Is het normaal dat je je turbo hoort fluiten?
Ik vind het wel een heel mooi geluid, het minste da ik aan mijn gaspedaal kom hoor ik het (dus als ik optrek). Maar op een ander forum las ik dit
"Het is meestal zo dat op het moment dat u de turbo goed hoort fluiten..dus echt lekker zeg maar..dan is meestal de turbo aan het overlijden..teminste bij benzine motoren is dat erg vaak het geval..dus hoort ge m goe fluiten dan eens controleren of dat de as niet teveel speling heeft.. "
Mag je je turbo horen fluiten, of helemaal niet?
SNEEKY
Apr 28 2004, 19:58
is het als je optrekt en rond de 3000 toeren komt?
dan is het een leiding aan de turbo die valse lucht trekt,in het begin had ik het ook maar na aanspannen van de darm die aan de zijkant van je turbo binnenkomt was het over,origineel gebruiken ze van die easyklik spanbanden,die gaan na een tijdje uitzetten :wink:
euhm als ik aan 3000 toeren kom...ik hoor het denk ik wel wat vaker.
Neen hoor het dus eigenlijk de hele tijd. Als ik 50 rijd en doe mijn ruit open hoor ik een bijna constant licht gefluit...
en ik vond het zo stoer klinken maar is dus niet goed :cry:
SNEEKY
Apr 28 2004, 20:20
toch wel hoor,don't worry,dat doen ze allemaal hoor,een fluitende turbo is niet altijd een kapotte turbo :wink:
de oplossing die ik hierboven gaf is voor een opmerkelijk gefluit dat je rond de 3000 hoort
TheLizard
Apr 28 2004, 22:10
volgens mij heeft die van ons dat ook
SNEEKY
Apr 29 2004, 07:28
idd,had ik al gehoord :wink:
Hier een normale TD : 2500 toeren pakt m'n turbo op en dan begint het gepiep hier ook.
Het klinkt wel geinig, maar als je lange afstand rijdt kan je er wel lichtelijk zuur van worden.
Ach ja ... Ooit es een JTD ipv een TD aanschaffen
bravogirl
Apr 29 2004, 11:34
Die van mij fluit ook, weliswaar lichtjes maar je hoort toch dat het een jtd is. Ik denk niet dat je je zorgen moet maken.
GreetZ!
SNEEKY
Apr 29 2004, 11:57
ff offtopic,Bravogirl van waar ben je in België?
bravogirl
Apr 29 2004, 13:06
@Sneeky, ongeveer van de andere kant van het land dan jij :roll:
Van Limburg nl.
Toch speciaal naar Brugge gereden dit weekend ;-)
GreetZ!
Oxygen
Apr 29 2004, 14:09
Kan het ook iets met je airco te maken hebben? Als bij ons de airco aanstaat hoor je ook een piep/fluit geluid.
diesel
Apr 29 2004, 14:21
mijne heeft ook n tijdje gefloten, kwam door valse lucht in t aanzuigtraject.
evill bravo
Apr 29 2004, 15:54
heb ik ook met de airco (soms ook als hij niet aan staat maar dan fluit ik zelf op de muziek mee

)
De 'J' van 'JTD' staat voor 'Jetgeluid-Turbo-Diesel'

:wink:
Kvind het ook wel knap klinken; als ik door de Waaslandtunnel rij in Antwerpen zet ik wel eens effe men raampje open.
QUOTE (Monique)
Kan het ook iets met je airco te maken hebben? Als bij ons de airco aanstaat hoor je ook een piep/fluit geluid.
neen heeft het niets mee te maken, de airco staat dan niet op.
Zal vanaf nu gewoon van dat geluidje genieten denk ik want lijkt normaal te zijn...
Ook ik ga intussen fluitend naar mijn werk, en dan weer fluitend naar huis. Ook 105pk JTD.
De 'J' van 'JTD' staat voor 'Jetgeluid-Turbo-Diesel'
Waar staat die J eigenlijk wel voor?
bravogirl
May 7 2004, 11:48
(uni)Jet Turbo Diesel
GreetZ!
QUOTE (bravogirl)
(uni)Jet Turbo Diesel
GreetZ!
'k zat er toch dichtbij he
bravogirl
May 7 2004, 13:51
Hehe

jaja, very close
alx355gt
Jun 12 2004, 00:18
QUOTE (Glen)
Kvind het ook wel knap klinken; als ik door de Waaslandtunnel rij in Antwerpen zet ik wel eens effe men raampje open. :P
Yes! Ik ga ook zo door de Waaslandtunnel! Prachtig geluid, dat fluiten van de JTD!
QUOTE (alx355gt)
QUOTE (Glen)
Kvind het ook wel knap klinken; als ik door de Waaslandtunnel rij in Antwerpen zet ik wel eens effe men raampje open. :P
Yes! Ik ga ook zo door de Waaslandtunnel! Prachtig geluid, dat fluiten van de JTD!
bijde ramen + dak open = surround
alx355gt
Jun 12 2004, 16:07
QUOTE (Glen)
QUOTE (alx355gt)
QUOTE (Glen)
bijde ramen + dak open = surround

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.