Na een aantal maanden jullie forum met veel plezier gelezen/gereageerd te hebben leek het me wel tijd me eigenlijk even voor te stellen. Ik ben Robert, 24 jaar, samenwonend in Rijswijk (naast Den Haag) met mijn vriendin Linda. Als beroep ben ik adviseur op energiegebied (energiebesparing van huidige bouw, maar ook conceptstudies voor nieuwbouw).
Genoeg over mij..nu het interessante deel
Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn Opel Corsa '93 ingeruild voor een Fiat Brava uit 2002 met toendertijd ongeveer 63.000 op de teller. In de showroom viel ik meteen op het model, de meegespoten bumpers, het motortje (1.6 16v 103 pk ipv me corsa met een 1.4i met 60 pk) en de mogelijkheden!
Hem net gekocht ben ik meteen opzoek gegaan naar het een en ander, immers was mijn corsa ook niet standaard meer (geblindeerd, ander uitlaat/inlaat systeem en voorzien van 500 Watt RMS aan muziekvermogen) en kon de Brava met een veel beter jaartal om investeringen op los te laten niet achter blijven.
Net me portomonaie geleegd ben ik eerst begonnen met de functionele zaken. Speakers achter vervangen, klinken veel zuiverder en door de gevoeligheid van deze prima aan te sluiten op de standaard radio.
Vervolgens heb ik zelf Xenon in de auto ingebouwd, dit om mijn nachtblindheid tegen te gaan en ja natuurlijk..voor de looks!
Tussendoor is de auto nog voorzien van een mooie zichtbare spoiler achterop!
De volgende stap was er toch een ander geluidje uit te krijgen en heb de middendemper laten verwijderen en een andere sportuitlaat laten monteren..heerlijk dat geluid!!
Maar..alleen geluid zonder power gaat niet samen..en heb dus een viper kit laten plaatsen tezamen met een wervel rooster in me inlaat. Het wervel rooster zit net voor de gasklep en zou moeten zorgen dat de lucht gaat wervelen en hierdoor de lucht en brandstof beter te mengen en te verspreiden over de cilinderkoppen. Dit bespaard brandstof en geeft onderin wat meer kracht. Al met al was deze verbetering voelbaar en wil niet meer zonder! Me 5e versnelling was eerst een overdrive, maar voelt nu daadwerkelijk ook echt als een versnelling!
Daarna moest het oog weer even wat nieuws krijgen en heb de gehele auto netjes rondom gelijkmatig laten blinderen. Helaas valt dat niet zo op bij een donkere auto, maar toch staat het best chique!
In de auto is het ook niet allemaal standaard meer, er liggen aluminium matten in, de binnenverlichting is groen, onder de voorstoelen zit ledverlichting, de achterklep heeft een aantal led buisjes (groen) gekregen en wat wil audio zonder een goede bass?! Dus ook een dikke woofer (met versterker/condensator) kon niet ontbreken!
De plannen voor de toekomst zijn:
- voor gril aanpassen (logo weghalen)
- 17'' chrome velgen en wellicht dit chrome doortrekken naar bv handgrepen/voorgril
Kortom een mooie verandering voor de auto in 1 jaar, beloofd wat voor aankomend jaar!
Gegroet,
Robert
p.s heren bedankt tot zover met alle bruikbare zeer interessante info gevonden op dit forum!!!!

Helaas heb ik nog geen nieuwe foto's met de blindering op de auto. EN die groene band is verwijderd, hier zit nu een nette blindeerstrook op!