Help - Search - Members - Calendar
Full Version: inhouden na 3500 toeren
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
lexlexus
Hallo

Het volgende mijn marea 1.6 16v heeft weer een probleem
Hij sloeg afgelopen vrijdag 13-02 ineens af tijdens file rijden ANWB heeft ons weggesleepd na veel proberen kreeg men hem weer aan met behulp van extra power maar hier kon men mij niet vertellen waar dit probleem weg kwam Ze zijn er alleen om mensen weer op weg te helpen en voor uitgebreide diagnose moet men zich wenden tot de garage
Na een heel weekend stil te hebben gestaan was het maandag starten en lopen aangezien ik nog een ritje voor de boeg had was ik daar wel blij mee

Nu het volgende op de terugreis ging ineens mijn injectie lampje branden en zakte mijn snelheid van 140 ineens terug naar 110
vervolgens de auto aan de kant gezet en hij sloeg uit
heb toen de auto ff laten staan en vervolgens weer gestart ben weer gaan rijden bij de 100km per uur ging het lampje weer aan toen ik 120 met pijn en moeite haalde ging hij weer uit dit duurde goed een 5 tal km om vervolgens weer aan te gaan en de snelheid weer deed dalen tot 110 km
Ben na wat problemen toch thuis gekomen

De volgende dag auto laten uitlezen met als gevolg dat injector nr 3 stuk was
Heb deze vervangen en vervolgens de fout melding eruit laten halen

Heb de hele week alleen maar kleine stukjes gereden en er leek niks aan de hand te zijn maar ik ging gisteravond ff op visite en dacht laat ik ff een stuk snelweg meepakken en dacht ik ga ff een auto inhalen dus ik op het gas en ik kwam bij de 4000 toeren gaat het geluid van een soepele vier pitter ineens in een boxer motor te veranderen rij ik volgas in de derde versnelling 100 km per uur en de toerenteller blijft op de 5000 toeren hangen en komt geen streep hoger
Bij de eerste versnelling heb ik het niet geprobeerd maar bij de 2,3,4 wel

Als de motor draait en ik gewoon stil sta ( in vrij ) en het gas in trap dan haalt de motor netaan 6000 toeren maar gaat niet door in het rode gebied

Ik hoop dat iemand een oplossing voor mij ons in petto heeft
Alvast bedankt voor al het lees en denk werk
CeeJay
QUOTE (lexlexus @ Feb 20 2009, 18:31) *
Hallo

Het volgende mijn marea 1.6 16v heeft weer een probleem
Hij sloeg afgelopen vrijdag 13-02 ineens af tijdens file rijden ANWB heeft ons weggesleepd na veel proberen kreeg men hem weer aan met behulp van extra power maar hier kon men mij niet vertellen waar dit probleem weg kwam Ze zijn er alleen om mensen weer op weg te helpen en voor uitgebreide diagnose moet men zich wenden tot de garage
Na een heel weekend stil te hebben gestaan was het maandag starten en lopen aangezien ik nog een ritje voor de boeg had was ik daar wel blij mee

Nu het volgende op de terugreis ging ineens mijn injectie lampje branden en zakte mijn snelheid van 140 ineens terug naar 110
vervolgens de auto aan de kant gezet en hij sloeg uit
heb toen de auto ff laten staan en vervolgens weer gestart ben weer gaan rijden bij de 100km per uur ging het lampje weer aan toen ik 120 met pijn en moeite haalde ging hij weer uit dit duurde goed een 5 tal km om vervolgens weer aan te gaan en de snelheid weer deed dalen tot 110 km
Ben na wat problemen toch thuis gekomen

De volgende dag auto laten uitlezen met als gevolg dat injector nr 3 stuk was
Heb deze vervangen en vervolgens de fout melding eruit laten halen

Heb de hele week alleen maar kleine stukjes gereden en er leek niks aan de hand te zijn maar ik ging gisteravond ff op visite en dacht laat ik ff een stuk snelweg meepakken en dacht ik ga ff een auto inhalen dus ik op het gas en ik kwam bij de 4000 toeren gaat het geluid van een soepele vier pitter ineens in een boxer motor te veranderen rij ik volgas in de derde versnelling 100 km per uur en de toerenteller blijft op de 5000 toeren hangen en komt geen streep hoger
Bij de eerste versnelling heb ik het niet geprobeerd maar bij de 2,3,4 wel

Als de motor draait en ik gewoon stil sta ( in vrij ) en het gas in trap dan haalt de motor netaan 6000 toeren maar gaat niet door in het rode gebied

Ik hoop dat iemand een oplossing voor mij ons in petto heeft
Alvast bedankt voor al het lees en denk werk

klinkt als slechte bougiekabels.

Had dit probleem een maandje terug, zou je voor mij willen kijken of je katalysator roodgloeiend wordt? (dit laatste heeft misschien helemaal niks met je probleem te maken, maar ben hier benieuwd naar)

Suc6 thumbsup.gif
tamael^
QUOTE (CeeJay @ Feb 20 2009, 18:58) *
klinkt als slechte bougiekabels.

Had dit probleem een maandje terug, zou je voor mij willen kijken of je katalysator roodgloeiend wordt? (dit laatste heeft misschien helemaal niks met je probleem te maken, maar ben hier benieuwd naar)

Suc6 thumbsup.gif

mogelijk nog meer kapotte injectoren. ze hebben allemaal even lang moeten draaien. wat je ook niet uit moet sluiten is dat er gevolg schade hebt van de injector. denk aan verbrande bougie of gesmolten kat.

als je in de buurrt van almelo leeft kan ik is een keer kijken. 1.6 delen heb ik wel dus meeste kan ik meteen uittesten.

tamael
Peter1985
Hay,

Dit probleem had ik met mijn vorige auto, toeren tal wilde niet verder dan 5 k rpm en niet harde als 120. De oorzaak was een verstopte eind demper. Misschien is dat niet het probleem, maar ik d8 daar in eens aan. En als ik stil stond kon ik het gas zo ver trappen dat het voorbij de 6000 rpm ging. Ben benieuwd

Succes !!!

mvg

Peter
lexlexus
mijn bougiekabels slaan niet door maar zal toch eens kijken wat de auto doet met andere kabels
tevens zal ik woensdag ff kijken als mijn kat roodgloeiend word heb niet eerder tijd want het werk gaat ook gewoon door en woendag is het voor mij pas weekend
Zal dan ook gelijk ff de einddemper onder handen nemen

De bougies zijn uitgesloten want deze heb ik afgelopen vrijdag vervangen door nieuwe was ik vergeten te melden
lexlexus
QUOTE (tamael^ @ Feb 20 2009, 19:06) *
mogelijk nog meer kapotte injectoren. ze hebben allemaal even lang moeten draaien. wat je ook niet uit moet sluiten is dat er gevolg schade hebt van de injector. denk aan verbrande bougie of gesmolten kat.

als je in de buurrt van almelo leeft kan ik is een keer kijken. 1.6 delen heb ik wel dus meeste kan ik meteen uittesten.

tamael

Hallo woon helaas niet echt om de hoek van almelo
maar als ik er nu echt niet meer uit kom aankomende week dan moet ik een bezoekje aan familie maar gaan combineren met een dagje naar jou toe te rijden want dat heb ik er wel voor over
Want vanaf mijn familie is het niet meer zover rijden
Vincent Engel
mijn bravotje gaat okk een heel ander geluid maken bij 4500 toeren. maar ik dacht dat dit normaal is. maar nu begrijp ik dat dat niet hoort.

mij injectie lampje brand niet dus dat moeten de kabels zijn of mis ik nu iets?

vincent
tamael^
QUOTE (Vincent Engel @ Feb 21 2009, 12:02) *
mijn bravotje gaat okk een heel ander geluid maken bij 4500 toeren. maar ik dacht dat dit normaal is. maar nu begrijp ik dat dat niet hoort.

mij injectie lampje brand niet dus dat moeten de kabels zijn of mis ik nu iets?

vincent

zommige gaan gewoon meer brullen bij 4500 toeren.

tamael
lexlexus
ff een kleine update
door een paar tegenslagen op het werk van andere mensen moet ik helaas ff mijn weekend opschuiven naar vrijdag of het word gewoon zaterdag zondag zodat ik dan ff met de auto op ondekkingsreis kan gaan (mag dan ook wel na 9 dagen onderbroken werken)
Als ik het dan weet cq verholpen is dan vermeld ik dit savond wel ff

Dus nog heeel even geduld zowel voor mij als jullie
lexlexus
hallo

ik heb een drukke zaterdag gehad met het bekijken en proberen
de kat word niet roodgloeiend dus ik denk dat deze nog goed is ???
kan ik de kat niet gewoon verwijderen en dan nog eens proberen????
tevens heb ik zonder eiddemper gereden maar dit gaf het zelfde resultaat dus deze zit denk ik niet verstopt
Andere bougies erin gedaan geen verschil
tevens andere bougiekabels geleend om te proberen maar dit bleek ook niet te werken (dus mn eigen kabels weer gebruikt)

Fiat garage gebeld en gevraagd als zij mij verkeerde injectoren hebben geleverd hier wist de medewerker (bedrijfsleider showroom) mij geen antwoord op te verschaffen hij moest eerst overleggen met de chef werkplaats dus hij zou mij terug bellen
Na een klein half uurtje belde hij terug en bood hij mij aan om maandag met de auto langs te komen om de auto uit te lezen ( op hun kosten ) tevens te kijken naar de injectoren en mochten dit de verkeerde zijn om deze kostenloos te vervangen ( er zijn dus toch nog mensen die hart hebben voor de zaak en voor fiat rijders )

Dus ik moet nog ff geduld hebben met dit probleem en hoop dat ik nu tot de oplossing kom van dit ondraagelijk probleem

Grtz en tot maandagavond
lexlexus
hallo

hier een kleine update van het probleem
De auto heeft de goede injectoren en via het uitlezen kwam niks naar voren alle waarden klopten zo werd mij verteld

Mede werd mij meegedeeld dat het misschien door de distributietiming kon komen dat hij misschien een tweetal tanden was,is versprongen
heeft hier iemand toevallig ervaring mee ??? ik hoor het graag
Kan hij hierdoor ook vermogenverlies hebben ???
tamael^
QUOTE (lexlexus @ Mar 2 2009, 16:34) *
hallo

hier een kleine update van het probleem
De auto heeft de goede injectoren en via het uitlezen kwam niks naar voren alle waarden klopten zo werd mij verteld

Mede werd mij meegedeeld dat het misschien door de distributietiming kon komen dat hij misschien een tweetal tanden was,is versprongen
heeft hier iemand toevallig ervaring mee ??? ik hoor het graag
Kan hij hierdoor ook vermogenverlies hebben ???

als die versprongen is heb je de motor stuk. maar als die verkeerd is gemonteerd had je vanaf begin last.

garage zal toch is moeten kijken wat die zonder kat en uitlaat doet en waardes van 4 gassen test aan je doen. die 2 zijn bepalend.

kapotte kat is te herkennen aan een niet mooi open matrix. (allemaal vierkante kanaaltjes.)

mocht de kat versmolten zijn, ik heb nog een 2,5 jaar oude kat voor een 1.6 liggen voor niet zo veel als dealer. (monteer hem ook nog wel voor je.)

tamael
lexlexus
QUOTE (tamael^ @ Mar 3 2009, 16:16) *
als die versprongen is heb je de motor stuk. maar als die verkeerd is gemonteerd had je vanaf begin last.

garage zal toch is moeten kijken wat die zonder kat en uitlaat doet en waardes van 4 gassen test aan je doen. die 2 zijn bepalend.

kapotte kat is te herkennen aan een niet mooi open matrix. (allemaal vierkante kanaaltjes.)

mocht de kat versmolten zijn, ik heb nog een 2,5 jaar oude kat voor een 1.6 liggen voor niet zo veel als dealer. (monteer hem ook nog wel voor je.)

tamael

Dan zal ik dat nog wel ff aankaarten bij de garage voor die test en kijken wat daar uit komt
Alvast bedankt voor jou aanbod als het zover mocht zijn stuur ik jou wel ff een pm via jou email
Thnx mate
Grtz
lexlexus
biggrin.gif JA JA biggrin.gif : thumbsup.gif thumbsup.gif cheer: cheerlie-ud.gif cheer.gif cheerlie-ud.gif thumbsup.gif thumbsup.gif

Hallo

DE AUTO doet het weer zonder problemen tot nu toe
Ik werd getipt door de buurman dat de nieuwe overbuurman bij de ANWB werkzaam is
Na veel denk werk en speurwerk door deze medewerker ben ik, wij er uit
Hij vertelde dat het wel eens was voorgekomen dat men bij het vervangen van de injectoren de bezineleiding die onder de luchtinlaat langs ligt dat men deze niet goed heeft aangedrukt in de hiervoor bestemde gleuven en dat deze hierdoor bekneld raakt en dus de toevoer belemmerd
Dit bleek bij mij niet het geval te zijn ze lagen er goed in
Hij zei toen dit probleem heeft echt met de benzinetoevoer te maken omdat wij al het andere al hebben uitgesloten dus hij ging de aanvoerslang contoleren en zag een klein scheurtje in het rubber zitten ( de beschermmantel van de slang ) net in de bocht waar hij naar boven komt bij de moterruimte deze voorzichtig ingesneden en uitelkaar geschoven en wat zagen wij tot onze verbazing de blauwe plastic toevoerleiding was enigzins geknikt en hierdoor kwam er dus te weinig benzine door om vermogen te kunnen leveren

Tevens wil ik iedereen ff bedanken voor het lees en denk werk
worshippy.gif thumbsup.gif Helemaal TOPPIE worshippy.gif thumbsup.gif
tamael^
QUOTE (lexlexus @ Mar 21 2009, 11:04) *
biggrin.gif JA JA biggrin.gif : thumbsup.gif thumbsup.gif cheer: cheerlie-ud.gif cheer.gif cheerlie-ud.gif thumbsup.gif thumbsup.gif

Hallo

DE AUTO doet het weer zonder problemen tot nu toe
Ik werd getipt door de buurman dat de nieuwe overbuurman bij de ANWB werkzaam is
Na veel denk werk en speurwerk door deze medewerker ben ik, wij er uit
Hij vertelde dat het wel eens was voorgekomen dat men bij het vervangen van de injectoren de bezineleiding die onder de luchtinlaat langs ligt dat men deze niet goed heeft aangedrukt in de hiervoor bestemde gleuven en dat deze hierdoor bekneld raakt en dus de toevoer belemmerd
Dit bleek bij mij niet het geval te zijn ze lagen er goed in
Hij zei toen dit probleem heeft echt met de benzinetoevoer te maken omdat wij al het andere al hebben uitgesloten dus hij ging de aanvoerslang contoleren en zag een klein scheurtje in het rubber zitten ( de beschermmantel van de slang ) net in de bocht waar hij naar boven komt bij de moterruimte deze voorzichtig ingesneden en uitelkaar geschoven en wat zagen wij tot onze verbazing de blauwe plastic toevoerleiding was enigzins geknikt en hierdoor kwam er dus te weinig benzine door om vermogen te kunnen leveren

Tevens wil ik iedereen ff bedanken voor het lees en denk werk
worshippy.gif thumbsup.gif Helemaal TOPPIE worshippy.gif thumbsup.gif

grin, prutsers. hebben de leiding dus gekneld tussen de delen. pech joh.

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.