Pjottum
Dec 29 2008, 10:20
Ik merkte vandaag, niet voor het eerst, dat mijn knipperlichtstengel zo af en toe denkt: nee, ik wil niet! en dan dus weer terug op zijn plaats springt. Niet handig, als je lekker een bochtje om wil gaan. Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik ga er wel even mee langs de dealer, maar vroeg me af of het een feature is..
reddevil
Dec 29 2008, 10:35
Heeft mijn marea ook.
ben er ondertussen aan gewend.
Onze seicento heeft dit ook, dus ik denk dat dit een fiatkwaaltje is....
Gwboes
Dec 29 2008, 10:47
Op de nieuwe bravo zit iets wat ze luxe knipperlichten noemen ofzoiets.
als je de stengel omhoog doet bijna tot het punt waar hij zich vast zet knippert hij 3 keer en gaat hij dan weer uit.
Maar er zijn ook klachten dat het terrugslag mechanisme niet echt goed staat afgesteld. Dus dat hij soms te snel uitgaat en een andere keer weer niet uit wil. Vooral grande puntos schijnen hier last van te hebben.
ps: maak van de D in je signature even JTD, dit staat zo 1990
Pjottum
Dec 29 2008, 11:47
QUOTE (Gwboes @ Dec 29 2008, 10:47)

Op de nieuwe bravo zit iets wat ze luxe knipperlichten noemen ofzoiets.
als je de stengel omhoog doet bijna tot het punt waar hij zich vast zet knippert hij 3 keer en gaat hij dan weer uit.
Maar er zijn ook klachten dat het terrugslag mechanisme niet echt goed staat afgesteld. Dus dat hij soms te snel uitgaat en een andere keer weer niet uit wil. Vooral grande puntos schijnen hier last van te hebben.
Ja, de 3x gebruik ik vaak, maar dattie meteen terugslaat is dus niet zo handig; maar het is dus een fiat kwaal. Naar!
ps: maak van de D in je signature even JTD, dit staat zo 1990

Zo beter?
Heb hetzelfde probleem ! Nog maar sinds kort !
Jep, ook hier een gekend probleem! Toch wel vrij irritant...
Sidharta
Jan 5 2009, 15:59
hier zelfde probleem met rechter...
enneuhm... luxepinker doet ie bij mij 5 keer... ?!?!
Nog geen oplossingen ergens?
QUOTE (Sidharta @ Jan 5 2009, 15:59)

niet 6 dan?
aan, uit, aan, uit, aan, uit.
Alex9719
Jan 5 2009, 22:31
Heeft mijns inziens met het weer te maken....
Nu het kouder is, valt het mij op dat 'ie het vaker doet....
(is niet wetenschappelijk onderbouwd)
Sidharta
Jan 6 2009, 11:31
QUOTE (Gwboes @ Jan 5 2009, 16:22)

niet 6 dan?
aan, uit, aan, uit, aan, uit.

rofl... neen 10 dan

aan uit aan uit aan uit aan uit aan uit

en kwestie van koude.. zou kunnen... zit daar niet iets van rubber mee gemoeid?!?
Merkte het vannochten toevalligerwijs ook voor het eerst op.
En het was behoorlijk koud dus het zou best daarmee te maken kunnen hebben..
Ik vind het ook bloed irritant. Ik heb nog niet echt verschil gemerkt tussen kou of warmte... Ik hou hem wel eens vast om het automatisch afslaan te voorkomen, dan voelt het echt aan alsof ie bijna afbreekt. Is natuurlijk niet zo, maar echt degelijk voelt het niet aan. Maar goed, details!
Sidharta
Jan 7 2009, 15:30
Nog niemand hiermee naar de dealer gestapt???
Moet binnenkort toch binnen. Zal dit dan ook meteen eens vragen.
I'll keep you all informed...
Snowboardfreak
Jan 7 2009, 22:26
Bij mijn bravo (oude type geen 2007 en jonger) ook last van gehad..
echter na het monteren van mijn sportstuur was het verdwenen..
even later (bochtje of 20 mee genomen) sprong hij helemaal niet meer terug.. denk iets afgebroken
maar dat went sneller..
toch tevreden met mijn auto en hij mag nog een paar jaartjes dienst verlenen ..
greats Robert.
Sidharta
Jan 8 2009, 12:12
is idd een klein detail als je wagen voor de rest fantastisch rijdt.
btw... afspraak genomen voor zaterdag dus laat wel iets weten.
[humor mode]
Voorlopige oplossing voor rechts mischien een snelbinder van de fiets tussen binnenspiegel en pookje

... maareuhm dan zit ik met problemen als ik links draai.
[\humor mode]
Sidharta
Jan 12 2009, 10:32
Hi peeps,
zoals gezegd dit weekend eens bij dealer binnengegaan en de vraag van de hendel gesteld betreffende richtingsaanwijzer die niet vasthoud bij rechts afdraaien.
Antwoord = samenvatting van de antwoorden uit dit topic.
1/ is van de koude.
2/ is een Fiat-group kwaaltje (Lancia Delta en Alfa Mito hebben dit ook)
3/ is te wijten aan de rubber die hiervoor gebruikt wordt.
4/ kunnen ze voorlopig niets aan doen.
5/ gingen eens kijken in Italië.
6/ Bla bla bla...
Kortom,
LTLWI.
Gwboes
Jan 12 2009, 17:03
QUOTE (Sidharta @ Jan 12 2009, 10:32)

1/ is van de koude.
2/ is een Fiat-group kwaaltje (Lancia Delta en Alfa Mito hebben dit ook)
3/ is te wijten aan de rubber die hiervoor gebruikt wordt.
4/ kunnen ze voorlopig niets aan doen.
5/ gingen eens kijken in Italië.
6/ Bla bla bla...
Ik denk dat als je hier verder op in gaat je op een gegeven moment het woord "producteigenschap" tegenkomt. Is namelijk het favoriete woordje van de importeur als het om onoplosbare problemen gaat.
Sidharta
Jan 13 2009, 09:06
QUOTE (Gwboes @ Jan 12 2009, 17:03)

Ik denk dat als je hier verder op in gaat je op een gegeven moment het woord "producteigenschap" tegenkomt. Is namelijk het favoriete woordje van de importeur als het om onoplosbare problemen gaat.

lol... dat was punt 6 ... maar was een te lang woord
neen... zonder zeveren... vindt het wel spijtig dat dit op zoveel verschillende modellen voorkomt.
R&D van de fiatgroup laat toch wat te wensen over op dat vlak.
martinus
Jan 14 2009, 11:23
hier klikt de richtingaanwijzer ook niet meer vast als het kouder is dan een graad of 3 onder 0.
wel is uiteraard de "luxe" stand te gebruiken, oftewel: tikje tegenaan en 3x knipper.
Sidharta
Jan 14 2009, 12:22
QUOTE (martinus @ Jan 14 2009, 11:23)

oftewel: tikje tegenaan en 3x knipper.
bizar of ligt het aan de regelgeving van België t.o.v. Nederland. Maar bij julie gaat die luxstand 3x en bij ons 5x.
Strange
maar ja... zie hier niet meteen verandering of verbetering in komen.
Higgens
Jan 16 2009, 16:34
QUOTE (Pjottum @ Dec 29 2008, 10:20)

Ik merkte vandaag, niet voor het eerst, dat mijn knipperlichtstengel zo af en toe denkt: nee, ik wil niet! en dan dus weer terug op zijn plaats springt. Niet handig, als je lekker een bochtje om wil gaan. Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik ga er wel even mee langs de dealer, maar vroeg me af of het een feature is..
Heb precies hetzelfde probleem met mijn Bravo van mei 2008, alleen bij heel koud weer.
Heb inmiddels een afspraak gemaakt bij de dealer.
Wordt vervolgt
ik heb het alleen als ik mijn knipperlicht naar rechts doe, naar links gaat perfect, ook bij kou...
Had er vorig jaar al last van en nu weer, het is al weer over met de huidige temperaturen
Padbuffel
Jan 17 2009, 10:53
QUOTE (Sidharta @ Jan 5 2009, 15:59)

hier zelfde probleem met rechter...
Nog geen oplossingen ergens?
@sidharta, bij mij knippert ie ook 5 x. In het instructieboekje staat 3x, dus ze kunnen m'n bravo weer terugkrijgen :-). zonder gekheid: weet iemand of de hoeveelheid 'automatische knippers' ergens gewijzigd kan worden?
Groeten
Pjottum
Jan 19 2009, 08:38
hm, het lijkt wel aan de temperatuur te liggen, nu doet ie het weer goed. Ik wacht nog op de 30Gm stand, maar ik rij tegenwoordig veel minder. Dus dan eh, kom ik niet bij de garage..
FcBravo
Dec 23 2009, 14:08
hoe is het nu afgelopen? want ik merk het nu ook tijdens de laatste dagen.. gewoon het eerste kwartiertje / 30 minuten dat mijn knipperlicht niet goed werkt.Alleen me luxe stand werkt dan.
Had al gebeld met de fiat dealer en die herkende het probleem niet, maar waren wel zo vriendelijk om het te laten vervangen. (kosteloos.)
Dutchy123
Dec 23 2009, 23:25
Yep,me too
Alleen als het koud is
De Bravo heeft een hekel aan kou(wie niet)
Vd week zelfs mijn blue&me scherm aan het knipperen en onleesbaar bij -5
Dat is gelukkig weer over gegaan
Je merkt het ook aan het starten vd motor
Bij flinke kou heeft hij er iets meer moeite mee
Rickkie
Dec 25 2009, 12:57
QUOTE (martinus @ Jan 14 2009, 11:23)

hier klikt de richtingaanwijzer ook niet meer vast als het kouder is dan een graad of 3 onder 0.
wel is uiteraard de "luxe" stand te gebruiken, oftewel: tikje tegenaan en 3x knipper.
Inderdaad, pas wanneer de temp onder een graad of 3 zit doet ie het niet meer. Maar dan alleen wanneer ik rechtsaf wil! Voor naar links blijft ie wel zitten...
Mark_Bravo
Dec 29 2009, 12:36
Hier hetzelfde probleem, maar alleen met kou. Is na 10 minuten ook wel weg overigens.
Daarnaast vind ik wel dat het rijden van een rotonde met knipperlicht aan niet te doen is. Dan slaat het knipperlicht ook snel uit, al bij een klein beetje terugsturen. Maar ik rij nu inmiddels meer dan 2 jaar in mijn Bravo, dus inmiddels is dat ook alweer gewend.
Ruudje
Dec 29 2009, 13:18
Mijn '08 heeft nergens last van... Kan niet goed zijn dus.
Almere
Dec 30 2009, 10:41
Mijn Bravo T-jet 120pk heeft er ook vanaf het begin last van. Zodra de 1ste vorst aanval er aan komt , is de richtingaanwijzer van slag. Is gelukkig het enige probleem in de kou. Mijn lieffie start elke ochtend zonder problemen. Ben wel blij dat ik er voor net nieuwe banden onder heb ( na 33.000 km).
forzanah
Jan 8 2010, 11:54
Heb gemerkt dat het bij mijn 120 pk T-Jet ook alleen is bij kou, normaal geen centje pijn. Ach dat maakt een Italiaanse auto rijden juist zo leuk
Viper®
Mar 31 2010, 10:35
Same here
Het nogmaals goed aandrukken werkt vaak wel
Als dit nou een officieel erkent probleem is bij Fiat kunnen we dit mooi gebruiken mochten we ooit bekeurd worden voor het niet gebruiken van de richtingaanwijzer
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.