Letsgomen
Oct 31 2008, 16:32
Heb als laast de motor uitlatenlezen bij een garage. Voor het temperatuur probleem. Nu moet ik 1 van de 2 sensors aan de motor vervangen. Maar nu het volgende, de airbag lampje in het display bleef niet aan staan zoals gewoonlijk, maar nu wel. Hoe komt dit, en hoe kan ik dit verhelpen. De garage monteur die wilt niet toegeven dat de oorzaak bij het uitlezen ligt. Moet ik het weer voor 30 euro uitlezen?
Wie kan mij informatie geven?
Gwboes
Oct 31 2008, 16:53
Grote kans dat het komt door het uitlezen, er zijn zoveel factoren die kunnen leiden tot een airbag storing.
Maar ik vindt het belachelijk dat je er dan voor moet betalen, ookal was het niet zijn schuld, voor een monteur die weet wat hij moet doen en de juiste middelen heeft (computer, meetweerstand) is het hooguit 20 minuten werk. Als er dan toch werkelijk iets aan de hand is kunnen ze daar altijd nog winst op maken.
Ik doe elke zaterdag ook minimaal 2 van zulk soort storingen (dus dat het na resetten gewoon weer goed is) en ik heb er nog nooit iets voor durfen vragen. Ik wil hem er ook wel uithalen (als hij eruit wil) maar ik heb zo'n idee dat dat zonde van tijd en brandstof is (ik zit in Vledder).
groeten,
Rik.