Justy_Perfect
Apr 28 2004, 07:59
Iemand ervaring moet hoe duur zoiets is??
Ik dacht eergisteren lief voor mijn auto te zijn, helaas heb ik hem iets te veel liefde gegeven..
Ik heb eeb dual fuel ( bezine + G3 system) en dacht laat ik de bezine tank eens ff compleet vullen want zo goed als leeg is slecht voor de tank ( vocht ect).
In eerste instantie geen probleem, tot gister ochtend.
Eerst stond de benzine meter op 1 streep verbruikt.. Hmm das wel raar, kijken naar de gas meter, tja hij staat toch echt op gas en niet per ongeluk op benzine... tijdens het rijden schoot hij af en toe door naar 2 streepjes verbruikt.. :?: :?: .. Toen ik de auto weer startte nadat ik even snel naar de pin was geweest gaf hij aan dat de tank bijna leeg was.. HELP.. dus maar even snel naar de garage gereden.
Onderweg ging het metertje van leeg naar halve tank naar leeg ect.
Garage vertelde mij dat ik te lief ben geweest want de auto is waarschijnlijk niet gewend om een volle tank te hebben en is hierdoor de kluts kwijt.
Zij adviseerde mij om eens op de heen weg naar werk op benzine te rijden zodat het niveau zou zakken, misschien dat hij zichzelf weer zou herstellen.
Helaas rijd ik nu dus al anderhalve dag met een benzine meter die aangeeft totaal leeg met een reserve lampje. Zichzelf herstellen doet hij dus niet. En zo door blijven rijden vind ik ook niks.
Iemand die dit ook heeft gehad?? of iemand die mij kan vertellen hoe duur dit gaat worden??
reddevil
Apr 28 2004, 15:30
het is in iedergeval niet verstandig voor je zelf om hiermee lang door te rijden, als je er onzeker over bent.
Maar het kan natuurlijk wel, het is dan alleen een kwestie van opletten op de kmstand. Als je weet wat je auto verbruikt, kun je ongeveer weten hoeveel kilometer je op een tank kunt rijden!
Maar als ik jou was zou ik het voor de zekerheid nalaten kijken.
Misschien is het vlottertje in de tank stuk?
Green Fantasy
Apr 28 2004, 15:35
ik rij ook op gas g3 en benzine. je hoeft je benzine tank niet geheel te vullen. er moet minimaal 20 liter inzitten. waarom????? want als je de motor start, start hij ALTIJD op benzine!!!!!!!!!!! en na een paar minuten schakelt hij automatisch over op gas. en dat over de meter, het klopt dat hij heel heel erg langzaam op zijn juiste positie komt. hij begint altijd op de stand leeg!!!!!
volgens mij is is dan alleen de vlotter stuk. dit gaat NIET hoog in de kosten lopen, en je ken het eventueel zelf doen. ( heb het bij mijn andere auto ook een x zelf gedaan. dit was een golf)
ik heb er nog nooit last van gehad. bij bij loopt de meter ook heel langzaam, terwijl de tanken allebij vol zijn.
gr youri
SNEEKY
Apr 28 2004, 16:24
hey hallo,heb hier ff me archieven geraadpleegd en voor zo'n niveaumeter komt de prijs tussen de 38 en 39 euro,heb alle modellen gekeken omdat ik niet juist wist welke je had :oops:
werk voor te veranderen,Max een kwartiertje :wink:
hopelijk weet je hiermee iets meer
greetzzzz,Sneeky
Justy_Perfect
Apr 28 2004, 20:21
ohh dat valt reuze mee!!
Ik weet hoe het g3 systeem werkt.. Ik weet alleen niet hoe lang ik kan starten met een volle tank, bij de Marea doen we ongveer 12000 km op een benzine tank ( ook een gs dus alleen het starten verbruikt benzine).
Aangezien we dat bij deze niet uit hebben kunnen testen.
Plus het feit dat hij helemaal niet meer oploopt ( Ik rijd per dag zo`n 110 km en hij blijft leeg aangeven) en het reservelampje blijft branden wat heel irritant is betekent dat ik het toch maar ga laten repareren.
Thanks guys for the info!
SNEEKY
Apr 28 2004, 20:23
ff offtopic,
hoest met de kraai?
Justy_Perfect
Apr 28 2004, 20:31
hehe die heeft een nieuwe hobby...
Nu zit hij op de vensterbanken en tikt tegen de plexiglas voorzetramen.
We hebben over beide auto`s nu een groen gaas net en dat vind ie niet leuk, dus hij laat ze gelukkig met rust.
was wel shit dat hij de Marea ook te grazen nam, net weer helemaal op en top gefixed en gespoten en nu weer krasjes.
Maar ja lekker lang weekend dus zal een kijken wat ik weg kan poetsen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.