Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bravo start probleem
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Snow IPhoenixI
Hallo allemaal!

Ik heb een Fiat Bravo 1.4 12v en daar heb ik sinds een week dat wanneer ik de auto wil starten
een geluid heb wat ik niet anders kan omschrijven als dat het lijkt alsof je in de muur boort.
De toeren teller schiet omhoog, maar de auto start verder niet.
Als ik geluk heb dat heb ik na vijf tot zeven pogingen eindelijk de auto aan de praat, maar dan blijft
het waarschuwingslampje branden van het inspuitsysteem.

Het lijkt ook alsof het brandstof verbruik toe genomen is.. maar dat weet ik niet zeker.

Ik ben hiermee al naar de garage geweest en deze hebben de auto uitgelezen en daar kwam uit dat de bdp senor
aan vervanging toe was. Deze is sinds gisteren vervangen, maar nu wilde ik vandaag de auto starten en nu heb ik
nogsteeds hetzelfde probleem.

Wat zou het kunnen zijn?? Want iedere keer naar de garage en hun laten kijken wordt onderhand een dure grap (zeker voor mij als studentje..)

Hopelijk heeft iemand van jullie een idee, of weet iemand van jullie wat het is.

Groeten,
Mathijs
tamael^
QUOTE (Snow IPhoenixI @ Jan 13 2009, 10:49) *
Hallo allemaal!

Ik heb een Fiat Bravo 1.4 12v en daar heb ik sinds een week dat wanneer ik de auto wil starten
een geluid heb wat ik niet anders kan omschrijven als dat het lijkt alsof je in de muur boort.
De toeren teller schiet omhoog, maar de auto start verder niet.
Als ik geluk heb dat heb ik na vijf tot zeven pogingen eindelijk de auto aan de praat, maar dan blijft
het waarschuwingslampje branden van het inspuitsysteem.

Het lijkt ook alsof het brandstof verbruik toe genomen is.. maar dat weet ik niet zeker.

Ik ben hiermee al naar de garage geweest en deze hebben de auto uitgelezen en daar kwam uit dat de bdp senor
aan vervanging toe was. Deze is sinds gisteren vervangen, maar nu wilde ik vandaag de auto starten en nu heb ik
nogsteeds hetzelfde probleem.

Wat zou het kunnen zijn?? Want iedere keer naar de garage en hun laten kijken wordt onderhand een dure grap (zeker voor mij als studentje..)

Hopelijk heeft iemand van jullie een idee, of weet iemand van jullie wat het is.

Groeten,
Mathijs

startmotor vervangen. door inductie in startmotor kabels heb je uitslag rpm sensor. de startmotor grijpt niet in de tandkrans van je vliegwiel. waardoor die schuurt/jankt. dit vreet je hele vliegwiel op. als die vervangen moet worden omdat je hiermee door hebt gereden ben je zuur kwa kosten.

startmotor van sloop kost 60 euro ex montage. (bij 1.4 hangt die er lekker achter) als vliegwiel vervangen moet worden ben je ex montage dacht ik 100 euro verder.

montage van vliegwiel kost alleen al zo 400 euro omdat dan vaak de koppeling ook vervangen moet worden.

tamael
Snow IPhoenixI
Oke.. Zelf weet ik niet hoe ik dit allemaal moet doen, dus ik moet er dan hoe dan ook mee naar de garage..
Kan dit worden gerelateerd aan een eerder probleem wat ik heb gehad?

Zo'n drie maanden geleden heb ik gehad dat dedistributie riem er vanaf was gelopen, waardoor er een stuk of 4 kleppen krom waren.
Deze zijn toen hersteld en vervangen waar dat moest.. Was ook een zeer duur grapje..
Maar mocht het te relateren zijn daaraan, dan kan ik mijn verhaal gaan halen bij de garage die dat toen voor mij heeft gefixt niet waar?

Graag jullie reactie.
Groeten,

Mathijs
tamael^
QUOTE (Snow IPhoenixI @ Jan 13 2009, 11:28) *
Oke.. Zelf weet ik niet hoe ik dit allemaal moet doen, dus ik moet er dan hoe dan ook mee naar de garage..
Kan dit worden gerelateerd aan een eerder probleem wat ik heb gehad?

Zo'n drie maanden geleden heb ik gehad dat dedistributie riem er vanaf was gelopen, waardoor er een stuk of 4 kleppen krom waren.
Deze zijn toen hersteld en vervangen waar dat moest.. Was ook een zeer duur grapje..
Maar mocht het te relateren zijn daaraan, dan kan ik mijn verhaal gaan halen bij de garage die dat toen voor mij heeft gefixt niet waar?

Graag jullie reactie.
Groeten,

Mathijs

kan jij niet achterkomen. doet die dat janken vanaf de dag dat je hem van de garage terug had? dan mogelijk wel maar heb je zelf te lang gewacht met reclameren.

Maar van je 1.4 is dus de snaar geknapt. Staat er op het factuur ook dat de krukas lagers zijn vervangen? zo nee ben je over een jaartje weer zuur. die lagers zijn ingeslagen door de klap en zullen oliedruk laten verliezen. hierdoor loopt de cylinderkop kapot.

tamael
Snow IPhoenixI
Op de factuur staat:
- Distributieriem
- Cilinderkop reparatie incl pakkingsset en bouten
- Carter de- en monteren
- Olie+filter
- Koelvloeistof
- Bougies 4x
- Potje reiniger

Wat denk je, want ik laat zo de auto slepen naar de garage en rij er vervolgens zelf ook heen om te praten met ze.

Thanks alvast, groeten,

Mathijs
tamael^
QUOTE (Snow IPhoenixI @ Jan 13 2009, 12:08) *
Op de factuur staat:
- Distributieriem
- Cilinderkop reparatie incl pakkingsset en bouten
- Carter de- en monteren
- Olie+filter
- Koelvloeistof
- Bougies 4x
- Potje reiniger

Wat denk je, want ik laat zo de auto slepen naar de garage en rij er vervolgens zelf ook heen om te praten met ze.

Thanks alvast, groeten,

Mathijs

ze hebben gerepareerd wat er kapot was. ik spreek puur uit mijn ervaring. uit je lijst kan ik btw niet opmaken of ze de waterpomp en spanrol hebben vervangen.

lijkt een beetje op dat reparatie door een niet dealer is uitgevoerd. die heeft gewoon te weinig ervaring met deze blokken om dit alles te weten. denk daarom dat hun niet veel te verwijten valt.

tamael
sjonhead
Ik had ook dat me auto heel moeilijk starte en een mooi kut geluid gaf.
Mijn verbruik was ook heel hoog 1 op 6 opeens. Dus meteen me auto thuis gezet want dat was niet goed.

Ik heb toen mijn bougies eruit gehaald en dan getest allemaal en gekeken welke vonken. Toen bleken er 2 te vonken alleen cilinder 1 en 2. Daarna heb ik mijn kabels op me bobine omgedraaid om te kijken of het aan de kabels of bougies lag. Maar toen deden weer alleen cilinder 1 en 2 het. Dus mijn Bobine was kapot.
Die heb ik vervangen na zo goed heeft i nog nooit gereden moet ik zeggen! Starten in 1x en het motortje wil weer racen zoals die nog nooit heeft gedaan.

Dus ik raad jou ook aan om dit even te testen. Mocht je bobine kapot zijn heb ik nog een werkende liggen. Ik heb er 2 gekocht op de sloop omdat ik dan eventueel een reserve had. Maar ik hoor het wel.
sjonhead
QUOTE (tamael^ @ Jan 13 2009, 12:45) *
ze hebben gerepareerd wat er kapot was. ik spreek puur uit mijn ervaring. uit je lijst kan ik btw niet opmaken of ze de waterpomp en spanrol hebben vervangen.

lijkt een beetje op dat reparatie door een niet dealer is uitgevoerd. die heeft gewoon te weinig ervaring met deze blokken om dit alles te weten. denk daarom dat hun niet veel te verwijten valt.

tamael

Ja dat probleem ken ik. Mijn broertje heeft stages gelopen bij 2 alli bedrijfen en die gasten doen gewoon wat. Maar kennis hebben ze helemaal niet!! Echt af te raden voor iedereen. Gewoon de dealer en anders zelf want dat is echt te gek.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.