Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Airbag probleem
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Dream Hitchers
frown.gif Wie kan en heeft een oplossing men airbag van men Fiat Bravo 12v '96.Heeft een grote keur
Ben bij een fiat dealer geweest om te vragen waarom het lampje brande, is een paar keer goed gegaan na het resetten van de computer.
Alleen nu wil het niet meer gereset worden "MOET" een nieuwe computer in voor men airbag :?
Kosten daar van: is 500 euries en daar schrok ik ff van :shock:
Wie heeft er tips voor me of een oplossing.

Groetekes Geert

(The Master:

Moved, tis geen how-to maar een vraag/probleem smile.gif)
Slider
Oplossing 1: Nieuwe computer... veel geld
Oplossing 2: Nieuw draadje naar relais ofsow, weet niet precies welke het is maar blijft duur
Oplossing 3: Zelf computer resetten dmv. accu eraf en als dat niet helpt, LEDje stuk maken.

Tis maar net wat je er voor over hebt. Veel voorkomend probleem.
Ik heb een kapot airbag ledje....
Russchema
He ik heb pas een brava 1.6 SX van me opa overgekocht, en ik heb hetzelfde probleem, me opa heeft hem nooit vervangen, omdat ie altijd zei van "vroeger hadden ze ook geen airbags, dus nu heb ik ze ook niet nodig". biggrin.gif Maar nu weet ik niet eens zeker of er bij een airbag inzit, maar dat lampje brand wel continue.

Heb er verder eigenlijk geen last van, volgens me pa is het duur om dat te laten reprareren, dus ik laat het mooi branden.
Green Fantasy
je ken het zo zien of je een airbag heb. ten eerste kijk op je stuur!!!!! als er airbag op je stuur staat zit er een airbag in.

ten tweede aan de passasierskant ken er ook een airbag zitten!!!!! ook daar zou het dan weer op moeten staan. net zoals bij mij

succes
Russchema
Ja in dat geval heb ik hem alleen links maar ik wist niet cker of er daad werkelijk 1 in zit, en of hij het nu doet doordat het rode lampje brand.
Maar al zou het niet doen dan laat ik het mooi zitte zo, want het geld heb ik er niet voor over, gordel vind ik wel zat. smile.gif
ad traets
Ik heb hetzelfde vorig jaar meegemaakt, lampje bleef branden , na resetten, het bleek dat het aan de "clockspring lag :shock: ", hierop een nieuwe laten plaatsen kostte 150 euris, persoonlijk vindt ik het wel waard, stel je krijgt een ongeluk en je ramt met je hoofd op het stuur dan zijn die 150 euris zo vergeten, maar dat is mijn mening, ik hoop je hiermee geholpen te hebben, groeten biggrin.gif
Dream Hitchers
hadden ze vroeger dan ook airbag NOT.
dan hoeft het nu ook niet puh2.gif
Russchema
idd, zo belangrijk is die airbag niet.
ad traets
tja veel mensen op de motor vinden goede kleding ook niet nodig en zijn af en toe al tevreden met een tshirt en een korte broek, totdat ze die kleding een keer nodig hadden en nu met de nodige littekens lopen. :shock:

Ik denk dat als je nu de airbag die kapotgaat niet belangrijk vindt, wat is er dan daarna aan de beurt, verder denk ik dat er heel veel geld uitgegeven wordt aan spoilers, leuke lampjes, remmen met een diameter van een meter, enz maar probeer voor jezelf uit te vinden wat belangrijker is, ik denk dat je eerlijk gezegd zelf ook het antwoord wel weet.

Greetings
Slider
Voor zover ik heb begrepen is het alleen het ledje wat stuk gaat. Niet de airbag zelf. Ik meen een keer een topic voorbij hebben zien komen met een airbag die gesprongen was bij een ongeluk waarvan het ledje het ook niet meer deed. (stukgemaakt)
Dream Hitchers
ja das waar maar stiekem ben ik ook wel op zoek naar een nieuwe computertje hoor puh2.gif
MpDay
Even 2 the point:

ik heb m'n complete dashboard verbouwd, want alle verlichting is blauw met rood geworden.

MAAR, sindsdien blijft er inderdaad een blauw ledje van de Airbag branden.
Boeit mij verder niet, maar de mannen van de APK???

Zien ze dit? Zeggen ze hier iets van? Is het van toepassing dat het ledje UIT moet zijn om een goede keuring te krijgen??

Dat vin ik iets belangrijker dat dat ie werkt ja of nee smile.gif
Dream Hitchers
heb je wel gelijk aan ja mijn auto gaat aanstaande woensdag weer door de APK men kameraad is 2 weken geleden aan de knutsel geweest met men auto en hij zei door de apk komt hij wel ook al brand je airbag lampje ik blij.
Dus het is geen probleem.

Greetings BravoDriver Aka Geert
SNEEKY
zeg tegen je dealer dat ie eerst es de airbag-stekkers onder de zetel moet uittrekken en terug in,dan kan je de fout wissen :wink:
Meestal ligt daar het slechte contact
Dream Hitchers
ik ben met men auto naar de FIAT dealer geweest die kwamen ermee dat ik een nieuwe airbag computer moest aanschaven haha ik zei dat gaat geld kosten.<
men kameraad zei al we hebben de test al 3 keer gedaan alleen het helpt niet airbag hadden ze toen ook niet maar door de apk komt hij wel no problemo
latin spirit
sorry voor het omhoogkicken van een oud topic jongens, maar ik heb dus hetzelfde probleem, airbag lampje ging branden, computer gereset en nu komt de dealer aan met de computer vervangen frown.gif

maar goed als ik nu lees dat je het airbag lampje stuk kan maken en dat alles gewoon blijft werken dan doe ik dat gewoon. hoe kan je dat doen? ik ben dus totaal niet handig. wat zou dat kosten als ik dat de dealer laat doen?

groetjes
Michel
vanballen
Je kan toch gewoon het kabeltje van de airbag opzoeken en doorknippen?

Dan is het lichtje uit. Ik zou het echter zelf niet echt een lekker idee vinden, maar is wel de enige oplossing die niks kost.. dat dan weer wel..
digiwiew
hoi hier het zelfde verhaal .maar bij mij was het de sensormat rechts in de stoel. kosten 300 euro in dld wel teverstaan .en met de mededeling dat als het lampje brand .het hele systeen buiten werking is .(anwb) in mijn geval dus 4 airbag's. ik vind het wel waard om te laten maken. ze hebben ze er niet voor niks ingezet. ps in holland is dit ongeveer 150 euro duurder.en je word niet gelijk geholpen. in kleve wel.gebelt ik kon langs komen en er op wachten.ongeveer 1,5 uur met koffie .gewoon klasse. groeten digiwiew lol.gif :wink: biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.