Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Spooky CV
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Frontysco
Heya Folks,

Sinds enkelen dagen spookt mijn CV. Zodra ik mijn auto geparkeerd heb en de sleutel omdraai van mijn deurslot dan springt het knopje van de bestuurderskant netjes omlaag en blijft die van de bijrijderskant bovenstaan. Na 1/2sec springt ook het knopje van de bestuurder weer omhoog. Of tewel hij wilt niet afsluiten.

Net ook weer. Wil ik hem afsluiten, springt hij weer open. Ik naar de bestuurderskant lopen en daar reageerd het knopje wel dat ik hem dicht doe, maar je hoort niet het geluid van de CV die het regeld. En hij maakt dan alleen de bestuurderskant dicht.

Kort samengevat: Deur op slot draaien, gaat na 1/2 weer open. Bestuurders kant lijkt helemaal niet te reageren meer op de CV.

Opvallend: Zodra ik de deur open en dicht wil doen (met de sleutel) lijkt het ook wel alsof iets de sleutel blokkeerd. Je kan hem niet altijd vrij draaien zegmaar.
Opvallend2: Het is niet altijd.

Iemand een idee?

Het is een fabrieks af ingebouwde CV zonder afstandsbediening.

Fiat bravo 1.2 16v BJ 1999 2 deurs.

Hoop dat jullie iets weten, ben bang dat ik hem binnekort niet eens afgesloten meer krijg.
tamael^
QUOTE (Frontysco @ Oct 9 2008, 21:53) *
Heya Folks,

Sinds enkelen dagen spookt mijn CV. Zodra ik mijn auto geparkeerd heb en de sleutel omdraai van mijn deurslot dan springt het knopje van de bestuurderskant netjes omlaag en blijft die van de bijrijderskant bovenstaan. Na 1/2sec springt ook het knopje van de bestuurder weer omhoog. Of tewel hij wilt niet afsluiten.

Net ook weer. Wil ik hem afsluiten, springt hij weer open. Ik naar de bestuurderskant lopen en daar reageerd het knopje wel dat ik hem dicht doe, maar je hoort niet het geluid van de CV die het regeld. En hij maakt dan alleen de bestuurderskant dicht.

Kort samengevat: Deur op slot draaien, gaat na 1/2 weer open. Bestuurders kant lijkt helemaal niet te reageren meer op de CV.

Opvallend: Zodra ik de deur open en dicht wil doen (met de sleutel) lijkt het ook wel alsof iets de sleutel blokkeerd. Je kan hem niet altijd vrij draaien zegmaar.
Opvallend2: Het is niet altijd.

Iemand een idee?

Het is een fabrieks af ingebouwde CV zonder afstandsbediening.

Fiat bravo 1.2 16v BJ 1999 2 deurs.

Hoop dat jullie iets weten, ben bang dat ik hem binnekort niet eens afgesloten meer krijg.

versleten slot lijkt mij. denk dat je het slotmechaniek is moet vervangen. (wat de deur vast houd.) het is gewoon tijd totdat die is beginte te spoken wanneer je de auto in wil. wat dus dan niet wil.

verder zijn alle bravo/a's geleverd met cv. mijn 95er brava heeft het ook netjes.

tamael
Frontysco
Hey Tam,

is jou wel is verteld dat je een wondergod bent?
Maar hoeveel gaat dat ong kosten?
Lastig karweitje?

Thnx smile.gif
QUOTE (tamael^ @ Oct 9 2008, 21:58) *
versleten slot lijkt mij. denk dat je het slotmechaniek is moet vervangen. (wat de deur vast houd.) het is gewoon tijd totdat die is beginte te spoken wanneer je de auto in wil. wat dus dan niet wil.

verder zijn alle bravo/a's geleverd met cv. mijn 95er brava heeft het ook netjes.

tamael
reddevil
Heb ik bij mijn bravo ook gehad.
Bij mij liep het mechanisme in het deurpaneel iets aan.
Hierdoor bleef hij bij mij ook open gaan.
Bij mij was de centrale naderhand ingebouwd door fiat, dat wel!
tamael^
QUOTE (Frontysco @ Oct 9 2008, 22:00) *
Hey Tam,

is jou wel is verteld dat je een wondergod bent?
Maar hoeveel gaat dat ong kosten?
Lastig karweitje?

Thnx smile.gif

geen idee, een 2e hands unit koste in de delta iig toen 45 euro maar weet niet wat die vand ebravo/a kost. vraag wel ff wat de ganbare prijs is voor zohn mechaniek. kan hem hier zo uit de brava halen.

tamael

---edit---

heb het nagekeken, 30 euro mag het slot voor weg.

tamael
Frontysco
Thnx tam!

Ik ga za de 25e er even naar kijken wat er aan de hand is. Mocht ik het nodig hebben dat weet ik je te vinden.

Thnx voor de moeite weer smile.gif
QUOTE (tamael^ @ Oct 10 2008, 17:54) *
geen idee, een 2e hands unit koste in de delta iig toen 45 euro maar weet niet wat die vand ebravo/a kost. vraag wel ff wat de ganbare prijs is voor zohn mechaniek. kan hem hier zo uit de brava halen.

tamael

---edit---

heb het nagekeken, 30 euro mag het slot voor weg.

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.