Hallo!
Ik heb al eerder gepost over een probleem met het Motormanagement lampje welke continue bleef branden. Er is gesproken over de injector e.d.
De Auto
Type: Fiat Marea Weekend 1.6 St.Moritz
Bouwjaar: Nov2002
KM: 57500
Uiteindelijk heb ik het probleem weten te vinden in een kapotte injector (1) en een kapotte bobine.
Hij heeft na de reparaties schitterend gelopen voor 2 weken.
Van het een op andere moment is na die 2 weken dezelfde melding weer terug.
Weer Spoel 1 e.d. De garagedealer is er helemaal van overtuigd dat hier het probleem niet meer zit. Ik heb hier ook alle vertrouwen in.
Uiteindelijk na veel testen toch maar belasoten voor een volledige kop revisie.
Nu blijkt er dat bij het loshalen van de kop er op de cylinderwanden behoorlijke krassen zitten. Op de cylinders zelf zitten ook krassen.
De compressie was uitstekend, maar de druk in het carter was erg hoog..
Er zat een scheurtje in het uitlaatspruitstuk waardoor eerst gedacht werd aan een verkeerde opname van de lambda sensor. Na het gaasdicht maken van het spruitstuk bleef echter de strong zitten.
Kenmerken van de fout zijn dat de motor op 3 cylinders gaat draaien. Geef ik dan even vol gas, dan schiet de 4e cylinder er weer bij en heb ik weer alle trekkracht e.d.
Op dit moment wacht ik op een reactie van de motor reviseur, maar ik zit sterk te denken om of Fiat Nederland te contacteren. (iemand ervaring hiermee?)
6jaar oud met 57500 op de teller is toch wel erg weinig voor een dergelijk probleem.
(auto is overigens altijd netjes (jaarbeurt) op onderhoud geweest bij dezelfde orginele Fiat dealer.
Andere optie is om een gereviseerde (4500,-) of om een nieuwe motor (8500,-) te plaatsen (inc inbouwen).
Heeft iemand enige ervaring met deze storing of kan mij iemand van een goed advies voorzien??
Alvast hartelijk dank!!
BartK