdat je schijnbaar niet
"normaal" kunt zien of ie op tijd staat.

moet er nog wat afgesteld of ingelezen worden als ik die sensoren laat vervangen?
want dan zit ik denk toch aan de fiat dealer vast...en dat is nog geen makkelijke opgaaf hier in de contrijen (wijers, of strijen cry.gif ) en dan de Beer op zuid waar je niet langs de receptioniste komt ...
hoomer2410
auto alblas ken je ook nog heen (alblasserdam)
tamael^
QUOTE (Aphraell @ Mar 1 2009, 16:30) *
sja... daar was ik al bang voor...
tis gewoon een buurt garage... goeie vent hoor, maar hij gaf al aan dat ie voor de d-riem ook de fiat experts heeft moeten bellen omdat je schijnbaar niet
"normaal" kunt zien of ie op tijd staat.

moet er nog wat afgesteld of ingelezen worden als ik die sensoren laat vervangen?
want dan zit ik denk toch aan de fiat dealer vast...en dat is nog geen makkelijke opgaaf hier in de contrijen (wijers, of strijen cry.gif ) en dan de Beer op zuid waar je niet langs de receptioniste komt ...

adaptive parameters gasklep resetten en labda nameten. 4 gastest geeft zo uitsluitsel.

tamael
Midago
Ik heb nu het tegenovergestelde!!
2 Februari liep mijn Bravo ineens op 3 poten.
Naar de Fiat Dealer geweest, en die melde mij dat mijn injector stuk was.
Deze is vervangen, en van het weekend begon de Bravo te bonken als hij stationair loopt. ( had hij voor de reparatie nooit )
Als ik rij gaat het als een kanon, maar hij klinkt als een V8 als ik stationair draai, en je wordt flink geschud.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn???
Ik maak morgen weer een afspraak met de dealer, die moet maar zorgen dat hij weer rijdt zoals het hoort.
Aphraell
QUOTE (Midago @ Mar 2 2009, 21:25) *
Ik heb nu het tegenovergestelde!!
2 Februari liep mijn Bravo ineens op 3 poten.
Naar de Fiat Dealer geweest, en die melde mij dat mijn injector stuk was.
Deze is vervangen, en van het weekend begon de Bravo te bonken als hij stationair loopt. ( had hij voor de reparatie nooit )
Als ik rij gaat het als een kanon, maar hij klinkt als een V8 als ik stationair draai, en je wordt flink geschud.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn???
Ik maak morgen weer een afspraak met de dealer, die moet maar zorgen dat hij weer rijdt zoals het hoort.

Ik heb geen idee ... maar er zijn hier vast wel mensen die wel een idee hebben thumbsup.gif

die van mij staat iig weer bij de garage en ik heb m het map sensor of lamba sensor idee aan de hand gedaan... daar was ie het wel helemaal mee eens..
hij wou ook het gasklephuis eerst even schoonmaken , en dat is in de 9 jaar dat ie oud is nog nooit gedaan dus ik heb gezegd dat ik dat wel prima vond..
Aphraell
even een update:

die van mij is weer in orde...
de nieuwe bougiekabels zaten niet goed aangedrukt dus die waren omhoog gekomen door de warmte...

heeft ie toch gelijk gehad met de bobine en/of kabels cheerlie-ud.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.