Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Schade...
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
fixxerr1
Goedenavond,

Vandaag een ongeluk gehad met mijn bravo frontaal in de zijkant van een Corsa.
Reed in Amsterdam op de HugodeGrootstraat met een normale gang van +/- 50km/h.
Rechts kwam een Corsa uit een straat vandaan die geen voorrang had.
En het leek even dat ze me gezien had en stopte netjes op de stoep.
Waarop ik dus doorrijd met dezelfde snelheid 50km/h.
Toch besloot de bestuurder van de Corsa op het laatste moment er nog eventjes voor te glippen.
Ik denk persoonlijk dat ze mij niet gezien had en net de verkeerde kant op rgekeken had toen ze weg op draaide.
Zelf zei de bestuurder van de Corsa dat ze dacht dat ze het makkelijk zou halen en niet verwacht had dat ik er zo snel al zou zijn!
Weet toch echt bijna zeker dat ik in ieder geval niet harder reed als 55km/h en denk dan ook dat mevrouw haar inschattings vermogen niet goed was.
Afijn, Ik probeerde haar nog te ontwijken maar het had geen zin meer. Ik knalde met een hele kleine snelheid in haar zijkant.
Maar de schade is enorm!

Voor wat ik kon zien:

- Moterkap + Grill
- Zijscherm (alleen linksvoor)
- 2 nieuwe koplampen (marea)
- Bumper
- Radiator

Maar iedereen is ongedeerd gebleven en alles netjes afgehandeld.

Nu heb ik nog wel een vraag aan de mensen hier op ;t forum.
Ik ben niet zo bekend met ongelukken en de hele procedure hiervan.
Misschien dat iemand nog tips heeft of andere dingen ik hoor het graag want ik wil deze auto graag blijven rijden.
Kwa geld terug krijgen, je auto in onderdelen verkopen en je dagwaarde krijgen. Wat zijn de opties...

Hier nog wat foto's.. Ik denk dat ie total loss is maar dat zal volgende week blijken..

Echt dat je met zon kleine snelheid tot impact zon grote schade kunt behalen! Bravo! nopompom.gif

EDIT BY DD
fotos werkend gemaakt wink.gif

Dankjewel wink.gif
FMC WEEKEND
das niet zo mooi man

sterkte en hoop dat je er niets aan overhoud hou je nek in de gaten iig

succes met de afhandeling iig
tamael^
QUOTE (fixxerr1 @ Dec 21 2008, 20:31) *
Goedenavond,

Vandaag een ongeluk gehad met mijn bravo frontaal in de zijkant van een Corsa.
Reed in Amsterdam op de HugodeGrootstraat met een normale gang van +/- 50km/h.
Rechts kwam een Corsa uit een straat vandaan die geen voorrang had.
En het leek even dat ze me gezien had en stopte netjes op de stoep.
Waarop ik dus doorrijd met dezelfde snelheid 50km/h.
Toch besloot de bestuurder van de Corsa op het laatste moment er nog eventjes voor te glippen.
Ik denk persoonlijk dat ze mij niet gezien had en net de verkeerde kant op rgekeken had toen ze weg op draaide.
Zelf zij de bestuurder van de Corsa dat ze dacht dat ze het makkelijk zou halen en niet verwacht had dat ik er zo snel al zou zijn!
Weet toch echt bijna zeker dat ik in ieder geval niet harder reed als 55km/h en denk dan ook dat mevrouw haar inschattings vermogen niet goed was.
Afijn, Ik probeerde haar nog te ontwijken maar het had geen zin meer. Ik knalde met een hele kleine snelheid in haar zijkant.
Maar de schade is enorm!

Voor wat ik kon zien:

- Moterkap + Grill
- Zijscherm (alleen linksvoor)
- 2 nieuwe koplampen (marea)
- Bumper
- Radiator

Maar iedereen is ongedeerd gebleven en alles netjes afgehandeld.

Nu heb ik nog wel een vraag aan de mensen hier op ;t forum.
Ik ben niet zo bekend met ongelukken en de hele procedure hiervan.
Misschien dat iemand nog tips heeft of andere dingen ik hoor het graag want ik wil deze auto graag blijven rijden.
Kwa geld terug krijgen, je auto in onderdelen verkopen en je dagwaarde krijgen. Wat zijn de opties...

Hier nog wat foto's.. Ik denk dat ie total loss is maar dat zal volgende week blijken..

(kreeg de foto's niet werkend?)

http://img515.imageshack.us/my.php?image=image0008ni8.jpg

http://img139.imageshack.us/my.php?image=image0009nk3.jpg

http://img139.imageshack.us/my.php?image=image0010us4.jpg

Echt dat je met zon kleine snelheid tot impact zon grote schade kunt behalen! Bravo! nopompom.gif

zonde man. links voor is de kreukelzone aangesproken. ben bang dat die total is. iig echt heftige schade.

ben blij dat jullie zelf niets hebben.

tamael
reddevil
ziet er slecht uit voor de bravo.
Leef met je mee hoor. Sterkte!
fixxerr1
Ja ben bang dat ie ook total loss is... En m'n nek idd zal ik in de gaten houden (heb er wel lichtjes last van) het was een klapje van niks.. M'n airbag is ook niet eens uitgeairbagged! emo.gif Nja, misschien is het te overzien... net vandaag gepoetst nieuwe bumpers en Achterklep + spoiler weet ik het allemaal (Bedankt nog he Jorre!) En dan dit cry.gif
Dutch Dimension
Weet haast wel zeker dat deze totallos verklaart word nopompom.gif

Houd zeker je nek goed in de gaten ,of ga voor de zekerheid morgen zoiezo even langs de doktor wink.gif

Sterkte verder kerel
bartmk3
Is idd total-loss. Hopen dat de verzekering een goede prijs geeft. Als je nog interesse hebt in een andere bravo... ik verkoop de mijne wink.gif
forbidden
oei oei oei, nou gelukkig heb je zelf (en de anderen) nix.

succes met de afhandeling
Mevr Brooklyn
Jij krijgt (wanneer, dat ligt aan hoe je de auto hebt verzekerd hebt) de dagwaarde uitgekeerd van de auto.

Maar dat je er afscheid van kan nemen is wel zeker. Zorg wel dat je alles eraf haalt voordat hij naar op opkoper gaat.

Suc6 Ciao Evelien
fixxerr1
QUOTE (Snow-Flake @ Dec 22 2008, 12:36) *
Jij krijgt (wanneer, dat ligt aan hoe je de auto hebt verzekerd hebt) de dagwaarde uitgekeerd van de auto.

Maar dat je er afscheid van kan nemen is wel zeker. Zorg wel dat je alles eraf haalt voordat hij naar op opkoper gaat.

Suc6 Ciao Evelien

Oke bedankt voor de tip! ik ga zoveel mogelijk onderdelen eraf halen hij is net binnengekomen.
Dus ga de schade nog een keer goed bekijken. Foto's volgen!
Logan
Succes met het afhandeling Fixxerr1!
fixxerr1
Hier de beloofde foto's! Auto was al snel bij een autoschadebedrijf bij mij in de buurt.
Viel me alles mee. Goed geregeld. Je wordt er natuurlijk nooit beter van. Dat is 1 ding wat zeker is.
Val nu eventjes in een persoonlijke kredit Crisis loser.gif

Vandaag m'n velgen eronderuit gehaald en alle audio en persoonlijke spulletjes.
En dan vandaag toch een traantje gelaten toen ik hem zo zag staan.. Echte liefde nopompom.gif cry.gif

Zitten ook nog wat foto's bij waar je de schade niet op kunt zien. Maar dat maakt niet uit toch?
Weet dat jullie gek zijn van foto's wink.gif

bedankt voor jullie medeleven worshippy.gif
Psycho
QUOTE (fixxerr1 @ Dec 22 2008, 17:42) *
Viel me alles mee. Goed geregeld. Je wordt er natuurlijk nooit beter van. Dat is 1 ding wat zeker is.

Alle schade's kun je beter van worden... Maar het lig eraan hoe het word aangepakt...

maar het blijft altijd zeer vervelend...
fixxerr1
QUOTE (Psycho @ Dec 22 2008, 18:30) *
Alle schade's kun je beter van worden... Maar het lig eraan hoe het word aangepakt...

maar het blijft altijd zeer vervelend...

Ja ik had er beter van kunnen worden.. Maar in dit geval is het niet zo.
Had blij geweest als die net niet totall loss was.
Dan had ik me voorkantje lekker nieuw in de lak thumbsup.gif
Maar in dit geval is het meer dan ellende. En zal ik dus echt op zoek moeten naar een nieuwe bak!
fixxerr1
Even een update: krijg volgend jaar 5januari te horen wat de dagwaarde is.
Zal niet veel zijn maar er komt geen bravo/a of marea voor terug.
Zal nog wel eventjes actief blijven hier op 't forum want heb nog wat spulletjes te koop.
Onder andere een setje velgen met 4 gloednieuwe banden, achterbumper, achterklep, middentunnels bravo/a, spiegels elektrisch + spiegelhouders en kapje binnenkant.
Bravo lampen (dus de niet heldere versie), grill voor moterkap. Als er interesse is in 1 van deze dingen kunnen jullie alvast een pmetje sturen.
maar daar binnenkort eventjes een topic voor aan.

Er komt over een paar maandjes een alfa 156 voor terug dus we blijven wel italiaans! cheerlie-ud.gif

Gr, Fixxerr

UITVERKOOP KLIK HIER
HJ2
Zonde!

Je had ook een been of zo in de kreukels kunnen hebben.... DIt is toch echt wel beter!
De een z'n dood... Wat heb je voor velgen en banden? Ik zoek nog wat voor van de zomer ;-)

Kun je me een PMmetje sturen?

Cheers en sterkte (en plezier met het zoeken naar de alfa!)
HJ2
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.