Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Stotteren Bravo 1.6
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
camaro
Hallo,

mijn bravo 1.6 uit 2000 stottert bij stationair lopen en wil ook nog wel eens afslaan als ik de koppeling in trap. Nu heb ik hier al gelezen dat er een kans is dat dit de stappenmotor is. Kan het zo zijn dat deze bij mij vast zit aan het gasklephuis?

en zo ja, kan ik dit ook vervangen door een gasklephuis waar de stappenmotor op zit vastgeschroefd?

Alvast bedankt

Groeten

Camaro
tamael^
QUOTE (camaro @ Jan 5 2009, 17:12) *
Hallo,

mijn bravo 1.6 uit 2000 stottert bij stationair lopen en wil ook nog wel eens afslaan als ik de koppeling in trap. Nu heb ik hier al gelezen dat er een kans is dat dit de stappenmotor is. Kan het zo zijn dat deze bij mij vast zit aan het gasklephuis?

en zo ja, kan ik dit ook vervangen door een gasklephuis waar de stappenmotor op zit vastgeschroefd?

Alvast bedankt

Groeten

John

gasklephuis is demonteren en de boel schoonmaken. poort van stappenmotor niet vergeten. denk dat je dan al heel veel onderschept.

tamael
camaro
Halle Tamael

bedankt voor je reactie, maar dit is reeds gebeurt

groeten

camaro
tamael^
QUOTE (camaro @ Jan 6 2009, 19:21) *
Halle Tamael

bedankt voor je reactie, maar dit is reeds gebeurt

groeten

john

ok, dan de vraag van het stotteren bij stationair. klinkt het alsof 1 van de 4 niet mee doet? dan kan het zijn dat er een kapotte injector of bobine is.

dit kan je redelijk goed zien door op te letten of die na starten vlot op toeren komt of dat die eerst moeite moet doen. verder zal die vooral koud erg stoterig op gas reageren als dit aan de hand is. ik weet zo geen snelle en veilige manier hoe je dit even kan controleren. afgasmeting zal dit vrij snel vertellen.

verder eens uit laten lexen of er wieweet een voeler defect is. anders zouden wij het ook niet zo snel weten.

tamael
camaro
Hij loopt af en toe wat moeilijk,

maar indien er een injector kapot is kopt dit dan altijd naar voren bij een afgasmeting?

Groeten camaro
tamael^
QUOTE (camaro @ Jan 8 2009, 18:40) *
Hij loopt af en toe wat moeilijk,

maar indien er een injector kapot is kopt dit dan altijd naar voren bij een afgasmeting?

Groeten John

meestal wel, co en lambda schommelen dan. garage weet zo hoe die dat kan zien.

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.