Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Air-Ride wie o wie
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
Basjeturbo
Hoeveel verschilende merken air-ride zijn er hier binnen de club/bezoekers bekend?
Dan bedoel ik niet enkel bij naam maar ook de kwaliteit en ervaringen ermee.

Ben toch een klein beetje aan het rondkijken want het blijft mooi, en vooral handig in de woonwijken.

Dus deel hier je merk/mening want ben wel benieuwd.
Psycho
tja ik ben misschien bevooroordeeld...
maar ik heb een systeem van RRAS, en dat word in nederland verdeeld door oa. Van Bruggen Auto's...
ik ben er erg tevreden over en er zijn tegenwoordig meerdere varianten die kunnen voldoen aan jou eissen, en ook andere kosten mee brengen...

ik ben op het systeem van RRAS terecht gekomen door veel te vragen in de wereld en ervaringen van anderen met andere bedrijven enz enz...
toen kwam ik hier terecht en is Van Bruggen hiervan dealer geworden in NL, hij was de eerste in NL.

als je meer wilt weten hoor ik het wel,
je bent altijd welkom bij Van Bruggen om vrijblijvend vragen te stellen uiteraard...
tevens is mijn auto de demo voor zijn air-ride systemen...

grtz fred.
Dutch Dimension
BSS : kwalitief zeer goed ,rijd al sinds 2005 zonder problemen rond ,werken ook met volledig RVS koppelingen en kleppen.Erg goede serviceAlleen het inbouwen van de onderdelen in de auto is wat rommeligHier hebben Twister het laten doen Zij zitten in Roosendaal

RRAS : Bijna kopie van BSS ,alleen op aantal punten verbeterd ,zoals de rvs omvlochten leidigen bij de veerpotenDe Bravo van Psycho is daar geweestZij zitten in Belgie maar Van Bruggen nabij Gorichem monteert dit ook

GAS : geen ervaring mee maar veel belgen rijden hiermeeKomt uit Duitsland en wordt op bestelling geleverd ,inbouwen regel je zelfAirride Technologies : geen ervaring mee ,maar ken wel autos met dit systeem (de Signat Golf 5)

Lowriderparts : hebben de Punto van RARA gedaan , waardeloze service ,bestaan naar mijn weten ook niet meerIs ook Amerikaanse rotzooi die ze gebruikenStaan ook bekent onder de naam LMP
Zij zaten in Barendrecht geloof ik

Verder weet ik het zo ff niet  wink.gif

p.s veel bedrijfjes in NL zeggen ook Airride te bouwen.
Maar in plaats hiervan brengen hun je wagen naar BSS waar het ingebouwt word
Basjeturbo
ok, min puntje dus voor BSS en mits ze nog bestaan Lowriderparts.
Gas had ik idd ook gezien maar inbouw laat ik liever doen, kan het wel maar zit tussen de oren denk ik. moet wel veilig zijn. vooral als de vriendin met de kleine erin rijden.

Psycho had mij enige tijd geleden de link van RRAS gegeven en ziet er ook netjes uit. Van Bruggen zit voor mij het dichtste bij(maakt weinig uit natuurlijk maar wel makkenlijk in geval van problemen etc). Zitten in Arkel op zelfde ind terein waar ik wel eens gekart heb met een andere club(jaarvergadering)
RARARA
Aangezien RRAS tegenwoordig ook volledig onafhankelijke airride aanbied, zou ik in het vervolg ook naar hun gaan idea.gif

Ben nog steeds van mening dat Amerikaanse Airride systemen (RideTech, enz) ook zeker wel goede kwaliteit zijn, MITS het goed en juist wordt ingebouwd idea.gif
Lowriderparts /LPC Hydraulics heeft dit simpelweg niet gedaan en op service zit ik nog altijd te wachten....

Als bedrijf zijnde zou ik Chris inmiddels zeer afraden !

BSS heeft idd zijn naam gemaakt met een eigen ontwikkeld systeem, talloze tevreden klanten.

GAS wordt in Belgie ook veel geleverd en gemonteerd w.o. bij Melovan

Speedfactory in Maarheeze bouwt ook airride in, weet niet precies welk systeem, misschien wel amerikaans, maar ik zou Maikel ook wel de moeite waard vinden om daar eens te informeren.
Volgens weet hij ook wel wat hij doet.

Top of the Bill is het Zwitserse system: HPS - Airride
ws alleen iets te ver weg puh2.gif

Maar een volgende keer zou ik zelf mijn componenten samenstellen puh2.gif
Dutch Dimension
Een volgende keer zal ik ook zelf de Airride set gaan ontwikkelingen

Ken het systeem inmiddels compleet uit mn hoofd ,en steld niet zo heel veel voor als je weet waar je mee bezich bent.

Als je dicht bij Van Bruggen woont raad ik je die ook aan
Goede service en goed materiaal
Alleen ik blijf geen fan van de plastic onderdelen in de koppelingen (waar BSS RVS gebruikt)

wink.gif
Basjeturbo
plastic roest niet,haha (rvs ook niet natuurlijk) maar uiteindenlijk is het binnenwerk van de koppeling belangrijk dat is nooit van kunstof.
Dutch Dimension
De ring die de slang borgt is wel meestal van plastic

En dat is wat mij tegenvalt van sommige merken Airride

Ben nu zelf bezich met een leverancier van die RVS koppelingen en kleppen ,zien wat hun voor leuke prijs eventueel kunnen gaan leveren yummie.gif

Denk dat zoals al gezegt de beste en meest goed betaalbare oplossing voor jouw RRas is
BSS kost namelijk ietsje meer als RRas
Basjeturbo
vindt de kwaliteit belangrijker dan de prijs, vandaar dat ik ook de meningen wil weten van de verschillende mensen.
Dutch Dimension
Mischien een idee bij verschillende bedrijven langs te komen

Ook mag je vast van Psycho zijn systeem bekijken

Bij mij ben je ook altijd welkom eens te kijken
Basjeturbo
heb er geen haast mee dus alle info en kennis die men heeft is mooi meegenomen.
ik hou me dan natuurlijk ook wel aanbevolen m.b.t bekijken van het systeem
Psycho
de reden bij rras voor plastic koppelingen is het feit dat rvs koppelingen kuren hadden met bevriezings verschijnselen.
verder is het exact dezelfde koppeling als BSS enkel met een plastic buitenwerk, en geloof me, ze zijn ernstig sterk!!!

tevens schijnt het zo te zijn dat bij het RRAS systeem net iets andere type slang zitten.
en naar de schokbrekers loopt gewapende leiding! erg belangrijk!!!

ik zeg kom gewoon even een keer lang bij van bruggen dan kunnen we je nog wat meer uitleg geven wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.