Triforce
Jan 21 2009, 19:45
Lekker om 4 uur naar huis dacht ik lekker optijd bij m`n ouders zijn....BZZZ NOT!!!...
Ik startte m`n wagen vanmiddag een berg met herrie er van onder en klap klap klap...auto maar uit gezet ik uitgestapt om te kijken niks onder de motorkap, kijk ik onder m`n auto ligt een dunnesliert van Distri riem dus ik kijk nog eens goed onder de motorkap ligt m`n lager ernaast

ik balen als een stekker komt m`n chef en een collega en die zijn zo vriendelijk om me te helpen bij het wegduwen van de auto naar de weg.
Dus m`n pa gebelt en zijn zo op sleeptouw naar Tholen gereden en word morgen nog gemaakt en zal ook morgen klaar zijn

Grtz Tri
Peter1985
Jan 21 2009, 19:54
hoihoi,
Dat is vervelend. welk blok heb je? Ik dacht te menen dat fiat blokken geen vrij lopers waren. Zijn er geen kleppen krom geslagen?
tamael^
Jan 21 2009, 19:55
QUOTE (Triforce @ Jan 21 2009, 19:45)

Lekker om 4 uur naar huis dacht ik lekker optijd bij m`n ouders zijn....BZZZ NOT!!!...
Ik startte m`n wagen vanmiddag een berg met herrie er van onder en klap klap klap...auto maar uit gezet ik uitgestapt om te kijken niks onder de motorkap, kijk ik onder m`n auto ligt een dunnesliert van Distri riem dus ik kijk nog eens goed onder de motorkap ligt m`n lager ernaast

ik balen als een stekker komt m`n chef en een collega en die zijn zo vriendelijk om me te helpen bij het wegduwen van de auto naar de weg.
Dus m`n pa gebelt en zijn zo op sleeptouw naar Tholen gereden en word morgen nog gemaakt en zal ook morgen klaar zijn

Grtz Tri
pffff, dat word een erg dure. distributie er af betekent meestal minimaal 800 euro schade aan de motor. mocht het een 20V motor zijn nog iets meer want dan heb je een andere kop nodig en mogelijk een paar zuigers.
pijnlijk maar geloof dat je al een tijd een jank hoorde onder de auto.
tamael
Triforce
Jan 21 2009, 20:23
Ja klopt Tamael ik heb toen de laatste keer gepost dat ik een stofzuiger geluid hoorde

maar da ging naar verloop van tijd weer weg dus niks meer aan gedaan maar het is een 20V blok ja en de motor is niet in de soep dat geluk heb ik weer pfoe, maar de prijs viel wel mee ze hebben er effe snel naar gekeken en bleek rond de 100 a 150 euri te zitten maar da was na een snelle kijk dus nou hoop ik morgen meer te horen.
Grtz Tri
tamael^
Jan 21 2009, 20:52
QUOTE (Triforce @ Jan 21 2009, 20:23)

Ja klopt Tamael ik heb toen de laatste keer gepost dat ik een stofzuiger geluid hoorde

maar da ging naar verloop van tijd weer weg dus niks meer aan gedaan maar het is een 20V blok ja en de motor is niet in de soep dat geluk heb ik weer pfoe, maar de prijs viel wel mee ze hebben er effe snel naar gekeken en bleek rond de 100 a 150 euri te zitten maar da was na een snelle kijk dus nou hoop ik morgen meer te horen.
Grtz Tri
dan is het ook niet de distributie die er af ligt. want als die knapt bij een 20V dan heb je de kleppen in de zuigers begraven. mij is dus geleerd dat dat niet zo lekker is voor de motor.
dat valt al met al dan nog mee.
tamael
Rayman19876
Jan 21 2009, 20:55
Hoop dat je er niet teveel aan hebt, zou toch weer zonde zijn van het 20v blokkie, en kost natuurlijk een vermogen.
MVG Raymond
marcelvg
Jan 21 2009, 23:16
was het mss de v snaar
Als je onder de kap het lager kunt zien is het de multiriem inderdaad. De distributieriem zit onder een afdekkap namelijk.
GeMiNi
Jan 22 2009, 08:59
en als dan de riem er af ligt en de dynamo krijgt geen stroom dan kan het blokje er ook gauw mee ophouden
Triforce
Jan 22 2009, 16:34
Ok er is duidelijkheid in de zaak...Rollager van de Multi V-riem ligt eraf en een lager ligt eraf en de kosten worden 230euri...ben ik weer blij mee joepie...maar ja maken die handel en in de verkoop gooien ik ben het beu met deze wagen.
Grtz Tri
Rayman19876
Jan 22 2009, 17:09
Jij hebt ook al zo'n pech met je hgt. Bij mijn wil het ook maar niet lukken hem goed te krijgen, dan weer dit, dan weer dat.
Heel toevallig wordt mijn hgt maandag naar de garage gereden voor eigenlijk een identiek probleem. Er wordt namelijk een spanrol vervangen van de multiriem. Weet ik alvast wat het ongeveer gaat kosten.
Veel success nog
MVG Raymond
Triforce
Jan 22 2009, 17:51
Ik hoop dat je net zoveel geluk als ik heb en dat het minder kost want dit was namelijk een vrienden prijsje omdat deze mensen m`n vader goed kennen

Maar suc6 met de reperatie
Grtz John
Rayman19876
Jan 22 2009, 18:53
De spanrol kost ongeveer 90 ex btw, plus 2 uur arbeidsloon 100 euro , zal het met btw en klein materiaal wel ongeveer dat bedrag worden. Maar bij jouw staat er al meer als 2 ton op de teller toch.
Triforce
Jan 22 2009, 19:02
bij mij staat er nu ongv 221 op en normaal kan die rol 180 mee dus hij heeft het lang vol gehouden vind ik

maar zal jammer genoeg lang duren voor da die klaar is
GeMiNi
Jan 23 2009, 10:15
(@ Rayman) meteen een nieuwe riem monteren denk ik zo?
Triforce
Jan 23 2009, 17:13
Nou mensen de wagen is weer terug focking 250 euri neer gelegt voor da gesodemieter

en die sukkels hadden ook nog m`n accu bijgevult omdat die leeg was...Nou dan kan iemand mij effe uitleggen waarom want van Bergen op Zoom naar Tholen en dan alleen signaal lichten aan en contact aan gaat je accu niet zo snel leeg lijkt mij en het is maar 22km grrr.
Maar topic kan dicht en de wagen gaat de deur uit.
Grtz Tri
_-_Robin_-_
Jan 23 2009, 17:25
Misschien bedoelen ze het water wat in de accu zit (accuzuur)
De moet wel om de zoveel tijd !
Roberto
Jan 23 2009, 17:47
Nu we toch weer bezig zijn met rare geluiden onder de motorkap. Ik heb ook zo'n stofzuigergeluid onder de kap. Nu heb ik mijn snaren en looprollen vervangen maar het is er nog steeds. Is dat bij jou ook het geval??? Wordt er een beetje zenuwachtig van want ik weet niet wat het kan zijn en heb geen zin om me blok in de soep te laten lopen.
Groetjes
Robert
Triforce
Jan 23 2009, 18:32
al naar de dynamo gekeken misschien dat daar het probleem zit anders weet ik het ook niet.
Grtz Tri
Rayman19876
Jan 23 2009, 19:14
QUOTE (GeMiNi @ Jan 23 2009, 10:15)

(@ Rayman) meteen een nieuwe riem monteren denk ik zo?
Ja hij zou nog even kijken. Dat zij ik namelijk ook tegen de monteur. Hij zou even kijken of hij er nog goed uit ziet en anders vervangen. Weet niet of je die gewoon weer terug kan plaatsen, of dat als hij er af is geweest hij er niet meer op mag.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.