Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Filmpje, Sound na instal open lucht filter
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
Rayman19876
Hallo,

Ik heb na aanleiding van de nieuwjaarsmeeting mijn plastic buis vervangen door metaal, en dit geluid is het resultaat.

Movie

Let niet op mijn film kunsten by the way

MVG Raymond
La Chupacabra
QUOTE (Rayman19876 @ Feb 8 2009, 23:56) *
Hallo,

Ik heb na aanleiding van de nieuwjaarsmeeting mijn plastic buis vervangen door metaal, en dit geluid is het resultaat.

Movie

MVG Raymond

vet geluid hoor dat wil ik ook greeets mike
fixxerr1
Echt super dik!! thumbsup.gif
zwollenaer
Lekker man wink.gif
Logan
Mooi geluid, en mooie witte tellers thumbsup.gif (zelf gedaan?)
Roberto
Mooi geluidje;) Ik had hetzelfde na het monteren van een metalen buis. Grappig dat je toch hoort dat er een Italiaan over de weg brult. Er zit toch bij alle blokken een bepaalde roffel in cheerlie-ud.gif Dat houdt het rijden leuk he na al de kosten. Ik heb nou ook ff een pechperiode. Maar t komt allemaal goed shiny.gif

Groetjes
Robert
frederik812
QUOTE (Rayman19876 @ Feb 8 2009, 23:56) *
Hallo,

Movie

MVG Raymond

je bedoelt de buis waar de luchtfilter aanhangt? en waar hebje deze gekocht:d
Emiel866
Leip geluidje zit daar in thumbsup.gif

Witte tellerplaten heb ik ook in m'n Trofeo.
Rayman19876
Witte Tellerplaten zitten standaard in de hgt. Deze buis, van mijn lmm naar de luchtfilter heb ik zelf in elkaar gezet, en dan daaraan een universele k&n. Maar je kan dat ook gewoon kant en klaar kopen van k&N.

MVG Raymond
Dutch Dimension
Had vroeger een RVS buis aan mijn luchtfilter (tussen 2004 en 2006)
Dat klonk op de 1800 ook best wel goed

Deze werd door iemand van het forum hier gemaakt destijds ,komt hier alleen nooit meer (spreek hem af en toe nog wel eens)
Maakte ze voor alle motortypes voor wat ik me kan herinneren 35-40 euro.

Volgens mij zit de buis die ik toen had er nu bij Psycho in yummie.gif

Hier picca uit de oude doos :

frederik812
QUOTE (Dutch Dimension @ Feb 12 2009, 17:15) *
Had vroeger een RVS buis aan mijn luchtfilter (tussen 2004 en 2006)
Dat klonk op de 1800 ook best wel goed

Deze werd door iemand van het forum hier gemaakt destijds ,komt hier alleen nooit meer (spreek hem af en toe nog wel eens)
Maakte ze voor alle motortypes voor wat ik me kan herinneren 35-40 euro.

Volgens mij zit de buis die ik toen had er nu bij Psycho in yummie.gif

Hier picca uit de oude doos :

aaah en is het geluid dan anders met een rvs buis? want heb nu een k&n filter met rubberen buis
2fast4you
Klinkt lekker man! biggrin.gif
Rayman19876
Je merkt zeker wel het verschil met een metalen en een plastic buis. Op de nieuwjaarsmeeting had ik nog de plastic buis, en een zilveren marea (weet even niet meer wie dat op het forum is), had een metalen buis. Resultaat was een overduidelijk verschil. Hij maakt ook zo'n lekkere plof als in stationair het gas in 1 keer indrukt.
Dutch Dimension
Geluid klinkt grauwer met een metalen buis

Een echte aanrader vind ik
frederik812
QUOTE (Dutch Dimension @ Feb 13 2009, 17:02) *
Geluid klinkt grauwer met een metalen buis

Een echte aanrader vind ik

nu nog zo'n metalen buis vinden:d ik zou niet weten waar ik ze moet halen
Dutch Dimension
QUOTE (frederik812 @ Feb 13 2009, 17:05) *
nu nog zo'n metalen buis vinden:d ik zou niet weten waar ik ze moet halen

Laten maken bij een metaal bedrijfje ,of door een kennis die goed kan lassen
Brooklyn
En bijv eerst een malletje maken van PVC, als je gekke ideeen hebt qua bochten...

Groetjes Rick
Rayman19876
Kon het ook niet laten nog een filmpje te schieten voor de sound van het luchtfilter.
Let wederom niet op de filmkunsten.

Luchtfilter

MVG Raymond

p.s: Was hem van binnen aan het schoonmaken, vandaar dat flesje op de grond.
Basjeturbo
gas geven in de bochten de volgende keer he, je moet er sneller uitkomen dan ingaan biggrin.gif hypocrite.gif
Rayman19876
Haha, ja ik ben nog een beetje schijterig in de bochten hypocrite.gif . Wat dat betreft nog maar weinig ervaring.
Maar, i'l give it a try. widegrin.gif
Marea 1.8-16V
heb ook een open luchtfilter op de Marea, heerlijk geluid,

al heb ik gewoon de originele luchtfilterbuis gepakt, en geen metalen buis
Rayman19876
Ik heb hem nu overgezet van mijn mk1 naar mk2 hgt. Maar daar klinkt ie toch nog een beetje tam vind ik. Misschien in de toekomst nog een leuk uitlaatje erbij.
johan6671
maar waarin merk je nou het verschil mee tussen een open luchtfilter en een sportluchtfilter? en tevens waarneer je een orginele uitlaat hebt? heb zelf een bravo 1.6 16V. of merk je hier dan geen verschil in?
Rayman19876
Open luchtfilter en sportfilters zijn het zelfde geloof ik. Of je moet dan een inlegfilter gebruiken.

Het voordeel van een sportfilter (inlegfilter?) van k&n bijvoorbeeld, is dat deze gewoon in de originele luchtfilterbak gelegd kan worden en er dus geen aanpassingen voor nodig zijn, dit zijn vaak betere filters dan af fabriek. Het geluid blijft echter wel hetzelfde.

Een open luchtfilter, de naam zegt het al, daar is dus de bak verwijderd en heb je een filter die lucht overal vandaan zuigt. Dit is heel leuk voor het geluid, maar niet echt goed als hij niet goed van koude lucht wordt voorzien. Deze filters pakken veel lucht van onder de motorkap, en daar is het warm, of heet. Zorg dus dat deze goed aan de zijkant zit, en het liefst afgesloten van de motorruimte.

Ook goed aansluiten is belangrijk, en dus niet met ducktape, en geloof me, dat wil je niet doen. Ik spreek uit eigen ervaring.

Je merkt er qua geluid wel degelijk verschil in, of je nu een originele of sportuitlaat hebt, en dus ook de 1.6
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.