Help - Search - Members - Calendar
Full Version: versnellingsbak kapoet
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
brave 1.4 driver
nou ik denk dat de zoveelste 1.4 12v z`n laatste kilometers heeft gemaakt frown.gif
dus bij deze eeen oproep naar een andere bak
tamael^
QUOTE (brave 1.4 driver @ Feb 2 2009, 20:55) *
nou ik denk dat de zoveelste 1.4 12v z`n laatste kilometers heeft gemaakt frown.gif
dus bij deze eeen oproep naar een andere bak

Vermoed geploft differentieel. gebeurt best vaak bij de 1.4. andere bak in leggen is alles wat je kan. er bestaat geen steverigere bak dus voorzichtig zijn is het enige wat je kan.

tamael
brave 1.4 driver
QUOTE (tamael^ @ Feb 2 2009, 22:26) *
Vermoed geploft differentieel. gebeurt best vaak bij de 1.4. andere bak in leggen is alles wat je kan. er bestaat geen steverigere bak dus voorzichtig zijn is het enige wat je kan.

tamael

zal wel weer een duur geintje worden dus
bah niks aan
brave 1.4 driver
status van mijn versnellingbak na een extreem irritante en vooral balende blokje om.
koppeling pedaal is voor de helft lager vergeleken met eerst hij schakelt amper tot helemaal niet in de versnelling vanuit de neutraal.
dus je zou zeggen drukgroep of zo naar de mallemoeren iemand suggesties
tamael^
QUOTE (brave 1.4 driver @ Feb 4 2009, 21:50) *
status van mijn versnellingbak na een extreem irritante en vooral balende blokje om.
koppeling pedaal is voor de helft lager vergeleken met eerst hij schakelt amper tot helemaal niet in de versnelling vanuit de neutraal.
dus je zou zeggen drukgroep of zo naar de mallemoeren iemand suggesties

dat is iets heeeel anders.

Koppelingsset vervangen lost dit normaal op. het druklager is geploft en is nu in je drukgroep aan het vreten. kwestie van dagen tot dit ploft en de prise as en een bakhelft kapot slaat. niet meer mee rijden en meteen vervangen scheelt een boel kosten. zeg maar gerust 500 euro.

tamael
brave 1.4 driver
QUOTE (tamael^ @ Feb 4 2009, 22:16) *
dat is iets heeeel anders.

Koppelingsset vervangen lost dit normaal op. het druklager is geploft en is nu in je drukgroep aan het vreten. kwestie van dagen tot dit ploft en de prise as en een bakhelft kapot slaat. niet meer mee rijden en meteen vervangen scheelt een boel kosten. zeg maar gerust 500 euro.

tamael

ok valt mee dus heb er niet meer mee gereden nadat het gebeurde en na m`n ritje frown.gif om dus een betere uitleg te kunnen geven van de situatie.
maar welke heb ik nodig dan kwa bak type want ik heb de 80 pk variant en er staat me iets bij van 2 verschillende bak type`s
als ik het goed heb de Bak type c513 met volgens mij een diameter van 200mm en de c514 met de diameter van 190mm?
correct me if im wrong bloos.gif

klaas
brave 1.4 driver
Hey ff update weer
m`n bravatjuh rijdt weer na de nodige reparatie ist ik weer mobiel.
werkzaamheden:versnellingsbak verwijderd,drukgroep,koppelingsplaat en druklager vernieuwd.
Versnellingsbak gecontroleerd mankeerde volgens de monteurs niks aan dus de zelfde bak gemonteerd, schakelt perfect, uitlaat voorpijp vervangen, middendemper en achterdemper vervangen.

drukgroepset 158.20
versnellingsbakolie 1.75L 15.75
uitlaat voorpijp (gebruikt) 65.00
middendemper en achterdemper (gebruikt) 65.00
achterdemper ophangrubber 3.30
pakking voorpijp/katalysator 3.80
pakking voorpijp/spruitstuk 12.50
div klein materiaal 10.00
totaal materialen 333.55
milieuheffing over materialen (2.5%) 8.34
totaal materialen incl milieuheffing 341.89
werk uren à 30.00 240.00
totaal incl BTW 692.45

reparatie laten uitvoeren door garage Feenstra in Rinsumageest (Friesland)
klikkie naar Garage Feenstra
jello
En dan te bedenken dat het uurloon bij de Fiat dealer hier in Huizen 88 euro per uur is ex btw... Ik ga verhuizen...

QUOTE (brave 1.4 driver @ Feb 28 2009, 01:07) *
Hey ff update weer
m`n bravatjuh rijdt weer na de nodige reparatie ist ik weer mobiel.
werkzaamheden:versnellingsbak verwijderd,drukgroep,koppelingsplaat en druklager vernieuwd.
Versnellingsbak gecontroleerd mankeerde volgens de monteurs niks aan dus de zelfde bak gemonteerd, schakelt perfect, uitlaat voorpijp vervangen, middendemper en achterdemper vervangen.

drukgroepset 158.20
versnellingsbakolie 1.75L 15.75
uitlaat voorpijp (gebruikt) 65.00
middendemper en achterdemper (gebruikt) 65.00
achterdemper ophangrubber 3.30
pakking voorpijp/katalysator 3.80
pakking voorpijp/spruitstuk 12.50
div klein materiaal 10.00
totaal materialen 333.55
milieuheffing over materialen (2.5%) 8.34
totaal materialen incl milieuheffing 341.89
werk uren à 30.00 240.00
totaal incl BTW 692.45

reparatie laten uitvoeren door garage Feenstra in Rinsumageest (Friesland)
klikkie naar Garage Feenstra
Rayman19876
Ja 30 euro per uur, dat zijn al weer de betere prijzen. Ook al zit ik met 50 ook niet slecht denk ik. hypocrite.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.