Help - Search - Members - Calendar
Full Version: De Opvolger
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
Pages: 1, 2
reddevil
Als je het aan mij vraagt, zou ik voor een Lybra station gaan.
(heb zelf ook voor de keuze gestaan namelijk)
Qua styling vind ik dat de mooiste auto in het rijtje.
Qua comfort ga je er zeker op vooruit dan.
Qua grote, tja is iets minder dan de marea, maar voldoende.
De diesels zijn in de Lybra station niet echt zuinig, mede door zn zware gewicht.

Maar wie mooi wilt zijn moet pijn lijden!
Mean Green
QUOTE (reddevil @ Oct 19 2009, 16:19) *
Als je het aan mij vraagt, zou ik voor een Lybra station gaan.
(heb zelf ook voor de keuze gestaan namelijk)
Qua styling vind ik dat de mooiste auto in het rijtje.
Qua comfort ga je er zeker op vooruit dan.
Qua grote, tja is iets minder dan de marea, maar voldoende.
De diesels zijn in de Lybra station niet echt zuinig, mede door zn zware gewicht.

Maar wie mooi wilt zijn moet pijn lijden!

Hoi,
Bedankt voor je tip. Een vriend van me heeft ook een Lybra SW jtd gereden voor een paar jaar en was erg tevreden. Verbruik was bij hem 1 op 17 ongeveer, dat vind ik best zuinig. Een nadeeltje is er wel... ze zijn bijna op! Lybra JTD zijn zo goed als niet meer te vinden met minder dan 2 ton op de teller...
Gr,
Frank
Eddos
Als je de Marea gewend bent zou ik wel voor de 156 gaan, en dan de SW variant.
Een 147 lijkt me dan echt wennen kwa ruimte.
Met de Lybra heb ik geen ervaring. Je ziet ze niet veel, maar het uiterlijk kan mij niet bekoren smile.gif
Mean Green
QUOTE (Eddos @ Oct 19 2009, 18:24) *
Als je de Marea gewend bent zou ik wel voor de 156 gaan, en dan de SW variant.
Een 147 lijkt me dan echt wennen kwa ruimte.
Met de Lybra heb ik geen ervaring. Je ziet ze niet veel, maar het uiterlijk kan mij niet bekoren smile.gif

De ruimte van de Marea ben ik niet echt nodig, dit even voor de duidelijkheid. Wij zijn met z'n tweetjes thuis en dat blijft ook zo. Er zit dus bijna nooit iemand achterin. En woon-werkverkeer doe ik altijd alleen.

Ik vind de 156 erg mooi maar vooral de Berlina. De 147 vind ik ook wel mooi. De Lancia is lastig te vinden en de neus is niet helemaal mijn ding. De Stilo heeft een slechte naam qua betrouwbaarheid/storingen, maar ik weet niet of dat ook van toepassing is op de (latere) diesels...
Rayman19876
Meer op de benzine uitvoeringen geloof ik. De jtd's zijn over het algemeen sterke motoren.
tamael^
QUOTE (Rayman19876 @ Oct 19 2009, 19:08) *
Meer op de benzine uitvoeringen geloof ik. De jtd's zijn over het algemeen sterke motoren.

electronica. dat is slecht bij de stillo.

net zoals de alfa's wil daar wel wat aan schelen. verder tjah. alleen bij de abarth oppassen met krukaslagers en verder de zelfde punten als een HGT/HLX.

lancia is echt Kwijl. heb op het punt gestaan eentje te kopen. alleen zijn de plannen nu erg anderes.

tamael
Mean Green
QUOTE (Rayman19876 @ Oct 19 2009, 19:08) *

Ja, dat heb ik ook al van verschillende kanten gehoord. Je zit alleen nog met alle 'randverschijnselen'. De Alfa's vreten draagarmen, nog meer dan andere Italianen. Maar ja, je krijgt er dan ook een perfecte wegligging voor terug...
Mean Green
QUOTE (tamael^ @ Oct 19 2009, 19:53) *
electronica. dat is slecht bij de stillo.

lancia is echt Kwijl. heb op het punt gestaan eentje te kopen. alleen zijn de plannen nu erg anderes.

tamael

Is dat bij latere Stilo's niet stukken beter?

Waarom ga jij voor Lancia en niet voor Alfa? (gewoon nieuwsgierig...)

De electronica van Alfa en Lancia is toch van vergelijkbare kwaliteit?
Gwboes
Je hebt al een 140pk multijet stilo MW met alles er op en er aan voor 8 mille.

Dan heb je al een multijet ( heart.gif ) die pas leverbaar was in een later modeljaar waar eigenlijk alle kinderziektes al verdreven waren.

Verder zal ik geen onderscheid maken tussen fiat/alfa/lancia aangezien ze technisch gezien tegenwoordig bijna gelijk zijn en ze alleen nog maar verschillen in stijl en karakter.

groeten,
Rik
Erik *ELX*
hoi hoi,

En wat vind je van de saab 9-3 estate?
Ik heb de marea eb de saab vergeleken bij autotrader en er zit niet al te veel
verschil in.

Als mijn marea echt slecht word en te veel hoge onkosten krijgt
ga ik over op een saab 9-3 estate.

succes met zoeken naar een opvolger.
Mean Green
QUOTE (Erik *ELX* @ Oct 20 2009, 08:01) *
hoi hoi,

En wat vind je van de saab 9-3 estate?
Ik heb de marea eb de saab vergeleken bij autotrader en er zit niet al te veel
verschil in.

Als mijn marea echt slecht word en te veel hoge onkosten krijgt
ga ik over op een saab 9-3 estate.

succes met zoeken naar een opvolger.

Hoi,

De Saab vind ik wel een aardige wagen, ik heb ook wel een zwak voor het Scandinavische 'gebeuren'. Maar hij is nogal prijzig (vanaf 10 mille!) én het is geen Italiaan dus voldoet niet aan de criteria... smile.gif

Frank
Erik *ELX*
Ok dat kan, maar de bmw, opel, skoda, ford en audi in je lijstje zijn ook geen italianen,
vandaar deze suggestie.

Het was ook maar een idee,

succes met je opvolger.
Mean Green
QUOTE (Erik *ELX* @ Oct 20 2009, 17:50) *
Ok dat kan, maar de bmw, opel, skoda, ford en audi in je lijstje zijn ook geen italianen,
vandaar deze suggestie.

Het was ook maar een idee,

succes met je opvolger.

Hoi Erik,

Je hebt denk ik dit berichtje gemist van deze week: klikkie

:-)

Frank
Erik *ELX*
uh ja die heb ik gemist.
sorry dan mag je mijn laatste opmerking vergeten.
Bravo JTD 105 GT
Ik wil je zeer zeker niet van de italianen af helpen hoor, maar de overweging saab zou ik toch zeker maken. Sinds vorig jaar heeft mijn vriendin een saab 9-3 sport sedan. Maar om de een of andere reden is dat toch een heerlijke wagen. Wij hebben dan de diesel 150 pk. Voor zover ik weet ook niet echt bekende ziektes....

Als het italiaans blijft ga ik toch voor de Lancia Lybra. Hele nette lux uitgeruste auto.

Suc6 met het zoeken wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.