Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Temperatuurmeter op dashboard heeft ADHD
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
BartR
Afgelopen week heb ik iets vreemd ontdekt aan mijn temperatuurmeter in het dashboard. Als ik een bocht naar rechts neem (bijv. een afrit) dan gaat mijn temperatuurmeter op en neer trillen. Dit doet hij tussen de huidige temperatuur en de 0-stand zeg maar. Als ik dan weer rechtdoor rijd geeft de meter gewoon weer de juiste temperatuur weer.

Koelwater is verder op peil en auto wordt niet heet ofzo.

Ik vermoed zelf dat de stekkerverbinding van de sensor of de sensor zelf een slecht contact maakt. Maar waar zit deze sensor bij een 2.0 20V? Is dit gewoon een enkelpolige sensor die naar massa schakelt? Als dat zo is dan lijkt me een gare stekkeraansluiting de meest voor de hand liggende oorzaak.

Wie kan me op weg helpen want ik vind dit nogal irritant coool.gif ?

Groeten,

Bart
tamael^
QUOTE (BartR @ Nov 29 2008, 14:06) *
Afgelopen week heb ik iets vreemd ontdekt aan mijn temperatuurmeter in het dashboard. Als ik een bocht naar rechts neem (bijv. een afrit) dan gaat mijn temperatuurmeter op en neer trillen. Dit doet hij tussen de huidige temperatuur en de 0-stand zeg maar. Als ik dan weer rechtdoor rijd geeft de meter gewoon weer de juiste temperatuur weer.

Koelwater is verder op peil en auto wordt niet heet ofzo.

Ik vermoed zelf dat de stekkerverbinding van de sensor of de sensor zelf een slecht contact maakt. Maar waar zit deze sensor bij een 2.0 20V? Is dit gewoon een enkelpolige sensor die naar massa schakelt? Als dat zo is dan lijkt me een gare stekkeraansluiting de meest voor de hand liggende oorzaak.

Wie kan me op weg helpen want ik vind dit nogal irritant coool.gif ?

Groeten,

Bart

temp zender is idd een 1 polige stekker in je thermostaat. hij gaat wel is stuk maar wat jij beschijft is meer ergens een aderbreukje. kijk het rustig na en vooral of er roest op de stekker zit.

tameal
BartR
Ik heb even onder de kap gekeken vandaag maar op de thermostaat zit een 2-polige sensor met een blauwe stekker. Dat lijkt me, gezien de kleur, een sensor voor de computer. Ook in ePer geeft hij een aparte sensor voor het dashboard aan, maar op het plaatje niet duidelijk te zien waar deze zit. Ik kan wel tussen het spruitstuk door kijken en daar zie ik wel iets van een kabeltje lopen. Klopt het dat deze sensor achterop het blok zit op een onmogelijke plek?

Misschien zaterdag even op de brug kijken of ik er van onder bij kan dan...
tamael^
QUOTE (BartR @ Nov 30 2008, 23:32) *
Ik heb even onder de kap gekeken vandaag maar op de thermostaat zit een 2-polige sensor met een blauwe stekker. Dat lijkt me, gezien de kleur, een sensor voor de computer. Ook in ePer geeft hij een aparte sensor voor het dashboard aan, maar op het plaatje niet duidelijk te zien waar deze zit. Ik kan wel tussen het spruitstuk door kijken en daar zie ik wel iets van een kabeltje lopen. Klopt het dat deze sensor achterop het blok zit op een onmogelijke plek?

Misschien zaterdag even op de brug kijken of ik er van onder bij kan dan...

meestal zit die aan de zijkant in het blok. maar idd willen ze die wel is onmogelijk verstoppen.

tamael
Rayman19876
Die in je thermostaat zit, is geloof ik je koude start sensor. (ofwel automatische choke werd mij verteld).
Wat tamael^ zegt, zit aan de zijkant van je blok in de buurt bij deze sensor, bij mij in iedergeval.

MVG Raymond
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.