Help - Search - Members - Calendar
Full Version: tikken achterklep
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
ad traets
tja ff iets heel vreemds,
als ik mijn contact aanzet begint er bij de achterklep een vreemd tikkend :shock: geluid in mijn brava, nu is het weer weg , maar als het begint is het bij het sluiten van de achterklep. :?

Ik denk dat het te maken heeft met de sluiting door die pinnetjes, maar weet het niet zeker, heeft iemand hier wel eens van gehoord?? :shock:
pieter88
ongeveer links int midden aan de rand van de koffer zijn er enkele contactplaatjes. Boven aan de koffer is er een soort pinnetje dat hier tegen duwt als de koffer dicht is. Dit is een contactje dat er voor zorgt dat de ruitenwisser stroom krijgt. Deze zal waarschijnlijk geen contact meer maken en misschien vonken geven. Moet je even bijstellen.

tis simpel, als je ruitenwisser vanachter niet meer werkt is het dat. Iets anders zou ik niet weten. biggrin.gif
pieter88
a ja, bij mij waren deze plaatjes gewoon wat geoxideerd. Een beetje afschuren helpt ook. :wink:
SNEEKY
in de meeste gevallen... motortje van ruitenwisser defect
ad traets
QUOTE (ad traets)
tja ff iets heel vreemds,
als ik mijn contact aanzet begint er bij de achterklep een vreemd tikkend :shock:  geluid in mijn brava, nu is het weer weg , maar als het begint is het bij het sluiten van de achterklep. :?  

Ik denk dat het te maken heeft met de sluiting door die pinnetjes, maar weet het niet zeker, heeft iemand hier wel eens van gehoord?? :shock:
de ruitenwisser doet het gewoon, maar eerlijk gezegd de sproeier niet
SNEEKY
houd het tikken niet ff op als je de ruitenwisser es doet gaan?
is het electronische deel van de motor die em doet tikken,hij zal wel nog werken,sproeier doet daar niets aan hoor :wink:
ad traets
QUOTE (SNEEKY)
houd het tikken niet ff op als je de ruitenwisser es doet gaan?
is het electronische deel van de motor die em doet tikken,hij zal wel nog werken,sproeier doet daar niets aan hoor :wink:
zoals ik al zei, tikt hij nu niet maar ik zal het de volgende keer uitproberen alvast bedankt lol.gif
Bravaabarth
bij mij was dat ook, de ruitenwissermotor was kapot

gevolg --> Ik heb die wisser eraf gesmeten...
The Master
Al opgelost??? smile.gif
ad traets
QUOTE (The Master)
Al opgelost???  :)
om eerlijk te zijn weet ik het nog niet want hij heeft al 3 dagen niet meer getikt, maar als het weer gebeurt wou ik het eerst eens proberen met de achteruitwisser, maar zoals ik al zei dan zal ie eerst eens moeten gaan tikken.

Maar bedankt voor de interesse en ik hoop binnenkort hier op terug te komen, ik heb nu 3.5 jaar deze brava en hij bevalt mij prima.

Zo snel ik wat weet kom ik er op terug
marcelv8
QUOTE (ad traets)
ik heb nu 3.5 jaar deze brava en hij bevalt mij prima.

misschien een leuk idee om ook wat fotos van je brava te posten in de brava gallery? biggrin.gif
ad traets
QUOTE (marcv8)
QUOTE (ad traets)
ik heb nu 3.5 jaar deze brava en hij bevalt mij prima.

misschien een leuk idee om ook wat fotos van je brava te posten in de brava gallery? biggrin.gif
ja maar hoe gaat dat??, want ik ben niet echt een computervirtuoos
marcelv8
in dit topic kun je lezen hoe je fotos plaatst, best simpel hoor biggrin.gif
en gewoon even een nieuwe topic "van jou" starten :wink:

http://www.fiatbravoforum.nl/viewtopic.php?t=748
ad traets
QUOTE (marcv8)
in dit topic kun je lezen hoe je fotos plaatst, best simpel hoor  :D  
en gewoon even een nieuwe topic "van jou" starten  :wink:  
http://www.fiatbravoforum.nl/viewtopic.php?t=748
ik ben er net ff mee bezig geweest , maar ik maak even een andere foto die wat mooier staat binnen het forum dus ik ga hier morgen weer mee verder,zodat mijn brava op de brava site komt
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.