Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Regen in Bravo + rammeltje
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
Neuroteck
Ik heb 2 probleempjes :

Als het buiten regent / de auto nat is en ik doe vervolgens het raampje +/- 5 cm open omdat ik een peuk wil roken
Loopt het regenwater door de opening van 5cm zo naar binnen ( op het zwarte gedeelte waar je arm kan leunen gelijk onder het raam )
Behoorlijk storend vooral omdat je vlekken krijgt als het water te lang blijft liggen

Wie heeft dit probleem ook en beter nog wie heeft de oplossing ( op stoppen met roken, emigreren naar Afrika, raam dicht houden na )

2e probleem, als de passagiersstoel onbezet helemaal naar achteren is geschoven en ik rij over een hobbelig weggetje dan rammelt er de hele tijd iets
iemand hier ervaring mee ?
bartmk3
QUOTE (Neuroteck @ Jan 28 2009, 16:52) *
Ik heb 2 probleempjes :

Als het buiten regent / de auto nat is en ik doe vervolgens het raampje +/- 5 cm open omdat ik een peuk wil roken
Loopt het regenwater door de opening van 5cm zo naar binnen ( op het zwarte gedeelte waar je arm kan leunen gelijk onder het raam )
Behoorlijk storend vooral omdat je vlekken krijgt als het water te lang blijft liggen

Wie heeft dit probleem ook en beter nog wie heeft de oplossing ( op stoppen met roken, emigreren naar Afrika, raam dicht houden na )

2e probleem, als de passagiersstoel onbezet helemaal naar achteren is geschoven en ik rij over een hobbelig weggetje dan rammelt er de hele tijd iets
iemand hier ervaring mee ?

Had ik ook altijd last van in mn bravo, maar nooit echt een oplossing voor gezocht/gevonden.
geilbravo hgtje
mischien moet je er eens windafwijzers op zeten dan kan hij open en geen last van regen
Neuroteck
Dat is een soort kap/scherm die je dus aan de zijkant bevestigd ?
Neuroteck
Wat ik heb vergeten te meldenis dat mijn Bravo is voorzien van een skydome, heb zelf het idee dat het hierdoor komt
gerritjan
QUOTE (Neuroteck @ Feb 3 2009, 11:37) *
Wat ik heb vergeten te meldenis dat mijn Bravo is voorzien van een skydome, heb zelf het idee dat het hierdoor komt

Nee, heb een Bravo zonder dome en ook inkomende regen als het raam open gaat.
Ongeveer hetzelfde effect heb je als er sneeuw op de auto ligt en je een deur open doet cry.gif

GJ
Sidharta
Is volgens mij iets wat te catalogeren valt onder LTLWI (Learn To Live With It)

Denk dat wind-deflectors idd een oplossing bieden voor dit probleem, maar echt estetisch is dit volgens mij toch niet.
In principe zou een kleine lip van ong 2mm moeten volstaan aan de voorrand van de venster, maar of dit te vinden, al dan niet zelf te fabriceren is, is nog de vraag. Heb het allessinds nog nergens tegengekomen.

If someone did... let us know
Neuroteck
Kan er mee leven, ( ben ook druk bezig met stoppen met roken ) in mijn ogen wel behoorlijk slordig

Testen ze een nieuwe auto in de ontwerpfase alleen in de Sahara ofzo ?
Sidharta
klaarblijkelijk wel ja.

Vindt het zelf een beetje storend dat bij regen, en gesloten venster, het zicht op de buitenspiegels serieus belemmerd wordt door het water dat over de ruit loopt. En dit laat ook strepen na achteraf.

Denk dat de Bravo hiervoor iets te 'rond' is afgewerkt aan de zijkant, wat het water vrij spel geeft.

Spijtig akkefietje, maar kan rijplezier met de bravo niet drukken smile.gif
Pjottum
QUOTE (Sidharta @ Feb 18 2009, 10:02) *
klaarblijkelijk wel ja.

Vindt het zelf een beetje storend dat bij regen, en gesloten venster, het zicht op de buitenspiegels serieus belemmerd wordt door het water dat over de ruit loopt. En dit laat ook strepen na achteraf.

Denk dat de Bravo hiervoor iets te 'rond' is afgewerkt aan de zijkant, wat het water vrij spel geeft.

Spijtig akkefietje, maar kan rijplezier met de bravo niet drukken smile.gif

Wat je vaak hebt is dat bij de zijkant van het raam, een soort opstaand randje is waarmee het water naar het dak wordt afgevoerd.

Dat je bij regen niet meer kan spiegelen is wel naar, eigenlijk... Maar ja, het oog wil ook wat wink.gif
Sidharta
tja... je kan dit gootje anders zelf uitfrezen... maar wederom .. estetiek..naaah.. better don't.

maar kom..met die vriestemperaturen hebben we der nu ni zo veel last van wink.gif.
En dan nog... gewoon zien dat je sneller als de rest rijdt... dan heb je je spiegels niet nodig smile.gif
Joro
QUOTE (Neuroteck @ Jan 28 2009, 17:52) *

Vandaag even getest: onder de 50 km/h (water loopt naar beneden) en boven de 140 km/h (water vliegt over dak) stelt het probleem zich nauwelijks. Dus enkel peuk roken als je traag rijdt of stevig doorrrijdt. In de vervelende tussenzone (50-140 km/h) skydome op kip zetten om zichtbaarheid in de wagen niet te belemmeren.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.