GeMiNi
Nov 17 2008, 09:33
Ik heb dus ook last van de alom bekende doorgezakte draagarm.
Nou heb ik dus een draagarm besteld bij Artaparts. Netjes op tijd binnen gekomen en afgelopen zaterdag mezelf en mijn maatje even zwart gemaakt en de boel vervangen. Heb meteen de aandrijfas met het gescheurde hoesje vervangen.
Alles verliep redelijk snel, hadden het spulletje met een 2 uur helemaal uit en in elkaar kunnen zetten.
Ik rijd mijn auto van de brug en heb nog nooit zo'n slecht sturende auto gereden. Ik rij terug naar de brug.
Staat mijn wiel aan de kant waar ik de draagarm heb vervangen er gewoon scheef onder. Terwijl het stuur en het rechterwiel wel recht staan.
Toen heb ik het toe & uit spoor afgesteld, zodat ik in ieder geval kon rijden. Maar mijn linker wiel staat verder uit de wielkast dan het rechterwiel. Het enige wat ik me nu kan bedenken is dat de draagarm die ik besteld heb niet goed is. Ik kan maar 2 types bestellen en het verschil daartussen zit hem in de maat van de fuseekogel. 17 of 21mm. Die van mij past dus lijkt met dat dat wel goed zit.
Hoe is dit mogelijk en bestaat er verschil tussen 2 draagarmen van de bravo/brava/marea?
tamael^
Nov 17 2008, 13:37
QUOTE (GeMiNi @ Nov 17 2008, 09:33)

Ik heb dus ook last van de alom bekende doorgezakte draagarm.
Nou heb ik dus een draagarm besteld bij Artaparts. Netjes op tijd binnen gekomen en afgelopen zaterdag mezelf en mijn maatje even zwart gemaakt en de boel vervangen. Heb meteen de aandrijfas met het gescheurde hoesje vervangen.
Alles verliep redelijk snel, hadden het spulletje met een 2 uur helemaal uit en in elkaar kunnen zetten.
Ik rijd mijn auto van de brug en heb nog nooit zo'n slecht sturende auto gereden. Ik rij terug naar de brug.
Staat mijn wiel aan de kant waar ik de draagarm heb vervangen er gewoon scheef onder. Terwijl het stuur en het rechterwiel wel recht staan.
Toen heb ik het toe & uit spoor afgesteld, zodat ik in ieder geval kon rijden. Maar mijn linker wiel staat verder uit de wielkast dan het rechterwiel. Het enige wat ik me nu kan bedenken is dat de draagarm die ik besteld heb niet goed is. Ik kan maar 2 types bestellen en het verschil daartussen zit hem in de maat van de fuseekogel. 17 of 21mm. Die van mij past dus lijkt met dat dat wel goed zit.
Hoe is dit mogelijk en bestaat er verschil tussen 2 draagarmen van de bravo/brava/marea?
je hebt marea, delta hpe en coupe draagarmen. die zijn wide body. eventueel marea assen en voorschermen plaatsen of de bravo draag armen monteren. wat je maar makkelijker vind.
zit een paar cm verschil in. dus moraal van het verhaal. geloof nooit internet shop maar controleer alles eerst voor montage.
tamael
GeMiNi
Nov 17 2008, 15:34
ik had ze op elkaar gelegd en er zat echt geen centimeters in, en op hun website is de bestelcode voor marea en bravo hetzelfde. Maar die draagarmen voor de Delta en de coupe zijn gelijk zeg je?
Dutch Dimension
Nov 17 2008, 16:53
Lijkt mij dat je een draagarm van een HGT hebt dan
Lijken dan mischien het zelfde als je ze op elkaar legt ,maar zitten de bussen die je vastbout niet anders??
GeMiNi
Nov 17 2008, 16:57
Bussen zijn hetzelfde, het geheel ging er vrij simpel op. Zelfs de reactiestang paste in 1x. Heb er 2 uurtjes over gedaan inclusief het vervangen van de aandrijfas met de daarbij behorende hoes. Ik denk inderdaad dat ik een HGT draagarm heb, want bij Winparts geeft hij wel aan dat de draagarm voor een HGT anders is. Bij Artaparts zijn ze allemaal gelijk, ook die van de marea
fixxerr1
Nov 17 2008, 17:01
Ik heb een tijdje terug ook mijn draagarm zelf vervangen in de garage en die konden toen ook kiezen uit 2 verschillende type draagarmen.
Natuurlijk eerst de verkeerde besteld
Het verschil was niet heel erg te zien maar ze waren zeker niet indentiek.
Toen de andere besteld en die was perfekt!
Misschien dat het imitatie was dat dat daardoor kan komen?
Gr, Fixxerr
tamael^
Nov 17 2008, 18:01
QUOTE (GeMiNi @ Nov 17 2008, 16:57)

Bussen zijn hetzelfde, het geheel ging er vrij simpel op. Zelfs de reactiestang paste in 1x. Heb er 2 uurtjes over gedaan inclusief het vervangen van de aandrijfas met de daarbij behorende hoes. Ik denk inderdaad dat ik een HGT draagarm heb, want bij Winparts geeft hij wel aan dat de draagarm voor een HGT anders is. Bij Artaparts zijn ze allemaal gelijk, ook die van de marea
lekker dan. dat is het probleem met bestellen via internet. er is niet even de bevestiging of die klopt. zoals geuzendam weet dat zo uit hun hooft.
tamael
GeMiNi
Nov 17 2008, 19:49
de spoorbreedte van een hgt en een "normale"bravo scheelt 20mm. Zou dus goed kunnen dat er en paar millimeter in zit. Op de factuur staat wel het goede bestelnummer. Denk dat er een setje door elkaar is gehaald. Ik ga de boel opmeten, had hem vandaag aan de telefoon en hij had hem niet meer op voorraad. Dus heb nu wel iets een probleempje
marea_weekend
Nov 17 2008, 21:30
Heb zoals waarschijnlijk wel bekend is al diverse draagarmen besteld bij artaparts voor de marea.(waaronder mijn eigen marea)
Nog nooit problemen gehad met verkeerde levering o.i.d.
Fouten kunnen overal voorkomen! Veroordeel een bedrijf niet te snel!
Groeten en succes.
Geert
tamael^
Nov 17 2008, 21:43
QUOTE (marea_weekend @ Nov 17 2008, 21:30)

Heb zoals waarschijnlijk wel bekend is al diverse draagarmen besteld bij artaparts voor de marea.(waaronder mijn eigen marea)
Groeten en succes.
Geert
nog een belangrijker moraal.
als je niet zonder auto kan dan moet je zorgen dat je een leverancier hebt waar je makkelijk kan ruilen en een nacontrole is of het goed is.
tuurlijk kan het overal mis gaan alleen kost het via internet altijd wat meer tijd om op te lossen.
tamael
GeMiNi
Nov 18 2008, 08:29
QUOTE (marea_weekend @ Nov 17 2008, 21:30)

Groeten en succes.
Geert
Dit is helemaal juist, ik heb dus een draagarm voor een marea/bravoHGT gekregen. Deze is langer dan die van een bravo 1600. Ik ga vandaag de man bellen en hij zorgt maar dat ie als de bliksem een goeie op voorraad heeft. Hij heeft de fout gemaakt, want bij hem zijn de bestelnummers voor de marea en bravo gelijk. Elke andere website die de draagarmen aanbied geeft aan dat de HGT een andere draagarm heeft. Risico van't vak, maar de klant is koning, dus hij lost het maar op. Ik heb de monteur ook geld moeten betalen om de boel te monteren. Weinig zin om dat 2x te doen.
carlover
Feb 12 2009, 19:53
Hallo,
we zijn nu 3 maanden verder. Je hebt de juiste draagarm van ons ontvangen en de verkeerd geleverde nooit terug gestuurd. Kan je dat alsnog doen?
vr. gr.
ARTAparts
Das ook niet netjes
tamael^
Feb 13 2009, 21:46
QUOTE (BartR @ Feb 13 2009, 09:13)

Das ook niet netjes

ik hoop dat het eerst via pm is geprobeerd op te lossen. ikzelf zou ook niet meteen een forum lid aan de schandpaal nagelen als hij iets niet gedaan heeft of betaald heeft.
als dit niet via pm is geprobeerd te regelen is dit veel erger als ongepast. kan namelijk verwachten dat verzendkosten van een set armen betaald moeten worden. zijn geen dingen van 30 gram.
tamael
P.S. Een ingrijpen van de mods vind ik hier wel gepast. dit omdat deze discussie niet in een publiek forum gevoerd zou moeten worden.
Moderator FBC
Feb 13 2009, 22:16
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.