Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nieuwe goze hiero
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
Pages: 1, 2
Russchema
Hej mensen,

ik heb een tijdje geleden een brava van me opa over gekocht, en toen op het internet gekeken wat er allemaal over de brava te vinden was. En uiteindelijk kwam ik op deze forum terecht, waarbij ik vond dat ik me maar eens moest aan melden om de brava groep te steunen, want nu ik hem een tijdje heb, moet ik zegge dat ik het een fantastische auto vind.

En op sommige sites heb ik gezien wat je allemaal met deze wagen kan doen kwa optisch tunen, want daar gaat het bij mij om, en dan alleen de buitenkant, zoals velgen, banden, spoilers, skirts en die mooie bumper verlengers die je eronder kan plakken.

Ik heb zelf nog niet in me wagen gereden, maar dat komt omdat ik me rijbewijs nog niet heb. :cry: maar ik ben aan het lessen biggrin.gif

Ik heb al een beetje bed8 wat ik uiteindelijk allemaal wil veranderen aan me wagen door sites te bezoeken. Maar ik w8 eerst ff mooi totdat ik me rijbewijs heb en dan kijk ik wel verder.
Ik heb trouwens een Brava 1.6 SX uit '95. (zie hieronder)

[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=1156[/img]

Deze foto's zijn trouwens genomen nadat ik een 6 uurig aan me auto had gewerkt, schoonmaken van binnen, gewassen, en toen gewaxt.

Kijk hem eens glimmen... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Dutch Dimension
Welkom op het forum.

En als je toch je wagen gaat tunen sloop dan eerst effe die merk tekens eraf. puh2.gif
Dan zie ie er gelijk nog mooier uit. :wink:

http://www.fiatbravoforum.nl/viewtopic.php?t=291
Bravaabarth
Hey en welkom !!

Ik zal m eens onder handen nemen in photoshop ok !

Ik post het resultaat hier, zal hem eerst al een beetje cleanen...

Greetz

Brava Abarth
Russchema
uhm, dat autohut.nl (http://www.autohut.nl/search.php?PHPSESSID...a&style=titelnl) daar heb je wel leuke dingen voor de brava ik denk dat ik daar maar eens langs ga als ik me rijbewijs heb. En ik zal als ik eens tijd heb wel eens alle producten laten zien die ik er op zou willen hebben.

en thx bravaabarth lijkt me best leuk om eens te zien wat er van komt,
maar ik denk dat ik dat fiat logo en brava nog maar ff laat zitten, ik ga wel ff die sticker van NL eraf halen die ziet er best slecht uit zo.
Bravaabarth
Voila, heb even snel iets in elkaar gestoken, de kwaliteit is niet alles, maar zal proberen om een betere ta maken als ik tijd heb een van de dagen...

Dit zijn de veranderingen:

-Emblemen verwijderd
-Kofferslot verwijderd
-NL sticker verwijderd
-Reflectoren achterbumper verwijderd
-Kofferruitenwisser verwijderd
-Deurklinken gecleaned
-Deurreflector gecleaned
-Verlaagd
-Andere velgen
-Andere achterlip

Grtz

[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=1160[/img]
Russchema
Zo ik weet niet hoe je het hebt gedaan, maar wel super strak hoor, tof man !!! eg knap, en op een paar dingen na zou je nie eens zegge dat deze foto is aangepast. biggrin.gif en die deur reflector gaat ik er ook maar afhalen, want zo is ie veel gekker, dat kleine ding was me eigenlijk nooit opgevallen.

Maar ik denk wel deze velgen eronder te gooien: (205/40/17)

Ik heb een vriend die werkt in de velgen bij inter-tyre,
en zelf werkte ik bij een banden import dus die combo komt mooi uit biggrin.gif
Bravaabarth
Heb je geen velg van een foto ?

Deze heeft een witte achtergrond, dat lukt dus niet...
Russchema
hier heb ik 2 plaatjes van de brava met dezelfde velgen eronder,
trouwens ook wel toevallig, zo zou ik het liefst me auto zien, alleen hij heeft rechts achter nog een uitlaat en dat hoeft voor mij niet, 1 is zat.

Bravaabarth
:?
Russchema
??? ja ik let wel een beetje op me budget, want ik ben aardig zuinig (van me vader) maarja als ik rechts ook een uitlaat doet dan moet ik 2 eind mufflers kopen en had een al een muffler op het oog van 200euro en anders moest ik dat bedrag nog een keer betalen en nog een pijp die hem naar op de orginele pijp brengt.

en volgens mij is me uitlaat ook nog eens lek, dus daar moet binnenkort toch ook ff naar gekeken worden.
marcelv8
Heyy welkom weer een Brava biggrin.gif

als ik de kleur goed zie, hebben wij dezelfde, alleen jij een 1.6 en ik een 1.4, mooie wagen!! en succes met rijlessen :wink: dan kun je misschien al met de brava aanwezig zijn op een van de volgende meetings.

Groeten Marcv8
Russchema
he thx, ik zal eens kijken of ik een plekje in me agenda vrij kan maken...
marcelv8
heb je trouwens de brava Proud of Blue al gezien??

http://www.fiatbravoforum.nl/viewtopic.php?t=188

Russchema
Ja die ken ik al, dat was de eerste getunede brava die ik zag op het net.
Ik vind hem best mooi geworden, alleen die voorbumper niet zo, heb liever mistlampen erin, dat vind ik eg super mooi.

Ik heb trouwens ff bij je foto's zitten kijken, en zag dat je een mooie spoiler had, die wil ik ook !!! biggrin.gif maare waar heb je hem gehaald en hoe duur was het daar en moest je hem toen ook naar een spuiterij brengen?

Ik ben ff aan het rond kijken voor skirts, spoilers, onder bumpers enzo. ff kijke hoeveel geld ik er allemaal in totaal aan kwijt ben. thx
Ocram
Nou ik vind die voorbumper vet coool.gif

Ieder z'n eigen mening lol.gif
marcelv8
Hey,

ja mooie spoiler he?? biggrin.gif biggrin.gif
dat is mijn eerste tuningsobject, denk tog wel dat ik het zo mag noemen.

Ik heb hem gekocht bij Extreme Carshop, dit is een online shop, maar ik kan je garanderen, die zaak heeft alles perfect voor mekaar, en goede service.

kijk maar vast eens op www.extreme-carshop.nl

de spoiler kost 245 euro (bij alle zaken ligt de prijs zo ongeveer)

de spoiler word geleverd in blanco kleur, en moet dus nog gespoten worden, ik kan je aanraden dit te laten doen bij een goede spuiterij, en niet zomaar bij een goedkoop vaag zaakje, want je hebt veel meer plezier alsie in topkwaliteit gespoten is.

Bij mij koste het spuiten 150 euro
En het monteren kostte mij 50 euro

kom je dus op een totaal van 445 euro ongeveer.
maar dan heb je zeker wel wat moois voor je geld.

als je van mij meer info wilt, kun je die altijd krijgen, vanaf maandag ben ik weer op het forum, want vannacht ga ik net als velen naar Belgie Ital Fest, vandaar dat het dit weekend ook niet zo druk is op het forum...

groeten Marcv8
Russchema
he thx man,

ik kom nog net om de hoek kijken en het zal nog wel ff 4 maanden duren voordat ik er iets op ga zette, want dan hoop ik tog echt me rijbewijs te hebben, heb nu zoiets van ik ben nu nog jong, geen vriendin die zeikt. Maar ik heb die spoiler ook gezien op autohut.nl ook voor die prijs, alleen een spuiterij zal ik dan nog ff goed voor moeten zoeken, maar die zal wel in rotterdam aanwezig zijn daar woon ik namelijk 25km vandaan. En me pa kent die stad op zijn duimpje.

Zal zo ff een topic starte met welke onderdelen ik waarschijnlijk onder me wagen gaat zette, maar hoop nog wel genoeg geld over te hebbe nadat ik me rijbewijs heb, want voor je het weet ben je 1500euro daar aan kwijt.
marcelv8
Graaggedaan, het forum is er om elkaar te helpen :wink:

inderdaad, 1500 ben je zo goed als zeker wel kwijt aan je rijbewijs... frown.gif
ik ben net 19 en heb ook nog maar 10 maanden me rijbewijs en de spoiler zit er net 2 maandjes op biggrin.gif

voor ik dit forum kenden wist ik uberhaupt niets van tunen af...ben nu wel zo'n beetje geinfecteerd met het tunings virus :wink:

en ik zou zeggen, ga rustig rondkijken wat er allemaal te krijgen is voor de Brava, je kunt zelfs Marea onderdelen op de brava plaatsen (koplampen, deurgrepen), daarover is op het forum zeer veel te vinden.

Nau, ik ben er nu echt pas maandag weer,

prettig weekend,
Marcv8
Russchema
he ook een prettig weekend !!!

ben moge 18 maar gaat pas 8mei lessen
volgende week theorie

prijzen zijn ongeveer hetzelfde van autohut.nl en extreme-carshop.nl

ben nu ff velgen aan het kijken met een vriend die bij inter-tyre werkt
hij zegt dat er makkelijk een 225/40/17 onder gaat dat zou wel gek zijn, maar volgens mij steekt ie dan toch echt uit. biggrin.gif
marcelv8
Oow Gefeliciteerd, je bent dus vandaag jarig biggrin.gif

17"hebben er wel meer...kan wel, maar officieel volgens de boekjes kan het niet, wat jij wil dus :wink:
Russchema
thx, maar ik vraag het me best af eigenlijk of 205/40/17 eronder past want die maat zou ik er best onder willen hebben, want dan kan je een sport bandje er onder zetten. EN zonder de auto te verlagen zou die 17 passen zonder dat ie continue tegen de wielkast aan schuurt??
Bobi
ja hoor biggrin.gif 40 mm verlagen en 17Inch gaat zelfs nog goed biggrin.gif
Russchema
kijk !! bedankt, jij doet de wolken laten verdwijnen en zon laten schijnen !!! biggrin.gif
BELLEZZA ITALIANA
fijn om weer een bravatje erbij te hebben

je kiest mooie velgen uit ik heb ze ook onder de mijne alleen ben ik voor 15"gegaan lol.gif
Russchema
dezelfde velgen, dezelfde smaak... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Maar de reden van 15 inch??
BELLEZZA ITALIANA
financieel :oops:

ik kon wel 17 kopen maar er moeten ooit ook nog weer nieuwe banden onder en dat is prijzig

ik(wij) heb ook nog een koophuis en dat kost ook aardig wat :evil:
maar mijn brava wordt gauw verlaagd dus dan scheelt het weer ruimte in de wielkassen lol.gif
Russchema
ah das jammer, dus ik kan nog wel blij wezen dat ik bij me ouders woon. biggrin.gif

En ik heb een vriend die werkt bij een groothandel van velgen en ik werk tot eind april bij een groothandel van banden, maar daar kan ik nog altijd wel trg komen denk ik. Dus dat is wel een groot voordeel, want het is soms een schande wat service bedrijven aan prijs toevoegen, terwijl ze er niks aan doen. Ik kan hier banden halen voor 90euro per stuk (Marshal Ku17 205/40/17) en die velgen ook zoiets per stuk.

Verlagen ga ik denk ik niet doen, anders kom ik helemaal niet meer over de drempels bij mij in het dorp, en dat zijn er wat. (alleen als ik die onder bumpers aanschaf)
BELLEZZA ITALIANA
als je er niet te grote bumpers onder gooit dan wil dat wel

moet je wel schuin en zeer langzaam er over heen gaan :roll:
Russchema
Ja misschien wel, maar dat je dan wel leker het tegemoet komende verkeer lekker zit te blokkeren. :twisted: :twisted:

Maarja als je in zo'n klein dorp woont als ik wil je nog wel eens veel bekenden tegen komen. :roll:
marcelv8
liever het verkeer blokkeren dan je eigen bumper molesteren lol.gif
Russchema
Juist !!

Maar aan de andere kant is het wel tof, want ik zat eerst bij een collega in de auto die had hem ook verlaagt, nou die kan geen stoeprand recht oprijden zonder dat je hem hoort schuren. Maar we reden een keer naar de snackbar en we kwamen langs 3 drempels en echt elke drempel ging ie schuin op. Hij is het zelf zo gewent dat ie dat ook doet op het werk met de heftrucks. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
marcelv8
euhh...

hebben julie dan drempels in het magazijn?? :roll: lol.gif lol.gif
Russchema
haha lol, nee das waar, maar we hebben aan de overkant van de straat nog 2 loodsen aan elkaar, en als je daar in wilt rijden dan moet je eerst over een heuveltje. Das precies onder de deur, de stenen platen aan beide kanten zijn door vrachtwagens naar beneden gedrukt, en zodanig vormt dat bobbeltje zich tot een drempel. biggrin.gif
marcelv8
aha op die manier biggrin.gif

he maar ben je van plan om je brava al snel volledig om te bouwen of ga je alles in fases (jaren) doen ..??
Russchema
Nee alles in 1x maar ik wil eerst me rijbewijs hebben, en dat duurt nog wel 4 maanden, tot die tijd me zus er af een toe in, maar dan zoekt ze toch echt een andere auto !! :twisted:
Slider
Goeie keus wat de velgen betreft, de mijne bevallen prima:
Russchema
oei nog een auto met die velgen. frown.gif
misschien dat ik dan nog maar eens verder kijken of er nog meer mooie velgen zijn, anders staan we volgend jaar op de italfest allemaal met dezelfde velgen. biggrin.gif

Maar we hebben wel dezelfde smaak. smile.gif
Slider
Het maakt mij niet zoveel uit hoor als je dezelfde neemt.
Maar als jij liever niet dezelfde wilt hebben kan ik me dat ook wel voorstellen. Suc6 ermee.
Russchema
ja ik weet het nog niet, maar ik heb liever dezelfde velgen zodat me auto mooi is dan andere velgen en me auto lelijk is.
BELLEZZA ITALIANA
het boeit mij ook niet als je die velgen haalt
er rijden wel veel meer rond met deze velgen

maar ik vind ze gewoon het mooist staan onder een brava/o dan onder een golf ofzo :twisted:
The Master
QUOTE (BRAVAR1)
dan onder een golf ofzo :twisted:

Laat mijn buurman nu een golf (station) hebben met die in 17" eronder.... :oops: :roll: smile.gif

Vind t zelf ook mooie velgen... Maar ga echt niet dezelfde als m'n buurman nemen... lol.gif Maar er zijn echt een paar 1000000 verschillende soorten... Kijk dus goed rond!
Russchema
Hier, ik heb een pimpin velg gevonden, vind hem echt super gek.
Maar nu is de vraag, heeft iemand die??? biggrin.gif

Russchema
En hier heb ik nog een paar GOEDE sites voor mensen die nieuwe velgen moeten of willen: biggrin.gif

- http://www.alcar.nl/cgi-bin/evoweb.dll/whe...rm=web_frameset
- http://www.brooklyn-wheels.com/frame.html
- http://www.dvr.be/
- http://www.fznederland.com/
- http://www.heeren.nl/
- http://www.vanklei.nl/
- http://www.wheelcentre.nl/html/nieuwevelgen.htm
- http://www.inter-tyre.nl/inter-tyre/default.htm

en bij de sites van alcar.nl en vanklei.nl kan je de virtuele montage doen van de brava.
[/list]
Bravaabarth
QUOTE (Russchema)
Hier, ik heb een pimpin velg gevonden, vind hem echt super gek.
Maar nu is de vraag, heeft iemand die???  :D

zo'n velg met ontelbare spaakjes zou ik nooit kopen, heb je enig idee hoeveel kuiswerk je hiermee hebt? biggrin.gif
Russchema
kuiswerk?? is dat gewoon zoiets als schoonmaken?? want ja dan wel jah, maar tis wel super pimpin. :twisted:
Bobi
volgens mij krijg je bij zukke velgen gratis een stoelhoezen-set in tijgervel :wink:
Russchema
ja, en korting op je vering die je met een knop omhoog en omlaag doet.. biggrin.gif
marcelv8
Hee Russchema,

hoe staat het met je rijbewijs?? biggrin.gif
en al even in de brava gereden?? of staatie nog steeds met smart op je te wachten?? biggrin.gif :wink:
Russchema
Ja ik heb er al 2x in gereden met me pa ernaast, hij was er eerst volop tegen, maar toen vroeg ie een keer of we gingen rijden. Maar verder heb ik nu moge me zesde les en dat gaat super goed, over 2 weken theorie en dan kijken wanneer ik kan afrijden. En sorry voor het laat reageren, want door de weeks zit ik nu op de kazerne, vandaar dat ik al een tijdje niet echt actief ben op deze forum.

En verder was me auto di. naar de garage, want een rubber die om de uitlaat heen zit was versleten, dus hij maakte al een kabaal, waardoor ik d8 dat ie lek was, maar die is vervangen en volgens me pa rijd ie gelijk een stuk beter. biggrin.gif
BELLEZZA ITALIANA
wat voor karzerne zit je dan???

brandweer??? militair???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.