Hallo
Het volgende mijn marea 1.6 16v heeft weer een probleem
Hij sloeg afgelopen vrijdag 13-02 ineens af tijdens file rijden ANWB heeft ons weggesleepd na veel proberen kreeg men hem weer aan met behulp van extra power maar hier kon men mij niet vertellen waar dit probleem weg kwam Ze zijn er alleen om mensen weer op weg te helpen en voor uitgebreide diagnose moet men zich wenden tot de garage
Na een heel weekend stil te hebben gestaan was het maandag starten en lopen aangezien ik nog een ritje voor de boeg had was ik daar wel blij mee
Nu het volgende op de terugreis ging ineens mijn injectie lampje branden en zakte mijn snelheid van 140 ineens terug naar 110
vervolgens de auto aan de kant gezet en hij sloeg uit
heb toen de auto ff laten staan en vervolgens weer gestart ben weer gaan rijden bij de 100km per uur ging het lampje weer aan toen ik 120 met pijn en moeite haalde ging hij weer uit dit duurde goed een 5 tal km om vervolgens weer aan te gaan en de snelheid weer deed dalen tot 110 km
Ben na wat problemen toch thuis gekomen
De volgende dag auto laten uitlezen met als gevolg dat injector nr 3 stuk was
Heb deze vervangen en vervolgens de fout melding eruit laten halen
Heb de hele week alleen maar kleine stukjes gereden en er leek niks aan de hand te zijn maar ik ging gisteravond ff op visite en dacht laat ik ff een stuk snelweg meepakken en dacht ik ga ff een auto inhalen dus ik op het gas en ik kwam bij de 4000 toeren gaat het geluid van een soepele vier pitter ineens in een boxer motor te veranderen rij ik volgas in de derde versnelling 100 km per uur en de toerenteller blijft op de 5000 toeren hangen en komt geen streep hoger
Bij de eerste versnelling heb ik het niet geprobeerd maar bij de 2,3,4 wel
Als de motor draait en ik gewoon stil sta ( in vrij ) en het gas in trap dan haalt de motor netaan 6000 toeren maar gaat niet door in het rode gebied
Ik hoop dat iemand een oplossing voor mij ons in petto heeft
Alvast bedankt voor al het lees en denk werk