Vincent Engel
Dec 2 2008, 18:52
hoi allemaal
ben ik vandaag mijn auto aan het wassen spuiten ik op mijn linker dorpel achter zo de lak er af en wat zit er onder....ROEST!!!. dit gaat natuurlijk gefixt worden maar ik vraag me af of dat vaker voorkomt????
ik hoor het wel.
vincent
Brooklyn
Dec 2 2008, 22:53
Volgens mij noemen ze dat zandstralen ipv wassen, hogedrukspuit?! En ja roest, leeftijd, Fiatkwaal, vroegere historie schade gehad en slecht gerepareerd...
Succes
Groetjes Rick
bartmk3
Dec 2 2008, 23:27
QUOTE (Brooklyn_Brava @ Dec 2 2008, 22:53)

Volgens mij noemen ze dat zandstralen ipv wassen, hogedrukspuit?! En ja roest, leeftijd, Fiatkwaal, vroegere historie schade gehad en slecht gerepareerd...
Succes
Groetjes Rick
Vanaf de bravo zijn ze toch verzinkt, en zou roesten toch niet meer kunnen/mogen?
Bravo's roesten ook niet meer dus de zinklaag is beschadigd! Daar is schade geweest dus.
Mevr Brooklyn
Dec 3 2008, 12:32
Nee je 'wast' toch niet je auto met een hogedrukspuit he???
Dorpel zou vast wel een keer hersteld en niet goed getectyleerd zijn. Dorpeltje herstellen en spuiten kost vaak niet zo heel veel.
Ciao Evelien
ik heb ook "wratten"op mijn achterscherm, valt gelukkig nog mee. Ding is inmiddels 12 jaar oud, dus als de vorige eigenaren niet goed de achterschermen van binnen hebben schoongemaakt rotten ze makkelijk van binnenuit
Mean Green
Dec 4 2008, 09:18
QUOTE (GeMiNi @ Dec 3 2008, 20:34)

ik heb ook "wratten"op mijn achterscherm, valt gelukkig nog mee. Ding is inmiddels 12 jaar oud, dus als de vorige eigenaren niet goed de achterschermen van binnen hebben schoongemaakt rotten ze makkelijk van binnenuit
Vergeleken met sommige Duitse auto's uit Rüsselsheim valt het allemaal erg mee. Hogedrukspuit lijkt me niet goed, maar af en toe met je vingers of een borsteltje even de wielkastranden schoonmaken doe ik ook minstens 2 keer per jaar. Komt veel zand uit dan.
Bij mij zitten 2 'schuurplekjes' op de dorpels onder de achterdeuren (in de hoek van het spatbord) vanwege de rubberstrips die aan de onderkant van de deuren zitten. Daar is de lak al jaren vanaf, bijstippen helpt ook niet. Maar roesten: Ho maar!
Gr,
Frank
Vincent Engel
Dec 4 2008, 09:39
hallo
bedankt voor de reactie's maar het komt er dus op neer dat mijn auto waarschijndelijk schade heeft gehad. Geen goed nieuws! en even dat wassen van mij, spuiten jullie de auto niet af met hogedruk.
vincent
Roberto
Dec 4 2008, 09:44
QUOTE (Vincent Engel @ Dec 4 2008, 09:39)

hallo
bedankt voor de reactie's maar het komt er dus op neer dat mijn auto waarschijndelijk schade heeft gehad. Geen goed nieuws! en even dat wassen van mij, spuiten jullie de auto niet af met hogedruk.
vincent
Als je het niet van dichtbij doet is er nix aan de hand maar als er stukjes loskomen zit je er volgens mij te dicht op
Groetjes
Robert
Vincent Engel
Dec 4 2008, 17:24
bij ons in de werkplaats (ben zelf eindejaars student autotechniek) doen we het altijd zo de manier die ik heb uitgevoerd en daar bij gebeurd er bij opel's dan niets teminste je blaast de lak er niet af.
vincent
QUOTE (Vincent Engel @ Dec 4 2008, 17:24)

bij ons in de werkplaats (ben zelf eindejaars student autotechniek) doen we het altijd zo de manier die ik heb uitgevoerd en daar bij gebeurd er bij opel's dan niets teminste je blaast de lak er niet af.
vincent
naar mijn weten is het gebruiken van een normale hogedrukspuit voor thuisgebruik (voor bijv. straat e.d) zwaar af te raden, omdat deze een hogere druk hebben als bijv. een hogedrukspuit in een wascabine. Al meerdere mensen lak gewoon van een auto af zien spuiten met zo'n normaal ding ...
Marea Aut
Dec 4 2008, 19:10
Ik heb bij een profi wasservice gewerkt en daar kwam 120bar uit de hogedrukspuit, daar ging van hyundai tot 911turbo onderdoor, niks aan de hand.
schoonmaken met een hogedruk werkt veel fijner, je krijgt de mos en andere troep mooi uit de randen. Als je de losse roest van je dorpel blaast zal dat stukje wel gewoon ver rot zijn geweest.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.