Help - Search - Members - Calendar
Full Version: versnellingsbak ontploft
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
ultrasoon
2 dagen geleden reed ik naar huis van bij mijn vriendin geweest te zijn.
Ik stond aan het stoplicht wilde optrekken maar dat lukte niet! een hoog toerental niet vooruit komen met als het einde een harde knal en veel rook!
mijn koppelings pedaal blleef in de onderste stand staan en de auto wilde niet meer starten.
Met veel moeite heb ik hem aan de kant geduwd en ben naar huis gelopen.
S'morgens meteen weer terug naar mijn auto, er zat al een pakeer boete van 60 euro op want hij stond op een bus baan.... kreeg hem echt niet verder dan dat frown.gif
Na een tijdje rond gekeken en proberen iets te doen stopt er een motor agent hij heeft mij geholpen de auto op een pakeer terein te zetten en raade mij aan tegen de boete in bezwaar te gaan... ga ik zeker doen alhoewel ik daar weinig vertrouwen in heb!
Auto naar huis gesleept met de hulp van een vriend en thuis eens verder gekeken! ik had nog nooit zoiets gezien! mijn versnellingsbak is gewoon ontploft overal olie en stukjes metaal! en een groot gat in de bak waardoor je de tandwielen gewoon ziet zitten.

Erg balen als je weet dat ik nog geen half jaar geleden de koppeling heb laten vernieuwen voor ongeveer 400,-
Deze nieuwe koppelings set zal nu ook wel naar de klote zijn.

Maar heb even rond gekeken en gebeld en kan mijn auto laten maken voor 800,- daarvoor word hij opgehaald en word en een gereviseerde bak onder gehangen en als het moet ook een nieuwe koppelings set geplaatsd. een duur grapje maar volgens mij geen slechte deal????
Dutch Dimension
Damn das wel kut

Maar 800 lijkt me idd redelijk goede prijs
tamael^
QUOTE (Dutch Dimension @ Dec 19 2008, 17:44) *
Damn das wel kut

Maar 800 lijkt me idd redelijk goede prijs

als het een 1.4 is dan is je diffentieel ontploft. dan is zeer waarschijnlijk je bak, koppeling en viegwiel kapot. ben bang dat je allerlij bijkomend ekosten gaat krijgen.

een kale gereviseerde 1.4 bak kost over het algemeen al 600 euro namelijk, hoesen en olie 50 bij elkaar en koppeling 150.

maarjah, wieweet is het iemand die het voor de hobby doet.

tamael
ultrasoon
QUOTE (tamael^ @ Dec 19 2008, 20:11) *
als het een 1.4 is dan is je diffentieel ontploft. dan is zeer waarschijnlijk je bak, koppeling en viegwiel kapot. ben bang dat je allerlij bijkomend ekosten gaat krijgen.

een kale gereviseerde 1.4 bak kost over het algemeen al 600 euro namelijk, hoesen en olie 50 bij elkaar en koppeling 150.

maarjah, wieweet is het iemand die het voor de hobby doet.

tamael

Het gaat om een 1.2

Maar ik heb de garage gesproken en voor de bak (een gereviseerde) rekend hij 400 euro
voor de koppeling 50 euro maar dat word dan een goede maar gebruikte ophalen van de auto 60 euro
En 800 all in wat ik zelf denk dat niet echt slecht is.
lykel sok
QUOTE (ultrasoon @ Dec 20 2008, 02:49) *
Het gaat om een 1.2

Maar ik heb de garage gesproken en voor de bak (een gereviseerde) rekend hij 400 euro
voor de koppeling 50 euro maar dat word dan een goede maar gebruikte ophalen van de auto 60 euro
En 800 all in wat ik zelf denk dat niet echt slecht is.

idd geen slechte deal. Gelijk doen zou ik zeggen
tamael^
QUOTE (lykel sok @ Dec 20 2008, 11:32) *
idd geen slechte deal. Gelijk doen zou ik zeggen

meteen doen zou ik zeggen. dit zijn echt goede prijzen. ik weet wat er normaal voor dat spul gevraagd word.

tamael
ultrasoon
QUOTE (tamael^ @ Dec 20 2008, 15:06) *
meteen doen zou ik zeggen. dit zijn echt goede prijzen. ik weet wat er normaal voor dat spul gevraagd word.

tamael

Nou de reparatie is klaar! Tamael had gelijk er was een boel meer kapot!

Ze hebben vervangen! de versnellingsbak (gereviseerd), koppelingsplaat en druk groep (nieuw), start motor (gebruikt) stofhoezen van de assen binnenzijde!
(nieuw) ze hebben de radiator gerepareerd die was door metaal delen bij de exlosie gaan lekken! en de uitlaat is dicht gelast dit was iets wat ze tussen door hadden opgemerkt de versnellings bak olie is natuurlijk vervangen en er zit niewe koel vloeistof in! ik had nog nooit zo'n ravage gezien en zij ook niet.

Mijn auto rijd weer prima en ik heb een half jaar garantie moet eerlijk zeggen dat hij nog nooit zo goed geschakeld heeft en ook nog nooit zo licht heeft gekoppeld!

Kreeg mijn auto gewoon mee terwijl ik daar niet kon pinnen! ik mag het bedrag overmaken op hun rekening en omdat ze het zo goed en klant vriendelijk doen zal ik dat zeer zeker doen! ik vind het heel netjes en van zeer goed vertrouwen!

Totale kosten zijn geworden 1100 euro daarvoor hebben ze zelf mijn auto opgehaald in Tilburg en naar Heesch gebracht niet leuk natuurlijk maar als ik kijk wat ze er allemaal voor hebben gedaan? heel netjes!!!

De mannen staan hier trouwens op het Forum en hebben hier een profiel! ik kan ze zeer zeker aanraden!

Het zijn de gebroeders Schoones uit Heesch! echt klasse !!!! en dit alles heeft heeft nog geen 3 dagen geduurd
tamael^
QUOTE (ultrasoon @ Jan 8 2009, 22:44) *
Nou de reparatie is klaar! Tamael had gelijk er was een boel meer kapot!

Ze hebben vervangen! de versnellingsbak (gereviseerd), koppelingsplaat en druk groep (nieuw), start motor (gebruikt) stofhoezen van de assen binnenzijde!
(nieuw) ze hebben de radiator gerepareerd die was door metaal delen bij de exlosie gaan lekken! en de uitlaat is dicht gelast dit was iets wat ze tussen door hadden opgemerkt de versnellings bak olie is natuurlijk vervangen en er zit niewe koel vloeistof in! ik had nog nooit zo'n ravage gezien en zij ook niet.

Mijn auto rijd weer prima en ik heb een half jaar garantie moet eerlijk zeggen dat hij nog nooit zo goed geschakeld heeft en ook nog nooit zo licht heeft gekoppeld!

Kreeg mijn auto gewoon mee terwijl ik daar niet kon pinnen! ik mag het bedrag overmaken op hun rekening en omdat ze het zo goed en klant vriendelijk doen zal ik dat zeer zeker doen! ik vind het heel netjes en van zeer goed vertrouwen!

Totale kosten zijn geworden 1100 euro daarvoor hebben ze zelf mijn auto opgehaald in Tilburg en naar Heesch gebracht niet leuk natuurlijk maar als ik kijk wat ze er allemaal voor hebben gedaan? heel netjes!!!

De mannen staan hier trouwens op het Forum en hebben hier een profiel! ik kan ze zeer zeker aanraden!

Het zijn de gebroeders Schoones uit Heesch! echt klasse !!!! en dit alles heeft heeft nog geen 3 dagen geduurd

mooi at het goed gekomen is. wel idd meer geld geworden als je eerst verwachte.

maar hij is klaar, aangezien hij heel licht koppeld kan je er van uit gaan dat ze erg goed werk geleverd hebben.

tamael
ultrasoon
QUOTE (tamael^ @ Jan 9 2009, 02:08) *
mooi at het goed gekomen is. wel idd meer geld geworden als je eerst verwachte.

maar hij is klaar, aangezien hij heel licht koppeld kan je er van uit gaan dat ze erg goed werk geleverd hebben.

tamael

Ik verwacht altijd dat het meer gaat kosten! want als je zelf zecht dat iets kapot is vind de garage altijd meer!
Maar buiten dat! hij schakeld prima beter dan ooit heb nog nooit zo'n lichte koppeling gehad! alleen 1 min punt... ik moet weer terug! de vesnellings bak lekt olie! frown.gif
Dus helaas nog niet klaar!.... ik hield de radiator in de gaten omdat die was gerepareerd heb een doek onder mijn auto gelegd maar te hoogte van de versnellingsbak lekt hij .. een nu in dit koude weer een olie die vrij dik is en erg stinkt!
Neem aan een hydraulische olie uit de bak? het is erg moeilijk kijken zonder brug!!
Ik ga wel even terug! zal wel een lekke pakking zijn! wat ik trouwens wel minder vind! de bak is echt anders! de auto trekt veel harder maar moet voor 120 km per uur ook 500 toeren meer maken!
brave 1.4 driver
ik hen dat dus vorige week ook meegemaakt frown.gif
ook mijn versnellingsbak is gewoon ontploft overal olie en stukjes metaal! en een groot gat in de bak.
terwijl er nog niet lang geleden er veel aan is gebeurt.
drukgroepset 158.20
versnellingsbakolie 1.75L 15.75
uitlaat voorpijp (gebruikt) 65.00
middendemper en achterdemper (gebruikt) 65.00
achterdemper ophangrubber 3.30
pakking voorpijp/katalysator 3.80
pakking voorpijp/spruitstuk 12.50
div klein materiaal 10.00
totaal materialen 333.55
milieuheffing over materialen (2.5%) 8.34
totaal materialen incl milieuheffing 341.89
werk uren à 30.00 240.00
totaal incl BTW 692.45

een auto is duur in onderhoud maar als dit om de 1.5 maand moet confused.gif
iemand een idee wat ik hier mee aan moet
tamael^
QUOTE (brave 1.4 driver @ Apr 14 2009, 22:18) *
ik hen dat dus vorige week ook meegemaakt frown.gif
ook mijn versnellingsbak is gewoon ontploft overal olie en stukjes metaal! en een groot gat in de bak.
terwijl er nog niet lang geleden er veel aan is gebeurt.
drukgroepset 158.20
versnellingsbakolie 1.75L 15.75
uitlaat voorpijp (gebruikt) 65.00
middendemper en achterdemper (gebruikt) 65.00
achterdemper ophangrubber 3.30
pakking voorpijp/katalysator 3.80
pakking voorpijp/spruitstuk 12.50
div klein materiaal 10.00
totaal materialen 333.55
milieuheffing over materialen (2.5%) 8.34
totaal materialen incl milieuheffing 341.89
werk uren à 30.00 240.00
totaal incl BTW 692.45

een auto is duur in onderhoud maar als dit om de 1.5 maand moet confused.gif
iemand een idee wat ik hier mee aan moet

als bij een 1.2 of 1.4 een koppeling gaat vervangen worden haal ik altijd de bak er helemaal onder weg. dit omdat ik het differentieel ook inspecteer. die is bij die bakken nu eenmaal zwak. een merkloze garage weet het niet en dat is net het verschil tussen een liefhebber en garagehouder die het klaar maakt.

het differentieel knapt btw omdat ze de assen er uit hebben gehad en dus kracht op de kroonwieltjes gezet hebben. deze zijn erg zwak en zullen dan ook in stukjes breken. met de bekende gevolgen.

tamael
brave 1.4 driver
QUOTE (tamael^ @ Apr 15 2009, 17:28) *
als bij een 1.2 of 1.4 een koppeling gaat vervangen worden haal ik altijd de bak er helemaal onder weg. dit omdat ik het differentieel ook inspecteer. die is bij die bakken nu eenmaal zwak. een merkloze garage weet het niet en dat is net het verschil tussen een liefhebber en garagehouder die het klaar maakt.

het differentieel knapt btw omdat ze de assen er uit hebben gehad en dus kracht op de kroonwieltjes gezet hebben. deze zijn erg zwak en zullen dan ook in stukjes breken. met de bekende gevolgen.

tamael

dus in theorie kan ik dus de kosten op hun verhalen dus.
want bij mij bleek dus een kleine tandenring er afgeknald te zijn en die is tussen de grotere tanden gekomen en omgetoverd tot een projectiel in m`n versnellingsbak met een gat die groter is dan een pakje malboro duh.gif
tamael^
QUOTE (brave 1.4 driver @ Apr 16 2009, 23:16) *
dus in theorie kan ik dus de kosten op hun verhalen dus.
want bij mij bleek dus een kleine tandenring er afgeknald te zijn en die is tussen de grotere tanden gekomen en omgetoverd tot een projectiel in m`n versnellingsbak met een gat die groter is dan een pakje malboro duh.gif

geen idee. bewijs jij maar dat ze hadden moeten vertellen dat dit kon gebeuren. als je dat niet kan heb je weinig kans. maar kleine tanden ring. klinkt als een geknapte syngromesh. in dat geval is het je eigen domme schuld dat die geknapt is. doorrijden met versleten koppeling is moordend voor de bak.

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.