Help - Search - Members - Calendar
Full Version: open lucht filter
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
reddevil
Ik heb nu een K&N vervangingsluchtfilter, maar daar ben ik niet echt tevreden over.
Nu wil ik graag een betere oplossing, zoals een openluchtfiltersysteem.
Nu zit ik zelf met twee merken in gedacht: K&N of Green.
Wat zal de beste keuze zijn ten opzichte van het vermogen en het geluid?
Welke verschillen/series heb je?
Ik wil er z'n €100,- aan uitgeven.
Is het makkelijk zelf te doen? Als ik de How-To forum aan moet houden wel. Maar ik heb een 1.4 12v en daar heb je volgens mij met twee stekkertjes te maken die op het filterhuis zijn aangesloten...
Wie heeft er wijze raad voor mij?

The Master:
Je kan geen doen in een titel... smile.gif
evill bravo
ik heb zelf ook een 1.4 12v en de stekkertjes van het filterhuis los koppelen en binnenin bij de filter doen heb zelf een k&n gehad maar heb die zojuist verkocht maar die beviel zeer zekers, en volgensmij is er niet veel verschil tussen green en k&n dus het kan wel!! biggrin.gif
reddevil
waar zijn die stekkertjes eigenlijk goed voor
evill bravo
als ik het goed heb meten die de temperatuur maar ik heb ze allebei los gekoppeld en aan het roze gedeelte terug geklikt en dit erbij in gedrukt in de winter loopt hij iets hoger in de toeren maar na 1 jaar nergens last van net als velen dus geen probleem
reddevil
wat bedoel je met het roze gedeelte? En waarin terug geklikt?
Heb er niet echt veel verstand van namelijk
evill bravo
als je het filterhuis los haalt waar de 2 snoertjes naartoe lopen zie je een rose rondje die heb ik eruit gehaald en er later weer bevestigd aan de 2 stekkertjes zodat deze los ligt en deze bij mijn filter in gedaan.

Als je een universele k&n neemt dan kun je alleen de 2 stekkertjes los halen en die erbij in doen het gaat erom dat hij de luchtstroom meet als ik het goed begrijp dus stekkertjes los halen kap los halen(als je hem in de ruimte van het filterhuis wil hebben) als je hem er rechtstreeks opzet dan hoef je het filterhuis niet weg te halen en gewoon de k&n erop zetten en de 2 stekkertjes erbij in stoppen
reddevil
ga er al wat van snappen...
Bedankt maat.
Maar welk merk zal ik nou nemen?
Is €100,- reeel?
evill bravo
de orginele van k&n voor een fiat is iets van 60 euro dus 100 is te veel voor een open air filter van K&n het beste kun je voor een juiste prijs in het autostyle boek ter indicatie of bij een autozaakje kijken sucses!!(maar hou maar gewoon 60 euro aan want een 75I kit van K&n bestaad er niet voor een 1.4 gewoon de filter erop zetten en dan zelf een slang eronder hangen en ernaartoe laten lopen zodat je het zelfde effect krijgt biggrin.gif
The Master
Ben ff aan zoeke:

Green: 90,53

www.extreme-carshop.nl

K&N kon ik ff niet zosnel vinden... Zal rond de €120 liggen denk ik...

Was t verschil? Nou, vergelijk t met Coca Cola en Pepsi... Allebij goed, coca cola is tikkie beter en veel bekender... Net als K&N... Maar Green dus wel een tikkie goedkoper...
Slider
Ik heb die 2 snoertjes gewoon eraf gehaald. Geen problemen....
Heb trouwens een PiperCross openluchtfilter.
evill bravo
een orginele k&n 75i kit is er niet voor een 1.4 dus de filter zelf kost ongeveer 60 euro
Padlarf
Enne verwacht geen volledige kit bij Green, je krijgt wat op de afbeelding staat: that's it.

K&N is iets duurder maar je krijgt er meer bij. Zie voor volledige K&N 57i kit:

[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=700[/img]

Hier zit dus ook een (welles waar een redelijk simpele) cold-air feed bij[/url]
Padlarf
QUOTE (evill bravo)
een orginele k&n 75i kit is er niet voor een 1.4 dus de filter zelf kost ongeveer 60 euro

ff in de mierenneuk modus: 75i? lol.gif
reddevil
bedankt voor de info.
Ik heb zelf ook nog even rondgekeken.
Ik ga wel tegen het commentaar in, over Green!
Ben zelfs nog goedkoper uit voor een complete set...
Namelijk €82,- maar.
Zie http://www.greenfilters.nl/zoekmach/gkbind....asp?groep=auto
NEO
Hey luitjes,ik heb een tijdje geleden een open luchtfilter in m'n auto laten zetten bij de dealer.
Die hebben een soort van advies gegeven welke ik wel kon nemen.Dat was die van Auto-style de Dynamik,hij was ook niet zo prijzig.
En is ook onderhouds vrij.

Maar dat maakt toch niet veel uit wat voor merk open luchtfilter je hebt
voor je PK's en trekkracht

Groeten NEO
reddevil
bij de dealer zou ik ?150,- kwijt zijn voor het laten inbouwen!
Mij niet gezien dus...
Nu heb ik een greenfilter pakket gekocht speciaal voor mijn fiatje.
Was maar ?82,-, maar moet hem er nu wel zelf inbouwen.
Maar daar leren we weer het een en ander van.
Kwa Pk's/trekkracht maakt het allemaal geen donder uit, want het zal hooguit een pk opleveren of zo.
Alleen een voordeel, hij gaat een veel mooier geluid maken nu!!!
Black Bravo
QUOTE (reddevil)
bij de dealer zou ik ?150,- kwijt zijn voor het laten inbouwen!
Mij niet gezien dus...
Nu heb ik een greenfilter pakket gekocht speciaal voor mijn fiatje.
Was maar ?82,-, maar moet hem er nu wel zelf inbouwen.
Maar daar leren we weer het een en ander van.
Kwa Pk's/trekkracht maakt het allemaal geen donder uit, want het zal hooguit een pk opleveren of zo.
Alleen een voordeel, hij gaat een veel mooier geluid maken nu!!!

Is het toevallig die performancekit van Green :?: ,die heb ik er namelijk ook in zitten. Geeft een lekker geluidje! coool.gif Het plaatsen van de filter is zo gebeurt (hij komt direkt naast je blok), alleen het verwijderen van je oude luchtfilter met alles erop en eraan duurt wat langer.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.