Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Allerlei problemen
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
UnderAttack
Ik rijd met een 1.9 Multijet.
Er doen zich allerlei problemen voor bij mijn Bravo.
Het grootste ergerlijke probleem luid als volgt. Wanneer ik inparkeer en ik draai links of rechts dan hoor ik een gekraak zolang ik aan mijn stuur draai. Enorm irritant! Ik ben eens gaan luisteren van waar het geluid komt terwijl mijn vriendin aan het stuur draait, en het geluid komt van bij mijn rechtervoorwiel.
Wat ik ook nog heb is als ik draai aan mijn stuur dat er vanonder de beschermkap juist achter het stuur zelf gekraak komt.
En soms heb ik ook last van het volgende; als ik naar links of rechts draai en direct terug draai mijn stuur een soort klop krijgt. Mss is dit normaal maar het voelt toch niet echt lekker aan.

Zijn er mensen die ook één van deze problemen hebben? Of die me kunnen vertellen wat er juist aan de hand is.
Peter1985
hoihoi,

Ik denk dat je homokineten versleten zijn. Als ze beginnen te slijten gaan ze namelijk kloppen als je naar links of rechts stuurt. De ene kant kan iets harder kloppen als de andere kant.

Opzich geen groot probleem, het is een slijtage onderdeel.

mvg

Peter
tamael^
QUOTE (Peter1985 @ Jan 26 2009, 18:11) *
hoihoi,

Ik denk dat je homokineten versleten zijn. Als ze beginnen te slijten gaan ze namelijk kloppen als je naar links of rechts stuurt. De ene kant kan iets harder kloppen als de andere kant.

Opzich geen groot probleem, het is een slijtage onderdeel.

mvg

Peter

denk dat er iets aanloopt bij het draaien. en de klop die je voelt hoor ik vaker bij electrische stuurbekrachtiging. dealer is vragen is de beste optie. met een auto die zo jong is als die van jou zou dat geen moeite zijn.

tamael
Bravo JTD 105 GT
Ik denk idd dat het niet je homokineten zijn. Als je die hoort is het bij het is het meestal bij het optrekken in een bocht ook al houd je je stuur stil. Ik denk dat tamael gelijk heeft. Bij zo een jonge auto zal het vast geen probleem zijn dit bij de dealer te laten checken.

Suc6
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.