Help - Search - Members - Calendar
Full Version: audio
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
loossie
hallo members,
dit is wat ik nu al voor me auto heb:

Rockford Fosgate P1S412 in gesloten kist (subwoofer)
http://www.pimtensen.nl/shop_details.php?g...amp;cur_id=2522

Pioneer TS-A6903i (speakers hoedenplank)
http://www.pimtensen.nl/shop_details.php?g...amp;cur_id=3760

en dan d8 ik er nog aan om me speakers voor te vervangen en een mono versterker nog erbij te halen voor me sub.
heeft er iemand een idee wat voor versterker goed genoeg is voor die sub want heb er namelijk al een jbl versterker gesloopt. en wil er niet nog een kapot maken. ook iemand suggesties voor de speakers voor welke er zo in passen en een goed geluid geven. ook word me aangeraden om een mdf hoedenplank te maken zal dat echt zoveel schelen.
en hoor van audio zaken allemaal verschillende verhalen over dat je sub je speakers in de hoeden plank kan slopen door de druk. maar ik heb geen idee wan iedereen zegt wat anders.
ps (zou het leuk vinden als jullie ook vertellen wat jullie er in hebben zitten aan audio)

groetjes loossie
mac
hey ik speelde met:
Sub Mac audio (redatack3000)
PhonesGold versterker
Sony 3way spiekers
Sony versterker
Pioneer compo set
Alpine radio

een beetje van alle merken wat maar het klinkt echt wel heel lekker.

(en een tijd je met een extra sub een Pioneer sub met een pioneer versterker... daar vond dat niet ech zo veel beter en koste veel ruimte dus hebik die weer verkocht hahha)
Psycho
Geluid is iets persoonlijks.
Koop iets waar jij je goed bij voelt en wat jij goed vind klinken.

Het slopen van je versterker kan verschillende oorzaken hebben.
Wel vind ik het persoonlijk zo, een versterker kan beter wat vermogen meer hebben ten opzichte van je sub omdat het dan gewoon wat lekkerder speelt.
Het opblazen van versterkers en subwoofers is 9 van de 10 keer te danken aan verkeerde afstellingen en licht dus aan de gebruiker(s).

Voorin kun je in de deuren speakers kwijt van 5 x 7 inch of 13 cm rond.

Het maken van een MDF hoedenplank zul je enigzins wel kunnen merken maar dan moet je er wel oren naar hebben.
Doordat het MDF wat zwaarder is maak je wat meer "Massa" waardoor de Bas Weergave wat voller zal gaan klinken in de meeste gevallen.

Het slopen van je speakers door je sub verhaal heb ik nog nooit iemand horen zeggen.
ik heb wel de ervaring dat als je sub druk opbouwt richting je speakers dus als hij er recht onder licht en er naartoe zijn druk verplaatst dat je dan wel dat probleem krijgt.
Maar het heeft bij mij nooit geresulteerd in een defect.
Echter als jou sub gewoon naar achter drukt zal dit nooit een probleem zijn met normale installaties wink.gif

Zelf heb ik in de bravo momenteel het volgende;

2 x Kicker CompVR 12 inch a 400 RMS
1 x Composet in de deuren van U Dimension, word binnekort vervangen voor Focal 165 KLE
1 x Steg K2.02, gebrugt voor de subs en druk 1200 watt RMS
1 x Steg K4.01, voor de composet en geeft 4 x 80 RMS, maar ga hem op de focal's bruggen naar 2 kanaler en dan word het pas echt leuk biggrin.gif

Grtz Fred.
loossie
QUOTE (Psycho @ Feb 21 2009, 13:41) *
Geluid is iets persoonlijks.
Koop iets waar jij je goed bij voelt en wat jij goed vind klinken.

Het slopen van je versterker kan verschillende oorzaken hebben.
Wel vind ik het persoonlijk zo, een versterker kan beter wat vermogen meer hebben ten opzichte van je sub omdat het dan gewoon wat lekkerder speelt.
Het opblazen van versterkers en subwoofers is 9 van de 10 keer te danken aan verkeerde afstellingen en licht dus aan de gebruiker(s).

Voorin kun je in de deuren speakers kwijt van 5 x 7 inch of 13 cm rond.

Het maken van een MDF hoedenplank zul je enigzins wel kunnen merken maar dan moet je er wel oren naar hebben.
Doordat het MDF wat zwaarder is maak je wat meer "Massa" waardoor de Bas Weergave wat voller zal gaan klinken in de meeste gevallen.

Het slopen van je speakers door je sub verhaal heb ik nog nooit iemand horen zeggen.
ik heb wel de ervaring dat als je sub druk opbouwt richting je speakers dus als hij er recht onder licht en er naartoe zijn druk verplaatst dat je dan wel dat probleem krijgt.
Maar het heeft bij mij nooit geresulteerd in een defect.
Echter als jou sub gewoon naar achter drukt zal dit nooit een probleem zijn met normale installaties wink.gif

Zelf heb ik in de bravo momenteel het volgende;

2 x Kicker CompVR 12 inch a 400 RMS
1 x Composet in de deuren van U Dimension, word binnekort vervangen voor Focal 165 KLE
1 x Steg K2.02, gebrugt voor de subs en druk 1200 watt RMS
1 x Steg K4.01, voor de composet en geeft 4 x 80 RMS, maar ga hem op de focal's bruggen naar 2 kanaler en dan word het pas echt leuk biggrin.gif

Grtz Fred.

bedankt man zijn er nog meer mensen met ene mooi audio systeem in hun auto laat het effe weten shiny.gif
groetjes loossie
GeMiNi
Ik heb een set Infinity in de auto

Hoedenplank speakers: Infinity Ref9623i 300W max / 100W rms

Deuren: Infinity Reference 6520SCS shallow 270W max / 90W rms

Sub: Infinity REF1250W 1000W max / 300 rms

Sub zit aan een Rockford Fosgate P300.1 900W max / 150W RMS

De rest zit op een Lanzar Vibe 4 x 100 Watts RMS 4 x 250 Watts Max at 4 Ohms

Klinkt allemaal best leuk.

Head unit is een klapscherm met processor in de kofferbak van Pioneer
loossie
QUOTE (GeMiNi @ Feb 24 2009, 07:18) *
Ik heb een set Infinity in de auto

Hoedenplank speakers: Infinity Ref9623i 300W max / 100W rms

Deuren: Infinity Reference 6520SCS shallow 270W max / 90W rms

Sub: Infinity REF1250W 1000W max / 300 rms

Sub zit aan een Rockford Fosgate P300.1 900W max / 150W RMS

De rest zit op een Lanzar Vibe 4 x 100 Watts RMS 4 x 250 Watts Max at 4 Ohms

Klinkt allemaal best leuk.

Head unit is een klapscherm met processor in de kofferbak van Pioneer

zijn er misschien mensen die een foto hebben van hoe ze de spannings kabel van accu naar versterker hebben getrokken
dan heb ik het over het deel vanaf de accu naar binnen toe.
Psycho
aan de passagiers zijde achter de schutbordbekleding zit een zwarte dop/gat, daar kan je doorheen met elke kabel die jij maar wilt.
vergeet niet de dop over je kabel te schuiven anders gaat het lekken wink.gif

hij komt aan de binnekant van de auto uit zo'n 20 cm vanuit de dorpel gezien net boven de vloerbekleding.

grtz fred.
loossie
wie kan me helpen ik moet me voedings kabel trekken
maar heb een probleem want kan het gaatje niet vinden
waar iedereen het over heeft op het forum zijn er mensen met foto's van waar die door de motor kant er doorheen moet en waar die dan uit komt help me aub
met vriendelijk groet
loossie
Logan
QUOTE (loossie @ Mar 5 2009, 17:03) *
wie kan me helpen ik moet me voedings kabel trekken
maar heb een probleem want kan het gaatje niet vinden
waar iedereen het over heeft op het forum zijn er mensen met foto's van waar die door de motor kant er doorheen moet en waar die dan uit komt help me aub
met vriendelijk groet
loossie

En wees zeer voorzichtig met het loshalen van je dorpels (instaplijsten), die zijn lastig los te halen. Die van mijn zijn allebij kapot (lees topic) frown.gif
loossie
had nog effe een vraagje ik ga zondag me boxen in de deur zetten maar ik heb nu al boxen gekocht 5X7'' alleen wat is nou de in bouw diepte die je hebt
http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?...125737D00483030
dat zijn de boxen die iker zondag in wil gaan bouwen gaat dit passen
GeMiNi
Ik heb een gat in het schutboord geboord, daar de kabel met bescherming doorheen gevoerd, kom je direct boven je pedalen uit en kun je heel makkelijk je dorpel in gaan. Die via de passagierskant geeft weer 1 tot 1,5 meter extra kabel en dat lijkt me niet nodig?
loossie
ik had nog effe een vraagje over dat audio, welke panelen bedoelje die bij de ruitenwisser of moet ik het schutbord er af halen heb net 2 uur lopen zoeken kon niks vinden.
had wel de panelen bij ruitenwissers er af gehaald (bij passasiers kant) en zag toen wel een grote plastic dop met links daarvan een kleinere maar door welke moet ie dan heen. en waar komt het aan de binnenkant uit

hulp nodig????????????
GeMiNi
woont er niet iemand in de buurt van Haarlem die hem op de vrije zaterdag een handje wil helpen?dat heb ik ook met Dik gedaan en de audio was met 2 uurtjes klaar.
loossie
heb zondag eindelijk me boxen in de deuren gedaan.
alleen krijg nu niet meer me deur paneel goed sluitend links boven aan bij het slotje
zit nu een klein kiertje omdat het pinnend niet meer in het gaatje valt wat achter de deur paneel zit.
is er iemand die hier een oplossing voor heeft
Gwboes
QUOTE (loossie @ Mar 9 2009, 13:10) *
heb zondag eindelijk me boxen in de deuren gedaan.
alleen krijg nu niet meer me deur paneel goed sluitend links boven aan bij het slotje
zit nu een klein kiertje omdat het pinnend niet meer in het gaatje valt wat achter de deur paneel zit.
is er iemand die hier een oplossing voor heeft

zitten de klemmetjes in het raamrubber wel goed, als je de deurplaat eraf haalt draaien deze in het rubber, waardoor ze in de weg gaan zitten als je de plaat er weer op zet. Ik gebruik altijd een fittingschroefendraaier op de klemmetjes te draaien voordat ik de plaat erop zet.
loossie
QUOTE (Gwboes @ Mar 9 2009, 10:34) *
zitten de klemmetjes in het raamrubber wel goed, als je de deurplaat eraf haalt draaien deze in het rubber, waardoor ze in de weg gaan zitten als je de plaat er weer op zet. Ik gebruik altijd een fittingschroefendraaier op de klemmetjes te draaien voordat ik de plaat erop zet.

jah die zitten nog wel goed want ik heb niet me hele paneel er af gehaald heb het aan de boven kant vast laten zitten want ik kwam er al goed bij. deed het paneel stuk omhoog en kon zo bij me box
Rayman19876
Daar ben ik ook benieuwd naar. Maar die pinnetjes kan je dan misschien toch gewoon bij de dealer bestellen, dat zullen de kosten niet zijn. Bij mij is er namelijk 1 op de hoek kapot, dus iedere keer dat je de deur dicht gooit dan schiet die kant er uit.
De Belg
ik heb me voedingskabel langs de passagierskant lopen, en me signaalkabel langs de bestuurderskant, de signaalkabel was heel simpel, die kon gewoon vanaf de radio achter het dashboard naar de dorpel/instaplijst, die heb ik er gewoon achter geduwt en ervoor gezorgd dat hij niet kapot geperst kon worden. de voedingskabel was iets moeilijker maar daar heb ik wat isolatie voor weggetrokken en een gaatje geboord in een van die dopjes die achter het dashboardkastje uitkomen, moest wel heel voorzichtig maar toch gelukt, ik heb em daarna ook onder de dorpel/instaplijst doorgetrokken en dan komt ie achter de dorpel weer boven om tussen de stoelen naar de kofferruimte te gaan, m'n massa heb ik op een van de schroeven onder de kofferdorpel vastgemaakt. zo heb ik het op minder dan 2 uur geïnstalleerd, ik heb er ook een vervelend buurjongetje mee weggejaagd devil.gif ik had m'n voedingskabel door getrokken naar de kofferruimte en ik vroeg of ie em ff wou vasthouden (hij hield em vast aan het einde waar ik em had gestript), ondertussen snel ff contact opgezet en (per ongeluk) de massa tegen z'n hand getikt, hij was ineens verdwenen en ik kon em horen tot ie in z'n huis verdween. dat lijkt sadistisch maar het is een echte etter.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.