Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Een heel raar probleem
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Justy_Perfect
Ok voel me best lullig maar ja misschien heeft iemand dit ook gehad en kan die mij helpen met hoe dit op te lossen.

In de eerste 2 dagen dat ik mijn bravo net had, hoorde wij steeds een vaag klop geluid, net zoiets als of de buren aan het timmeren zijn.
Na dit een tijdje gehoord te hebben en het niet echt te kunnen plaatsen ben ik maar eens op het geluid afgelopen......

en wat blijkt nu dat geluid te veroorzaken?? een giga grote dikke kl%$te kraai die mijn bravo aanvalt.
In eerste instantie kon ik geen schade ontdekken en dacht ik dat hij het misschien op de lm velgen zat te tikken.
Maar nu heeft dat rot beest het dus voor mekaar dat hij het glas van mijn koplamp gebarsten heeft. Ook zit de auto helemaal onder het zand.

Wie weet raad??? help!!
SNEEKY
misschien schaaltje wormen bij je auto zette met wat lekkere slakkekorrels erbij :twisted:
ik denk niet dat ie dan nog terugkomt :wink:
TheLizard
misschien een vogelverschrikker neerzetten biggrin.gif
of een kat...
Justy_Perfect
3 katten heb ik wel maar die kunnen overdag niet naar buiten inverband met onze honden...

tja ik zat ook al aan een vogelverschrikker of iets in die richting te denken
TheLizard
ik las laatst wel iets in de conrad gids over een of ander apparaat wat marters op afstand houd
soms kruipen die beesten namelijk je auto in

misschien helpt het ook wel tegen vogels

dit kwam ik ook nog tegen op canrad.nl:

productomschrijving:

Wellicht de meest natuurlijke manier om vogels (mussen, duiven, enz.) uit uw tuin te houden. Met een spraak-IC worden levensecht degeluiden van roofvogels geïmiteerd. PIR-melder schakelbaar (PIR/Auto), volumeregelaar, intervalschakelaar, fotocel. Wordt geleverd met voedingsadapter, CE-gekeurd.
Justy_Perfect
hmm dat wordt wel een duur grapje..
bedenk net zelf misschien een autohoeskopen en die er maar ieder dag om gooien, jeetje wat een gedoe zeg...

Misshien maar ff me ex bellen en vragen of ik zijn semi automatische paintbal gun mag lenen :twisted:
TheLizard
en kan je hem niet op een andere plek zetten
Justy_Perfect
tja dan zou ik hem bij huis moeten zetten maar dan loop ik het risico dat er 17 honden tegen aan springen...

Hmm vandaag komt de marea terug als het allemaal goed gaat ( was een probleem om de nieuwe bumpers er goed op te krijgen) misschien dat hij die leuker vind?? dan is mijn probleem opgelost en wordt het mijn pa`s probleem...

Zou het hem in de kleur zitten?? Mijn Uno was zwart, geen probleem de tipo was wit, geen probleem, de marea is donker groen ook geen probleem en nu is mijn bravo blauw/zwart, misschien denk hij wel dat het concurentie is.... :shock:
SNEEKY
waar woon je ? :wink:
kan ik es mijn loodjescarabijn kome teste lol.gif
Padlarf
QUOTE (SNEEKY)
waar woon je ? :wink:  
kan ik es mijn loodjescarabijn kome teste lol.gif

Jah heeft ze dadelijk geperforeerde remschijven ook nog es.... coool.gif
En een mooie grille boven de wielkas... coool.gif
SNEEKY
idd ,extra luchthappertjes lol.gif lol.gif
Justy_Perfect
hehe grens van friesland en overijssel, dus beetje ver geloof ik
Oxygen
Is het nou opgelost?
Wel lullig dat een kraai je auto molesteerd
Justy_Perfect
nog niet, dus als er meer tips zijn???
pieter88
zou ook gewoon graan met rattenvergif zetten. Anders kan da spel blijven duren. In België is het zelfs volledig legaal om kraaien te schieten omdat er hier te veel zijn en ze de oogst vernietigen.

ah en nog iets, kraaien hebben niet veel schrik van roofvogels, dan vallen ze in groep aan. Das zo'n beetje zoals sommige allochtonen hier in België.
Justy_Perfect
rattenvergif kan ik niet gebruiken...
betekent misschien wel dode kraai maar ook dode katten en honden...omdat de muizen die ervan eten ook hier naar het huis toekomen.
En die katten en honden zijn mij liever dan mijn auto...

voorlopig heb ik een hele zooi aluminiumfolie in reepjes geknipt en met knijpers in de bomen gehangen.
Test of het helpt is er nog niet want mijn vader is met mijn auto naar de garage om te kijken of het wil lukken met de marea.

Maar zal jullie op de hoogte houden.............
Slider
Ik zou ook denk ik mijn luchtdruk pakken... :twisted:
evill bravo
heel simpel gewoon uit roeien of verjagen met hogedruk geweer(knalpatronen)
Oxygen
Mijn ouders hebben een kastje aan de muur hangen waar een hele hoge toon uitkomt. Dit is voor mensen niet te horen maar wel voor katten waar het oorspronkelijk voor bedoeld is. Maar de vogels worden er ook door afgeschrikt. Ik zal eens vragen waar ze die vandaan hebben, volgens mij bij een tuincentrum.
Misschien wel lastig voor je eigen honden en katten of komen die daar niet?
Justy_Perfect
niet direct dus dat zou wel een oplossing zijn, mits niet te duur smile.gif
Dutch Dimension
zo iets staat ook in het conrad boek ,maar dan voor nertsen.
jwlos
als je een kraai doodmaakt en je gooit die in de buurt van je auto op een dak dan komen er voorlopig gfeen kraaien meer je hoort allen wel een dagje krijsende kraaien maar dan ben je er voorlopig vanaf.

succes ermee
Justy_Perfect
haha ja was al opzoek naar een dode kraai langs de weg toen ik pa afzette om de marea eindelijk te gaan halen...

3 weken... pff wel lang maar moet zeggen dat je er bijna niks meer van kan zien..
Ok kreeg van de garage eigenaar op mijn flikker omday ik toch nog een paar kleine dingentjes vond :oops:
Dutch Dimension
das toch goed

je moet je niet laten bedonderen hoor :wink:
Justy_Perfect
hehe nee maar weet ok dat ze de hele dag bezig zijn geweest met stellen
En dan kom ik en zeg vrolijk tja hij wijkt hier een klein beetje en volgens mij daar ook puh2.gif

hehe ik werd gauw weg gesleept met het commentaar niet kijken jij!!

Maar het ziet er netjes uit, hij is weer zo goed als nieuw!!
Dutch Dimension
Je lijkt precies op mij

200 procent goed en niet 100 lol.gif
Justy_Perfect
haha ja ben wel een beetje een pietje precies puh2.gif
Maar sta ik morgen toch wel mooi even voor lul omdat ik die radio ( zie andere topic) niet voor mekaar krijg :cry:
Als vrouw zijnde is het toch wel even kicken als dat wel lukt omdat ze het meegeven met de grijns van gaat je toch niet lukken.
Justy_Perfect
Nou een andere plek helpt dus ook niet, heb vannacht de auto eens bij huis gezet.. geen verschil.

Volgende stap is we gaan proberen hem te vangen...
Dream Hitchers
Doe je best met het vangen van een kraai. :?: :!:

Hier voor heb ik geen tips geen ervaring in puh2.gif .
:idea: ga je de kraai ergens anders vrij laten of laat je hem opzetten :twisted: hehe voor de rest ben ik dier vriendelijk hoor :roll:
Justy_Perfect
normaal gesproken ben ik ook zwaar diervriendelijk, maar als deze word gevangen dan word het hier knokken wie hem de nek mag omdraaien want vannacht heeft hij de marea ook al te grazen genomen...

Beide auto`s hebben nu krassen :cry:
Dream Hitchers
:twisted: duivels :twisted:
Bobi
QUOTE (Justy_Perfect)
Nou een andere plek helpt dus ook niet, heb vannacht de auto eens bij huis gezet.. geen verschil.

Volgende stap is we gaan proberen hem te vangen...

agge zout op de staart kunt leggen istem gemakkelijker te vangen :wink:
Slider
Luister nou: vind iemand met een windbuks en schiet dat stomme beest voor z'n donder.... Geen lawaai, geen andere kraaien en geen krassen meer. Beter kan toch niet? En je kan wedstrijdje doen wie het beste kan mikken.... :twisted:
Justy_Perfect
ziet er naar uit dat het probleem opgelost is...
Gooi nu sinds 2 dagen een groen mazen net over de auto en kennelijk vind hij dat eng.. geen zand en geen sloop sporen meer

Enne Slider je mag ook wel gewoon op bezoek komen hoor :wink:
Slider
QUOTE (Justy_Perfect)
Enne Slider je mag ook wel gewoon op bezoek komen hoor  :wink:
Als ik ooit in de buurt ben, kom ik ff langs. smile.gif
Justy_Perfect
Knap persoon die het kan vinden!!

Maar beide auto hebben nu hun " camouflage" netje en het helpt!!

achterlijk beest zit nu wel tegen de plexi voorzet ramen te tikken maar dat boeit ons niet zo
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.